Viistokeula ei pysy käynnissä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Viistokeula ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

DJHasis kirjoitti: Taidat tarkoittaa ilmanmääräanturia. Otin maffin johdon irti eikä se yhtään paremmin suostu käymään.

Eikai vaan B202:n viallinen kampiakselinasennontunnistin tai vääntynyt kaasuläpän asentotunnistimen johto voisi estää käymistä?
En tarkoita ilmamassamittaria joka on ihan eri asia ja jota LH-Jetronic ruiskutusjärjestelmä käyttää load-tietona.
DI-järjestelmällä on 88-90 mallisissa autoissa oma MAP-anturinsa painetietoa varten, anturiin menee alipaineletku ja 3-napainen kaapeli.

Tarkista nyt ne bensanpaineet ihan kunnolla. Kampiakselin asentotunnistin voi pätkiä käyntiä tai estää käynnistymisen, mutta heikko käymisen yritys vaikuttaa kaikkein eniten bensapulalta ja pumpulta joka jaksaa hädin tuskin työntää jotain läpi. Kaasuläpän asentotunnistin vaikuttaa vain jos olisi jumittunut täyskaasuasentoon jolloin flood clear-moodissa ei ruiskuteta ollenkaan mutta silloin auto ei käynnisty ollenkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Viistokeula ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Tein tänään terävän huomion kun ajattelin tarkistaa kampiakselin hihnapyörän kiinnitystä. Nimittäin kampiakselin asentotunnistimen johdoista oli suojapinnoite kuoriintunut ja yhdestä oli muutama säie poikki.

Mulla oli aikaisemmin laturinhihnankiristimen hihnapyörä kiinnitetty lievästi vinosti, jonka vuoksi laturin hihna otti suoraan lohkoa vasten. Ilmeisesti itse hihnapyörä oli tainnut koskea asentotunnistimen johtoihin enkä tietenkään tarkistanut sitä.

Ajattelin huomenna laittaa parin niiden johtojen päälle kutistesukat kun niistä oli vain hiukan pintaa kulunut. Se josta oli säikeitä poikki niin voisin laittaa väliin jatkon perusapikoliittimillä ja päälle kutistesukka. Ehkä sitten voisi käydä kunnolla.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Viistokeula ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Lähti toissapäivänä käymään tonnari. Vikana tosiaankin oli kampiakselinasentotunnistimen johdot. Laturin hihnankiristimen pyörä oli leikannut johdot melkein kokonaan poikki kun oli kiristin mennyt pikkuisen vinoon asentoon. Kun korjasin johdot ja laitoin kiristimen paremmin niin kyllä tonnari hyvin taas käy.

Kiitoksia kaikille avusta.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Vastaa Viestiin