Pojan tonnarissa menee nyt myös bensan lisäksi vettä noin 2 dl. 100 km
-Öljy kuin uutta
-Päällepäin ei näy vuotoja
-Lämpärin moottorin vaihtanut asentaja sanoi kennon näyttäneen hyvältä ja lasien sisäpintaan ei tule "sumua"
-lämmöt ei nouse normaalia ylemmäs
-ei vesihöyryä pakoputkesta
ELI hyviä ehdotuksia mistä teillä on "vuotanut" vettä
- vesipumppu
- kannentiiviste
- syyläri
- joku h...vetin letku jossain
- tai arabit käy öisin varastamassa vettä eikä jätä bensaa tilalle
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Mulla flektin 'kotelo' oli hieronut syyläriin reiän. Ei huomannut kunnolla, kun vuoto alkoi vasta ajossa termarin aukeamisen jälkeen. Korjaantui siirtämällä flektiä pari milliä irti syyläristä ja laitamalla nesteeseen CRC:n paikka-ainetta.
Mulla myös nesteitä katoaa jonkin verran. Selitystä moiselle ei vaan tahdo löytyä
Vesipumppu vaihdettu ja kenno vaihdettu. Päällepäin vuotoja ei näy, pakokaasu normaalin väristä
Nestettä ei häviä tosin kovin paljon, mutta aikaajoin joutuu lisäämään.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Kysymys kuluu kuinka paskamainen on vaihtaa lohkonpäästä lämpömittarianturin vierestä lämppärille menevä letku.
Letkussa pienireikä heti lähdössä lohkonpäästä.
Moottorin päässä helppo , MUTTA lämppärin päässä rintapellin "takana"?
vai kannattaako katkaista ja laittaa kuparijatko putken sisälle ja laittaa vain uusi kulmapala .
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Ensin otin vaan pätkän pois ja kiristin uudestaan - kesti pari viikkoa. Sen jälkeen hain varaosaliikkeestä semmosen "haitari"putken pätkän ja laitoin sen korvaamaan kovettuneen/hapertuneen osan ko letkusta. Joutu laittamaan molempien letkujen sisään siis pätkän putkea mitä vasten ne sitten kiristin kiinni.
Jos haluat huvittua niin käy kysymässä merkkiliikkeestä mitä maksaa semmonen letku!
Mullakin meni sama letku klemmarin juurestaa, siitähän ne aina menee, meni ysiysissäkin...
Ensin otin pätkän pois ja kiristin uudestaan, kesti jonkin aikaa, meni uudestaan vappuaattona 2003 juuri ennen kuin piti lähteä reissuun.
En ryhtynyt kiireessä sorvaamaan tai etsimään supistuksia, vaan ostin letkun merkkiliikkeestä, listahinta 69,43 eur, josta vapun kunniaksi 10% pois.
Letku menee lämppärin kennolle, jossa hyvällä tuurilla on muovinen pikaliiitin, liittimen letkuineen saa irrotettua kennosta koskematta letkukiristimiin, ja halutessaan voi ruuvata kiristimet mukavammassa asennossa liittimen ollessa irrallaan. Tietysti se akvaarion väliseinä pitää irrottaa jotta tuonne pääsee käsiksi, mutta ei ole paha vaihtaa. Pahaa tuossa on ainoastaan alkuperäisletkun hinta. Jos ei ole kiire ja löytyy sopivat supistuskappaleet, saanee ihan toimivan ratkaisun.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000CD23T kirjoitti:Kattokaas sinne kabiiniin mattojen alle, onko kuivat vaiko ei..
Mistäs sitä nestettä sitte sinne kabiinin mattojen alle puskee jos sieltä märkää löytyy
Esim jos ikkunan tiiviste vuotaa.
Tai jos lämmönvaihtimen kenno tai letku vuotaa.
Ja jos tonnarissa on samanlainen lämpötilan säädin kuin satkussa niin siinä on oiva vuotokohde. ( ainakin satkussa siihen venttiiliin voi vaihtaa tiivisteet )
9000CD23T kirjoitti:Ja jos tonnarissa on samanlainen lämpötilan säädin kuin satkussa niin siinä on oiva vuotokohde. ( ainakin satkussa siihen venttiiliin voi vaihtaa tiivisteet )
Tonnarissa ei ole samanlainen lämpötilan säädin kuin satkussa. Tonnarin kennossa kiertää vesi täysillä koko ajan. Lämpötilansäätö hoidetaan ohjaamalla sisääntuleva ilma sopivassa suhteessa kennon läpi tai kennon ohi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00