Nestettä häviää !

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Nestettä häviää !

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Pojan tonnarissa menee nyt myös bensan lisäksi vettä noin 2 dl. 100 km
-Öljy kuin uutta
-Päällepäin ei näy vuotoja
-Lämpärin moottorin vaihtanut asentaja sanoi kennon näyttäneen hyvältä ja lasien sisäpintaan ei tule "sumua"
-lämmöt ei nouse normaalia ylemmäs
-ei vesihöyryä pakoputkesta

ELI hyviä ehdotuksia mistä teillä on "vuotanut" vettä
- vesipumppu
- kannentiiviste
- syyläri
- joku h...vetin letku jossain
- tai arabit käy öisin varastamassa vettä eikä jätä bensaa tilalle :D
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mulla vei vettä:

- kannentiiviste (ei näkynyt öljyissä)
- syyläri
- lämppärin kennon vuotava o-rengas (vaikka liikkeessä vaihdatin)
- vanhat haperot letkut

Eli kohteita voi olla useita eikä yhden vuodon löytäminen sulje pois muita vaihtoehtoja...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mulla flektin 'kotelo' oli hieronut syyläriin reiän. Ei huomannut kunnolla, kun vuoto alkoi vasta ajossa termarin aukeamisen jälkeen. Korjaantui siirtämällä flektiä pari milliä irti syyläristä ja laitamalla nesteeseen CRC:n paikka-ainetta.
900C -86
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Vesilämmitteinen huohotinputki. Huomaa parhaiten katsomalla mäntien päälle, jos kaikki karstattomia niin vesiruisku toimii.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Mulla myös nesteitä katoaa jonkin verran. Selitystä moiselle ei vaan tahdo löytyä :!:
Vesipumppu vaihdettu ja kenno vaihdettu. Päällepäin vuotoja ei näy, pakokaasu normaalin väristä :twisted: :twisted: :twisted:
Nestettä ei häviä tosin kovin paljon, mutta aikaajoin joutuu lisäämään.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kattokaas sinne kabiiniin mattojen alle, onko kuivat vaiko ei.. :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Ei oo kuiva, ei :x

Lämppärin kenno vaihdettu ja jostain tunkee pakkasnestettä kuskin maton alle.

Kertokaapa mistä?

Tota lämppärin kennoa ei huvin vuoksi viittis irroittaa ja sen takia olen tottunut ajatukseen, että vuoto EI voi olla siellä.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

9000CD23T kirjoitti:Kattokaas sinne kabiiniin mattojen alle, onko kuivat vaiko ei.. :o
Mistäs sitä nestettä sitte sinne kabiinin mattojen alle puskee jos sieltä märkää löytyy :?: :?: :?:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Vuoto löytyi kun puristeli letkuja !

Kysymys kuluu kuinka paskamainen on vaihtaa lohkonpäästä lämpömittarianturin vierestä lämppärille menevä letku.
Letkussa pienireikä heti lähdössä lohkonpäästä.
Moottorin päässä helppo , MUTTA lämppärin päässä rintapellin "takana"?
vai kannattaako katkaista ja laittaa kuparijatko putken sisälle ja laittaa vain uusi kulmapala .
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mulla meni sama letku...

Ensin otin vaan pätkän pois ja kiristin uudestaan - kesti pari viikkoa. Sen jälkeen hain varaosaliikkeestä semmosen "haitari"putken pätkän ja laitoin sen korvaamaan kovettuneen/hapertuneen osan ko letkusta. Joutu laittamaan molempien letkujen sisään siis pätkän putkea mitä vasten ne sitten kiristin kiinni.

Jos haluat huvittua niin käy kysymässä merkkiliikkeestä mitä maksaa semmonen letku!
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mullakin meni sama letku klemmarin juurestaa, siitähän ne aina menee, meni ysiysissäkin...

Ensin otin pätkän pois ja kiristin uudestaan, kesti jonkin aikaa, meni uudestaan vappuaattona 2003 juuri ennen kuin piti lähteä reissuun.

En ryhtynyt kiireessä sorvaamaan tai etsimään supistuksia, vaan ostin letkun merkkiliikkeestä, listahinta 69,43 eur, josta vapun kunniaksi 10% pois.

Letku menee lämppärin kennolle, jossa hyvällä tuurilla on muovinen pikaliiitin, liittimen letkuineen saa irrotettua kennosta koskematta letkukiristimiin, ja halutessaan voi ruuvata kiristimet mukavammassa asennossa liittimen ollessa irrallaan. Tietysti se akvaarion väliseinä pitää irrottaa jotta tuonne pääsee käsiksi, mutta ei ole paha vaihtaa. Pahaa tuossa on ainoastaan alkuperäisletkun hinta. Jos ei ole kiire ja löytyy sopivat supistuskappaleet, saanee ihan toimivan ratkaisun.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

toni1976 kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Kattokaas sinne kabiiniin mattojen alle, onko kuivat vaiko ei.. :o
Mistäs sitä nestettä sitte sinne kabiinin mattojen alle puskee jos sieltä märkää löytyy :?: :?: :?:
Esim jos ikkunan tiiviste vuotaa.
Tai jos lämmönvaihtimen kenno tai letku vuotaa.
Ja jos tonnarissa on samanlainen lämpötilan säädin kuin satkussa niin siinä on oiva vuotokohde. ( ainakin satkussa siihen venttiiliin voi vaihtaa tiivisteet )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000CD23T kirjoitti:Ja jos tonnarissa on samanlainen lämpötilan säädin kuin satkussa niin siinä on oiva vuotokohde. ( ainakin satkussa siihen venttiiliin voi vaihtaa tiivisteet )
Tonnarissa ei ole samanlainen lämpötilan säädin kuin satkussa. Tonnarin kennossa kiertää vesi täysillä koko ajan. Lämpötilansäätö hoidetaan ohjaamalla sisääntuleva ilma sopivassa suhteessa kennon läpi tai kennon ohi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin