lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Moroo
Haeskelin hakutoiminnolla vastaavia tapauksia, mutta en löytänyt vastauksia.
Eli; 188thkm ajetun satkuni lämmityslaitteen puhallin mykistyi tänään, kevään kuumimpana päivänä. Sulake ehjä, tärinästä ja koputtelusta ei apua. Aivan mykkä.
Missä vika, miten etenen? Meneekö moottori vaihtoon ? Savua tai ääntä ei ole moottori tuottanut.
Kiitos jelpistä!
Rainer
Haeskelin hakutoiminnolla vastaavia tapauksia, mutta en löytänyt vastauksia.
Eli; 188thkm ajetun satkuni lämmityslaitteen puhallin mykistyi tänään, kevään kuumimpana päivänä. Sulake ehjä, tärinästä ja koputtelusta ei apua. Aivan mykkä.
Missä vika, miten etenen? Meneekö moottori vaihtoon ? Savua tai ääntä ei ole moottori tuottanut.
Kiitos jelpistä!
Rainer
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
oolrait
siis kellään ei ole mykistynyt laakista
.
Kaikilla ollut vikinää, savunhajua ja tehon laskua, sitten vasta potslojo. No, mulla sippas kun koskin katkaisijaan.
Yritetääs uudelleen:
a)Onkos tuolla joku etuvastus tms joka voi kyrvähtää ?
b) onko kytkin kellään särkynyt, voiko olla tässä?
c) otanko tyynessti ja puran kojelaudan ja vaihdan moottorin?
Kiitti
Tv
Rainer
siis kellään ei ole mykistynyt laakista

Kaikilla ollut vikinää, savunhajua ja tehon laskua, sitten vasta potslojo. No, mulla sippas kun koskin katkaisijaan.
Yritetääs uudelleen:
a)Onkos tuolla joku etuvastus tms joka voi kyrvähtää ?
b) onko kytkin kellään särkynyt, voiko olla tässä?
c) otanko tyynessti ja puran kojelaudan ja vaihdan moottorin?
Kiitti
Tv
Rainer
rainer kirjoitti:Moroo
Haeskelin hakutoiminnolla vastaavia tapauksia, mutta en löytänyt vastauksia.
Eli; 188thkm ajetun satkuni lämmityslaitteen puhallin mykistyi tänään, kevään kuumimpana päivänä. Sulake ehjä, tärinästä ja koputtelusta ei apua. Aivan mykkä.
Missä vika, miten etenen? Meneekö moottori vaihtoon ? Savua tai ääntä ei ole moottori tuottanut.
Kiitos jelpistä!
Rainer
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Saisiko vänkärin puolen etukaiuttimen irrottamalla mitattua tuleeko puhaltimelle jännitettä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Jos etuvastus kärähtää, niin kolmosnopeus toimii.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Itselläni viime syksynä vaikeni laakista , ilman mitään oireita ja purkamisen jälkeen näytti puhaltimen moottori tältä...
http://img30.imageshack.us/img30/6084/puhallin.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/6084/puhallin.jpg
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Jos etuvastuspaketin ylilämpösuoja laukeaa, se polttaa sulakkeen - sitten ei toimi mikään nopeus ennen kuin vaihtaa sulakkeen.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 03#p688003
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 03#p688003
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Kiitos palautteesta, veljet.
Mittasin kaiutinritilän alta ne moottorin johdot. Akkujännite sinne tulee, kaikilla kytkimen asennoilla.
Siis mulla on moottori potslojo. Kiitos! Tuo kuva tuossa aiemassa viestissä saattaa hyvinkin olla minunkin tarina.
Nyt purkamaan kojelautaa, menee kyllä ensiviikonloppuun ennenkuin voi pistää ajokin remonttiin.
Kiitos kaikille tuesta ja osallistumisesta. Mahtavaa kun voi pitää nämä klassikot hengissä ja tienpäällä.
tv
rainer
Mittasin kaiutinritilän alta ne moottorin johdot. Akkujännite sinne tulee, kaikilla kytkimen asennoilla.
Siis mulla on moottori potslojo. Kiitos! Tuo kuva tuossa aiemassa viestissä saattaa hyvinkin olla minunkin tarina.
Nyt purkamaan kojelautaa, menee kyllä ensiviikonloppuun ennenkuin voi pistää ajokin remonttiin.
Kiitos kaikille tuesta ja osallistumisesta. Mahtavaa kun voi pitää nämä klassikot hengissä ja tienpäällä.

tv
rainer
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
ei toimi, sekin kun on vastuksen kautta, vasta 4 nopeus on "suora"...Naxu kirjoitti:Jos etuvastus kärähtää, niin kolmosnopeus toimii.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Suurin nopeus on "suora" ja tällä toimii vaikka etuvastus olisi hajonnut. 9 satkussa 3 nopeus on suurin eli tällä pitäs toimia. Tietenkin, jos oikein numiskasta punnertaa niin voi pyörähtää 3 nopeuden yli 

Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Jaa, oletkos koskaan kääntänyt sitä ilmanjakosäädintä sinne "tehotuuletus-asentoon" eli Nuolet sivuille asento <- ->, ennen 0-asentoa.Saapas_saabas kirjoitti:Suurin nopeus on "suora" ja tällä toimii vaikka etuvastus olisi hajonnut. 9 satkussa 3 nopeus on suurin eli tällä pitäs toimia. Tietenkin, jos oikein numiskasta punnertaa niin voi pyörähtää 3 nopeuden yli
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin vasta siinä asennossa saadaan täysi puhallus ja etuvastus on ohitettuna.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Hei, minulla mykistyi tämä tehotuuletus viime viikolla. Sen sijaan muut asennot toimii ja taustalla se tuttu vikinä. Mitäs tähän helpiksi?teesalama kirjoitti:Jaa, oletkos koskaan kääntänyt sitä ilmanjakosäädintä sinne "tehotuuletus-asentoon" eli Nuolet sivuille asento <- ->, ennen 0-asentoa.Saapas_saabas kirjoitti:Suurin nopeus on "suora" ja tällä toimii vaikka etuvastus olisi hajonnut. 9 satkussa 3 nopeus on suurin eli tällä pitäs toimia. Tietenkin, jos oikein numiskasta punnertaa niin voi pyörähtää 3 nopeuden yli
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin vasta siinä asennossa saadaan täysi puhallus ja etuvastus on ohitettuna.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
ootko katsonut onko kaikki johdot katkaisijassa kiinni kunnolla. onnistuu kun ottaa radion pois.
Ja teho puhallus asennossa ysisatasessa vasta täyspuhallus eli nopeus nro4.
Ja teho puhallus asennossa ysisatasessa vasta täyspuhallus eli nopeus nro4.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Kiitos vinkistä. Siihen malliin vikisee tuo puhallin, että vaihto on kyllä käynyt mielessä (rasva toisi ehkä hetkellisen avun). Käyköhän nämä Motonetin tarjooumkset ristiin:
Lämmitysl moott S900 89- Denso 13-1904 900 Moottori jos NipponDenso 89-> [1989 - 1993] 59.90 €
Lämmitysl puhallin Saab900/Sie 13-1963 900 Lämmityslaitteen moott+puhallin aito Siemens 69.90 €
Lämmitysl puhallin Saab-900 13-1724 900 Lämmityslaitteen moottori ø8mm-akselilla 59.90 €
Hyvät kojetaulun purkuohjeet löytyi foorumin keskusteluista: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=31239
Lämmitysl moott S900 89- Denso 13-1904 900 Moottori jos NipponDenso 89-> [1989 - 1993] 59.90 €
Lämmitysl puhallin Saab900/Sie 13-1963 900 Lämmityslaitteen moott+puhallin aito Siemens 69.90 €
Lämmitysl puhallin Saab-900 13-1724 900 Lämmityslaitteen moottori ø8mm-akselilla 59.90 €
Hyvät kojetaulun purkuohjeet löytyi foorumin keskusteluista: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=31239
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
No katoppas. Löytyi vielä lisää kierroksia puhaltimeen tossa asennossa. On nää saabit vänkiä autoja moneen muuhun merkkiin verrattuna. Aina oppii uutta saabistakin.teesalama kirjoitti:Jaa, oletkos koskaan kääntänyt sitä ilmanjakosäädintä sinne "tehotuuletus-asentoon" eli Nuolet sivuille asento <- ->, ennen 0-asentoa.Saapas_saabas kirjoitti:Suurin nopeus on "suora" ja tällä toimii vaikka etuvastus olisi hajonnut. 9 satkussa 3 nopeus on suurin eli tällä pitäs toimia. Tietenkin, jos oikein numiskasta punnertaa niin voi pyörähtää 3 nopeuden yli
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin vasta siinä asennossa saadaan täysi puhallus ja etuvastus on ohitettuna.
Löytyyköhän vaihdelaatikostakin 6 vaihde, kun kääntää vaihdekepin nupin neljännes kierroksen oikealle

Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Re: lämppärin puhallin kuoli varoittamatta -92 900i 16v 2,1
Ei löydy. Mutta nosta kaasupoljinta hieman ylöspäin, ja käännä 1/4 kierros vasempaan. Sitten vain varot ettei näkö sumene, kun veri pakenee takaraivoon. 

Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.