2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jamppa89
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 20:21
Paikkakunta: Viiala

2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Jamppa89 »

Mikä mättää kun ahdot käy kakkos ja kolmos vaihteilla hetkellisesti 0.8 mutta tulevat alas ja jäävät seilaamaan 0.2-0.4 välille. Joku sano et olis vika ahtopaineen säätö solenoidissa. hyviä vinkkejä odottaen.
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Vika voi olla esim. mankkuventtiilissä tai jumittavassa hukkaportissa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Jamppa89
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 20:21
Paikkakunta: Viiala

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Jamppa89 »

Tyhmä kysymys mikä on mankku venttiili
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

No se on justiinsa toi ahtopaineita säätävä solenoidi, tunnettu myös magneettiventtiilinä.

Noin muuten veikkaisin että vikaa kannattaa haeskella sieltä hukkaportin puolelta, jos mankkuvena jumittaa niin ahdot yleensä joko nousevat liian korkealle (jolloin seuraa fuelcut) tai sitten jäävät peruspaineille (n. 0,4).
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Möin taannoin oman T5 mankun, ja lainaan tähän ostajan kommentin vaikutuksesta
"autoa vaivannut tehojen häipyminen auton lämmettyä hävisi"
että moninaisia ovat nuo mankun oireetkin :P
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minulla magneettiventtiilin hajoaminen aiheutti juuri tuollaista ahtopaineen vaeltelua, mutta tuolla ahtojen yläpäässä.
Joten ääni minultakin mankkuvenalle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Jamppa89
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 20:21
Paikkakunta: Viiala

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Jamppa89 »

Juu alkaa oleen aika vahva fiilis siitä kun joskus mutta harvoin se heittää paineet tappiin ja sit pätkäsee. Tuota ne metron saab puolel epäili kun sinne soittelin.
Mistäs tommosen löytää kun uutena olis 100€ metro auton kautta mutta niillä ei ole saatavissa. Ja ainakin vm87 on erilainen et se ei sovi. Antakaa vinkkiä kiitos, kun ei oo ennen näin tuoreiden turbo tonnarien kans tullu pelattua.
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Voithan sä kokeilla (varovasti!) niin että otat magneettiventtiililtä (muistaakseni) keskimmäisen letkun irti, kuitenkin se letku joka menee hukkaportin kellolle. Käy tekemässä pieni lenkki ja kokeile miten ahtopaineet käyttäytyy, nouseeko normaalisti yms.

Älä sitten ihmettele kun iskee fuelcut viisarin noustua punaiselle, tuon letkun ollessa irti ei ahtopaineita rajoiteta ollenkaan. Painotan vielä: varovaista testailua!
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Jos 100e:llä saat metroautosta, tilaa heti. Yleensä nuo on maksanut uutena jotain 200e pintaan ja käytettynäkin n. 50e.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Jamppa89
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 20:21
Paikkakunta: Viiala

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2

Viesti Kirjoittaja Jamppa89 »

Juu tarkotus oli tilata mutta myivät ei oota ja ei tietoa koska saa arviolta jopa 2-4kk
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
Vastaa Viestiin