Kuvia Abbott Racing:n vauhtipyörästä
Kuvia Abbott Racing:n vauhtipyörästä
Tässä olisi linkki mistä löytyy pari kuvaa Abbott Racing:n 9-5:sen kevennetystä vauhtipyörästä jos jotain kiinnostaa
http://kuvablogi.com/blog/20026/1/ Käyttö kokemuksia kerron ehkä jo huomenna 
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Kuvia Abbott Racing:n vauhtipyörästä
paljonko on paino ? ja montako kiloa se on kevyempi kuin vakio ?
Re: Kuvia Abbott Racing:n vauhtipyörästä
Vauhtipyörän paino on 7kg ja vakio on ilmeisesti noin 10,3kg. Kävin tänään pienellä testi lenkillä ja sen ainakin huomasin että auto on paljon mukavampi ajaa, kulkee paljon "kevyemmin". Myös liikkeelle lähtö on jotenkin jouheampaa, kun vanhalla pyörällä auto halusi sammua paljon herkemmin. Pyörän vaikutusta kiihtyvyyteen on vielä vaikea sanoa mutta tuskin ainakaan paljoa vaikutti, ehkä 1&2 vaihteilla eron voi huomata, mutta ainakaan isommilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla ei noin pers tuntumalla tunnu olevan juurikaan eroa. Mutta sen näkee sitten että miten vaikutti kiihtyvyyteen jos esim. kolmosella lyödään lappu lattiaan vaikka 80km/h vauhdista. Mutta myös remontin jälkeen autoon tuli jokin ihme sivuääni, kun autoa starttaa niin jostain kuuluu ihmeellinen "helinä". Tuo "helähtävä" ääni kuuluu myös kun painaa nopeasti kaasun pohjaan auton ollessa tyhjäkäynnillä, mutta se ääni loppuu heti kun auto on saanut kierroksia, eikä sitä ääntä kuulu ajaessa eikä jos paikallaan antaa muuten jenkaa. Mutta jos kytkin on painettuna pohjaan kun painaa kaasua ei tuota ääntä juurikaan kuule, mutta starttaukseen ei kytkimen painelu vaikuta. Tuo sama helähtävä ääni kuuluu myös tuossa 9-3:ssa, mutta ei startatessa. Täytyy tutkia tuota että mistä se ääni oikein tulee, mutta on vähän outo tapaussaabracing kirjoitti:paljonko on paino ? ja montako kiloa se on kevyempi kuin vakio ?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kuvia Abbott Racing:n vauhtipyörästä
Otetaampas ne fiilistely lasit silmiltä hetkeksi pois ja katsotaan realistisesti asiota.
Mitä oma kokemus peruspirteästä 9-3:sta 7>5kg vauhtipyörästä, niin enemmän joutuu tekemään töitä softan eteen, että saa käymään nätisti tyhjää Trionic 5:sen kanssa virinokilla. Samaa hauskaa varmasti T7:llakin.
Myös liikkeelle lähdettäessä joutuu painamaan hieman enemmän kaasua, ettei 2 litrainen kyykkää..
Hyvänä puolena on sitten kierrosherkkyys, jonka merkitys turbokoneessa on melko pieni, johtuen suuresta väännöstä pyöriviin massoihin nähden. Enemmän sitä kiihtyvyyttä/spoolia pienillä vaihteilla hidastaa ahtimen pyörivät massat suhteessa kierrosluvun nousuun.
Ja mieluummin sitä on hieman kevyemmän vauhtipyörän kanssa tulilinjalla, kun kone kiertää ~8krpm..
Mitä oma kokemus peruspirteästä 9-3:sta 7>5kg vauhtipyörästä, niin enemmän joutuu tekemään töitä softan eteen, että saa käymään nätisti tyhjää Trionic 5:sen kanssa virinokilla. Samaa hauskaa varmasti T7:llakin.
Myös liikkeelle lähdettäessä joutuu painamaan hieman enemmän kaasua, ettei 2 litrainen kyykkää..
Hyvänä puolena on sitten kierrosherkkyys, jonka merkitys turbokoneessa on melko pieni, johtuen suuresta väännöstä pyöriviin massoihin nähden. Enemmän sitä kiihtyvyyttä/spoolia pienillä vaihteilla hidastaa ahtimen pyörivät massat suhteessa kierrosluvun nousuun.
Ja mieluummin sitä on hieman kevyemmän vauhtipyörän kanssa tulilinjalla, kun kone kiertää ~8krpm..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kuvia Abbott Racing:n vauhtipyörästä
No en kai mä nyt kovin hirveästi tuossa ole fiilistellytHook kirjoitti:Otetaampas ne fiilistely lasit silmiltä hetkeksi pois ja katsotaan realistisesti asiota.
Mitä oma kokemus peruspirteästä 9-3:sta 7>5kg vauhtipyörästä, niin enemmän joutuu tekemään töitä softan eteen, että saa käymään nätisti tyhjää Trionic 5:sen kanssa virinokilla. Samaa hauskaa varmasti T7:llakin.
Myös liikkeelle lähdettäessä joutuu painamaan hieman enemmän kaasua, ettei 2 litrainen kyykkää..
Hyvänä puolena on sitten kierrosherkkyys, jonka merkitys turbokoneessa on melko pieni, johtuen suuresta väännöstä pyöriviin massoihin nähden. Enemmän sitä kiihtyvyyttä/spoolia pienillä vaihteilla hidastaa ahtimen pyörivät massat suhteessa kierrosluvun nousuun.
Ja mieluummin sitä on hieman kevyemmän vauhtipyörän kanssa tulilinjalla, kun kone kiertää ~8krpm..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002