Tässä itsekin pääsin liittymään saab ihmiseksi kun setäni luovutti tonnarinsa minulle ja olisi tarkoitus tehdä siitä arkikäyttö autoksi.
Kun ajettiin auto perjantaina pajalle ja käytiin sitten sunnuntaina katsomassa sitä, oli kytkin poljin mennyt itsestään pohjaan mutta se korjantui kun veti polkimen ylös ja normaalisti toimi. Setäni muistaakseni sanoi että mahdolista kytkin nestevuotoa voisi olla, olisko jollakin mahd tietoa et liittyy tuohon kytkin polkimen itsestään laskeutumiseen?
Toinen vika alkoi itsestään kun otettiin päästöjä ja ne menivät kirkkaasti lävitse mutta laturin valo syttyi ja tietokone vai mikä nyt onkaan, niin ilmoitti lataukseksi 11,9v.
Tänään putsattiin akun navat/johdot ja laturista johdot, sitten kävin ostamassa motonetistä jännite säätimen, ei tullut ongelmaan parannusta. Onko saabeissa mahdolista jotain tyyppivikoja tuon osalta vai menikö vain laturi paskaksi huonossa kohtaan?
Sitten katselin tässä tuota uutta laturia mutta en tiedä mikä näistä nyt kävisi varmasti 91vm 2.0 16v koneseen:
Laturi 70A Saab900 84- *
* 9000 ->98: 2,0 85->4.85 70A (hihnapyörä vanhasta!) [1985-1998]
*
99.90 €
-----
Laturi 80A Saab 9000-2,0 muh *
* 9000 ->98: 2,0 5.85->93 80A moniurahihnapyörällä/ULKOtuuletus [1985-1998]
99.50 €
-----
Laturi Saab 9000 93-> 90A
* 9000 ->98: 2,0/2,3/3,0 91->98 90A SISÄtuuletettu [1985-1998]
189.00 €
-----
Kiitokset kaikille ketkä jaksavat lukea lävitse tämän ja voivat mahdolisesti neuvoa uutta saabismia

-Betsy