2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Mikä mättää kun ahdot käy kakkos ja kolmos vaihteilla hetkellisesti 0.8 mutta tulevat alas ja jäävät seilaamaan 0.2-0.4 välille. Joku sano et olis vika ahtopaineen säätö solenoidissa. hyviä vinkkejä odottaen.
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Vika voi olla esim. mankkuventtiilissä tai jumittavassa hukkaportissa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Tyhmä kysymys mikä on mankku venttiili
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
No se on justiinsa toi ahtopaineita säätävä solenoidi, tunnettu myös magneettiventtiilinä.
Noin muuten veikkaisin että vikaa kannattaa haeskella sieltä hukkaportin puolelta, jos mankkuvena jumittaa niin ahdot yleensä joko nousevat liian korkealle (jolloin seuraa fuelcut) tai sitten jäävät peruspaineille (n. 0,4).
Noin muuten veikkaisin että vikaa kannattaa haeskella sieltä hukkaportin puolelta, jos mankkuvena jumittaa niin ahdot yleensä joko nousevat liian korkealle (jolloin seuraa fuelcut) tai sitten jäävät peruspaineille (n. 0,4).
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Möin taannoin oman T5 mankun, ja lainaan tähän ostajan kommentin vaikutuksesta
"autoa vaivannut tehojen häipyminen auton lämmettyä hävisi"
että moninaisia ovat nuo mankun oireetkin
"autoa vaivannut tehojen häipyminen auton lämmettyä hävisi"
että moninaisia ovat nuo mankun oireetkin

Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Minulla magneettiventtiilin hajoaminen aiheutti juuri tuollaista ahtopaineen vaeltelua, mutta tuolla ahtojen yläpäässä.
Joten ääni minultakin mankkuvenalle.
Joten ääni minultakin mankkuvenalle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Juu alkaa oleen aika vahva fiilis siitä kun joskus mutta harvoin se heittää paineet tappiin ja sit pätkäsee. Tuota ne metron saab puolel epäili kun sinne soittelin.
Mistäs tommosen löytää kun uutena olis 100€ metro auton kautta mutta niillä ei ole saatavissa. Ja ainakin vm87 on erilainen et se ei sovi. Antakaa vinkkiä kiitos, kun ei oo ennen näin tuoreiden turbo tonnarien kans tullu pelattua.
Mistäs tommosen löytää kun uutena olis 100€ metro auton kautta mutta niillä ei ole saatavissa. Ja ainakin vm87 on erilainen et se ei sovi. Antakaa vinkkiä kiitos, kun ei oo ennen näin tuoreiden turbo tonnarien kans tullu pelattua.
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Voithan sä kokeilla (varovasti!) niin että otat magneettiventtiililtä (muistaakseni) keskimmäisen letkun irti, kuitenkin se letku joka menee hukkaportin kellolle. Käy tekemässä pieni lenkki ja kokeile miten ahtopaineet käyttäytyy, nouseeko normaalisti yms.
Älä sitten ihmettele kun iskee fuelcut viisarin noustua punaiselle, tuon letkun ollessa irti ei ahtopaineita rajoiteta ollenkaan. Painotan vielä: varovaista testailua!
Älä sitten ihmettele kun iskee fuelcut viisarin noustua punaiselle, tuon letkun ollessa irti ei ahtopaineita rajoiteta ollenkaan. Painotan vielä: varovaista testailua!
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Jos 100e:llä saat metroautosta, tilaa heti. Yleensä nuo on maksanut uutena jotain 200e pintaan ja käytettynäkin n. 50e.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: 2.0t vm89 ahto paineet seilaan 0.8 piikistä 0.2
Juu tarkotus oli tilata mutta myivät ei oota ja ei tietoa koska saa arviolta jopa 2-4kk
9-5 Wagon 2.3T Aero vm.2003 e85/stage1
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow
900Turbo vm.1986
900Turbo vm.1983 (osina kaupan)
Kia Sorento 2005 crdi
exät:Ng9-3,0g900,ng900,99,9000 turbo x2, 9000 turbo airflow