Katalysaattorihöpinää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Katalysaattorihöpinää
Jos suunnittelee pientä käyttöviriä:
Rauta muuten täysin vakio, mutta JT:n 3" kokosatsi soundien ja "tehon" toivossa.
Tehoja, mitä nyt T5 suitella maltillisesti 2,3 padasta T25 hyrrällä irtoaa.
Tarvitseeko miettiä mitään "viri"-kattia.
Vakio?
100cpi
300cpi
Osaako viisaat kertoa onko mitään "tehorajaa" milloin mikäkin katti rupeaa oikeasti ahdistelemaan...
Rauta muuten täysin vakio, mutta JT:n 3" kokosatsi soundien ja "tehon" toivossa.
Tehoja, mitä nyt T5 suitella maltillisesti 2,3 padasta T25 hyrrällä irtoaa.
Tarvitseeko miettiä mitään "viri"-kattia.
Vakio?
100cpi
300cpi
Osaako viisaat kertoa onko mitään "tehorajaa" milloin mikäkin katti rupeaa oikeasti ahdistelemaan...
Re: Katalysaattorihöpinää
Kaverilla tais yks vakiopilleri porsia ton vakiokatalysaattorin takia. Oli mennyt aivan tukkoon ja mutu-tuntumalla voisin sanoa vakiokatin ahdistavan jo t25 kanssa noilla tehoilla. Siis vaikkei olis tukossakaan. Mulla on itselläni autossa (hyllyssä) autossa joku 3 tuuman sporttikatti ja toimii ok. Merkki on catco ja riittää 350hp
E: Putkena siis JT
E: Putkena siis JT
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Katalysaattorihöpinää
Elikkäs tuohon JT 3" satsiin kannattaa ruksata tuo sportkatti mukaan...
Mitenkäs kun Sportkatti, halvempi ja "huonompi" 300Cpsi. Racekatti on sitten 100Cpsi.
Eikös tuo Cpsi tule, Cells Per Squere Inch. Eli luulis että suurempi luku on parempi...
Mitenkäs kun Sportkatti, halvempi ja "huonompi" 300Cpsi. Racekatti on sitten 100Cpsi.
Eikös tuo Cpsi tule, Cells Per Squere Inch. Eli luulis että suurempi luku on parempi...
Re: Katalysaattorihöpinää
Parempi ja parempi, riippuu mitä hakee.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Katalysaattorihöpinää
Jaa. Meneekös tuo jotenkin niin että mitä vähempi soluja per neliö, sitä vähempi seinämää per neliö. Tämä taasen korreloi paremman virtaavuuden kanssa.t.t.j kirjoitti:Parempi ja parempi, riippuu mitä hakee.
Miinuksena voinee olettaa olevan katalyttinen teho.
Arvasinko edes lähelle oikein...
Re: Katalysaattorihöpinää
Itse uskalsin sittenkin ostaa tuon virtaavan sporttikatin (maks 4 litr. moottorille) Biltemasta alle 160€ ja hyvin on nyt jo useita tuhansia kestänyt. Katsastuksestakin meni läpi ilman huomautusta. Autossani (2,3 TA, piristetty) 3" alusta loppuun.
Hanaa hillitysti!
Re: Katalysaattorihöpinää
Jep, kisakatti virtaa paremmin kuin sporttimalli.DIggItaLLr kirjoitti:Jaa. Meneekös tuo jotenkin niin että mitä vähempi soluja per neliö, sitä vähempi seinämää per neliö. Tämä taasen korreloi paremman virtaavuuden kanssa.t.t.j kirjoitti:Parempi ja parempi, riippuu mitä hakee.
Miinuksena voinee olettaa olevan katalyttinen teho.
Arvasinko edes lähelle oikein...
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Katalysaattorihöpinää
T25:lle riittää ihan hyvin 300cell katti. Kennoluku vaikuttaa vähentävästi puhdistustehoon ja suurentavasti virtaavuuteen. Racekatin isompi etu on parempi lämmönkesto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Katalysaattorihöpinää
Meillä oli yli 20tkm stage 3 virityksellä vakioputkisto ja vakiokatti (ajettu 460tkm) kiinni ja ahtimena tuo T25 rimpula.... Ei ole mennyt miksikään ja tehojakin tuntui riittävän. Nyt on vaihtunut 3" putkisto, mutta ihan mielenkiinnosta haluan kokeilla kuinka tuo vakiokatti kestää päät avarammaksi leikkaamalla, joten tuo menee nyt toistaiseksi alla. Sitten kun hajoaa niin hajoaa. tämän jälkeen luonnollisesti racekatti väliin.
Nyt odotetaan niitä halveksivia kommentteja alapuolelle.
Nyt odotetaan niitä halveksivia kommentteja alapuolelle.
Re: Katalysaattorihöpinää
Eihän se vakiokatti stagesoftilla hajoa jos ne on mitenkään järkevät, tehoja se tietenkin jonkin verran syö ahdistuksen takia mutta T25:lla ei muutenkaan niin ihmeitä irtoa että repäisevää eroa huomaisi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com