Katalysaattorihöpinää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Jos suunnittelee pientä käyttöviriä:
Rauta muuten täysin vakio, mutta JT:n 3" kokosatsi soundien ja "tehon" toivossa.

Tehoja, mitä nyt T5 suitella maltillisesti 2,3 padasta T25 hyrrällä irtoaa.

Tarvitseeko miettiä mitään "viri"-kattia.
Vakio?
100cpi
300cpi

Osaako viisaat kertoa onko mitään "tehorajaa" milloin mikäkin katti rupeaa oikeasti ahdistelemaan...
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Kaverilla tais yks vakiopilleri porsia ton vakiokatalysaattorin takia. Oli mennyt aivan tukkoon ja mutu-tuntumalla voisin sanoa vakiokatin ahdistavan jo t25 kanssa noilla tehoilla. Siis vaikkei olis tukossakaan. Mulla on itselläni autossa (hyllyssä) autossa joku 3 tuuman sporttikatti ja toimii ok. Merkki on catco ja riittää 350hp

E: Putkena siis JT
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Elikkäs tuohon JT 3" satsiin kannattaa ruksata tuo sportkatti mukaan...

Mitenkäs kun Sportkatti, halvempi ja "huonompi" 300Cpsi. Racekatti on sitten 100Cpsi.

Eikös tuo Cpsi tule, Cells Per Squere Inch. Eli luulis että suurempi luku on parempi...
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Parempi ja parempi, riippuu mitä hakee.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

t.t.j kirjoitti:Parempi ja parempi, riippuu mitä hakee.
Jaa. Meneekös tuo jotenkin niin että mitä vähempi soluja per neliö, sitä vähempi seinämää per neliö. Tämä taasen korreloi paremman virtaavuuden kanssa.

Miinuksena voinee olettaa olevan katalyttinen teho.

Arvasinko edes lähelle oikein...
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Itse uskalsin sittenkin ostaa tuon virtaavan sporttikatin (maks 4 litr. moottorille) Biltemasta alle 160€ ja hyvin on nyt jo useita tuhansia kestänyt. Katsastuksestakin meni läpi ilman huomautusta. Autossani (2,3 TA, piristetty) 3" alusta loppuun.
Hanaa hillitysti!
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

DIggItaLLr kirjoitti:
t.t.j kirjoitti:Parempi ja parempi, riippuu mitä hakee.
Jaa. Meneekös tuo jotenkin niin että mitä vähempi soluja per neliö, sitä vähempi seinämää per neliö. Tämä taasen korreloi paremman virtaavuuden kanssa.

Miinuksena voinee olettaa olevan katalyttinen teho.

Arvasinko edes lähelle oikein...
Jep, kisakatti virtaa paremmin kuin sporttimalli.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

T25:lle riittää ihan hyvin 300cell katti. Kennoluku vaikuttaa vähentävästi puhdistustehoon ja suurentavasti virtaavuuteen. Racekatin isompi etu on parempi lämmönkesto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kniitti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 21:34

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Meillä oli yli 20tkm stage 3 virityksellä vakioputkisto ja vakiokatti (ajettu 460tkm) kiinni ja ahtimena tuo T25 rimpula.... Ei ole mennyt miksikään ja tehojakin tuntui riittävän. Nyt on vaihtunut 3" putkisto, mutta ihan mielenkiinnosta haluan kokeilla kuinka tuo vakiokatti kestää päät avarammaksi leikkaamalla, joten tuo menee nyt toistaiseksi alla. Sitten kun hajoaa niin hajoaa. tämän jälkeen luonnollisesti racekatti väliin.


Nyt odotetaan niitä halveksivia kommentteja alapuolelle.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Katalysaattorihöpinää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eihän se vakiokatti stagesoftilla hajoa jos ne on mitenkään järkevät, tehoja se tietenkin jonkin verran syö ahdistuksen takia mutta T25:lla ei muutenkaan niin ihmeitä irtoa että repäisevää eroa huomaisi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin