Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kun tuntuu että ei ole kovinkaan montaa tomaattia täällä foorumissa noita stagettuja, niin alkoi kiinostaa:

Millaiset viri staget kiinostaa jos ei jo ole.

Herättelen tässä vähän keskustelua, että löytyykö samanhenkisiä tomaattiukkoja kuin mä.
Niin voitas jakaa näitä kokemuksia automaatin virittelystä ja mihin saakka ollaan valmiita stegettään.

1.10.-04 millaisia automaattivirejä teillä on?
Viimeksi muokannut se93tbo, Pe Loka 01, 2004 19:15. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-3.1972
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Olen harkinnut tilaavani Maptunilta custom softan n. Aeron spekseillä eli 200hp/250Nm. Ihan liian monella firmalla on jo stage 1 jotain +300Nm eikä ainakaan meikäläistä huvita alkaa tomaattia kiusaamaan noin.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No niin saatiihan sitä keskustelua aikaiseksi.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11062
kun tuo ylläpito ei innostunut mun automaatti osastolle, no ei se mitään :?:

Mä olen nyt vaihtamassa T5->T7 maptunilla, eli T5 steg3->T7 steg4. Tarkoittaa 265hp/340Nm->270hp/jotain 370Nm kieppeille.

Mutta en ole vielä saanut minulle tarpeeksi tarkkaa tarjousta, mutta kyllä se tästä etenee.

Tuosta T5 steg3:ssa oli vääntöä pudotettu 30Nm verrattuna manuaaliin, että laatikko kestäisi vaihdot paremmin. Sanoivat tosin että T7:lla vääntöä voi olla 380:kin kun moottorin ohjaus eroaa jonkunverran T5:sta.

Eli tämä oli idea tossa tomaatti osaston ehdotuksessa, mutta meneehän se näinkin. :wink:

Ja muutenkin voidaan tuoda esille tässä topicissa automaattivaihteiden ja manuaalivaihteiden pieniä eroja stegetyksessä ja muissakin pienissä eroissa. Esim laatikoiden toimintahairiöt jos niitä nyt ilmenee. Eli voidaan vaihtaa kokemuksia.

Mulla menee välillä ihan sikana aikaa etsiä jotain automaattiin liittyvää ongelmaa tuolta kaikkien topiccien seasta :? , alkaa oleen niin paljon aiheita kun ovat suosittuja autoja nämä saabit. :lol:
9-3.1972
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Eikö toi ele sama loota kuin turbossa vaikka onkin ollut ruiskussa kiinni?
Jos on niin tonnilla näemmä selviää tomaatin hajotessa..

Osamyynti AF:SSÄ

Lisätieto: 2,0i 4D SED
Huom.1: AISIN
Huom.2: 50-40LE 98KW5
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1999
Mittari/tkm: 38
Varastonumero: 10385
Alkuper.koodi: 4925707
Käytetyn osan hinta: 1000 Euro
Alv: 2
Uusi koodi: 4925707
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo 50-40LE AISIN WARNER:han se. Eli samaa hintaluokkaa kun stege 4 softa ecun kanssa. Mulla näyttää lukevan 98BW50349

EDIT: http://members.surfeu.fi/se93tbo/aisin.JPG
Viimeksi muokannut se93tbo, Pe Loka 01, 2004 12:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mua kiinostaa toi 5-vaihteinen tomaattilaatikko, jos toi 4-vaihteinen joskus hajoo niin mitä eroja niiden ohjauksessa on ja mitä joutuu vaihtamaan.
Ainakin ratin jos haluaa (M) toiminnan :lol:
9-3.1972
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Vakio 9-5 2.3(iso)T sentronic vielä alla mutta todennäköisesti lumien mentyä päivitetään Maptunin stage1. Pikkasen arvelluttaa tämä takuuaikana virittely mutta uskottava se kai on että paikat ei poksu.

Btw. on ruvennut kiinnostamaan minkä valmistajan osia kulkunevostani löytyy. Löytyykö netistä tähän helpotusta? Aisinhan taitaa olla laatikkona ja Mitsu turbona :?: , entäs jarrut :?: :?: .
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Hain eteen levyt taannoin ja paketissa luki 9-3,9-5 ja Vectra, että taitaa olla GM
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

qaw kirjoitti:Olen harkinnut tilaavani Maptunilta custom softan n. Aeron spekseillä eli 200hp/250Nm. Ihan liian monella firmalla on jo stage 1 jotain +300Nm eikä ainakaan meikäläistä huvita alkaa tomaattia kiusaamaan noin.
Mä olen kanssa keskustelun alulla samaan suuntaan omasta softasta T7 boxille. Tosin eri lukemilla.
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Itsellä tällähetkellä tonnarissa Stage 1 (225hv/340nm). Tarkoitus on rahojen mukaan seuraavasti laitella:

-Sachs sportkit uusineen puslineen
- 3" JT putkisto ahtimelta taakse
- Stage 3-custom (265-270hv ja 370-400nm)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000cst kirjoitti:Itsellä tällähetkellä tonnarissa Stage 1 (225hv/340nm). Tarkoitus on rahojen mukaan seuraavasti laitella:

-Sachs sportkit uusineen puslineen
- 3" JT putkisto ahtimelta taakse
- Stage 3-custom (265-270hv ja 370-400nm)
Mulle tarjottiin tuollaisia lukemia kuin 280/400 taidan niihin päätyä kunhan vaan ilmoittavat hinnan.
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Itsellä tällähetkellä tonnarissa Stage 1 (225hv/340nm). Tarkoitus on rahojen mukaan seuraavasti laitella:

-Sachs sportkit uusineen puslineen
- 3" JT putkisto ahtimelta taakse
- Stage 3-custom (265-270hv ja 370-400nm)
Mulle tarjottiin tuollaisia lukemia kuin 280/400 taidan niihin päätyä kunhan vaan ilmoittavat hinnan.
ainoa ongelma tomaattilaatikon kanssa tontuissa on se että se ei kestä yli 400nm vääntöä. Sanoo POKS !
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9000cst kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Itsellä tällähetkellä tonnarissa Stage 1 (225hv/340nm). Tarkoitus on rahojen mukaan seuraavasti laitella:

-Sachs sportkit uusineen puslineen
- 3" JT putkisto ahtimelta taakse
- Stage 3-custom (265-270hv ja 370-400nm)
Mulle tarjottiin tuollaisia lukemia kuin 280/400 taidan niihin päätyä kunhan vaan ilmoittavat hinnan.
ainoa ongelma tomaattilaatikon kanssa tontuissa on se että se ei kestä yli 400nm vääntöä. Sanoo POKS !
Joo rajamailla mennään :wink:
9-3.1972
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Täällä on myös käyty keskustelua maptunin suuntaan:

-----------8<-------------------8<--------------

Terve,

-Meillä on vääntö myös rajoitettu 380Nm automaatin yhteydessä
-On laitettu aika moneen automaatti Aeroon 00-02 vuosimalleja eikä ole
ongelmia ollut
kestävyyden suhteen erittäin positiivistä palautetta.

- Laatikko hakee itse vaihtohetket ja momentin vähennuksen vaihto hetkellä
ja pyytää
Moot.ohjainlaitteelta milloin vääntöä vähennetään ja milloin halutaan
maks.vääntö.

Stege 1 792€ +syt tulpat 16€ (Vakio ohjainlaitteen lunastus +330€)

Asennus meidän toimesta 50€ 1.5h asennus aika tarkistuksineen)

Kysy lisätietoja jos ei tuossa tullut mainittua jotakin.


Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
http://www.maptun.fi
P. 040 7022421

-----------8<-------------------8<--------------

Eli maptunin mukaan ei kait kannata paljoa yli 400nm mennä.
Oliskos täällä foorumilla joku joka oli laittanut BSR 430nm lastun automaatiin? Sieltä suunnalta olisi kiva kuulla kommentteja keston suhteen.

http://www.doc-power.com:
-----------8<-------------------8<--------------
BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 252hp ja 401Nm, PPC:llä 274hp (+22hp) ja 434Nm (+33Nm). BSRn valmistamalla PPC-yksiköllä voi omistaja itse ohjelmoida autonsa ohjainyksikköön joko vakio- tai viritys-ohjelman. Ohjemointi kestää n.5-10minuuttia jonka jälkeen auto on valitsemassa tilassa. Tuotteella vältytään mahdollisilta lastuvaihdon aiheuttamilta ongelmilta sekä autoon ei jää jälkiä ohjelmoinnista.
-----------8<-------------------8<--------------
9-5 Aero
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

saba9000 kirjoitti:Täällä on myös käyty keskustelua maptunin suuntaan:

-----------8<-------------------8<--------------

Terve,

-Meillä on vääntö myös rajoitettu 380Nm automaatin yhteydessä
-On laitettu aika moneen automaatti Aeroon 00-02 vuosimalleja eikä ole
ongelmia ollut
kestävyyden suhteen erittäin positiivistä palautetta.

- Laatikko hakee itse vaihtohetket ja momentin vähennuksen vaihto hetkellä
ja pyytää
Moot.ohjainlaitteelta milloin vääntöä vähennetään ja milloin halutaan
maks.vääntö.

Stege 1 792€ +syt tulpat 16€ (Vakio ohjainlaitteen lunastus +330€)

Asennus meidän toimesta 50€ 1.5h asennus aika tarkistuksineen)

Kysy lisätietoja jos ei tuossa tullut mainittua jotakin.


Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
http://www.maptun.fi
P. 040 7022421

-----------8<-------------------8<--------------

Eli maptunin mukaan ei kait kannata paljoa yli 400nm mennä.
Oliskos täällä foorumilla joku joka oli laittanut BSR 430nm lastun automaatiin? Sieltä suunnalta olisi kiva kuulla kommentteja keston suhteen.

http://www.doc-power.com:
-----------8<-------------------8<--------------
BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 252hp ja 401Nm, PPC:llä 274hp (+22hp) ja 434Nm (+33Nm). BSRn valmistamalla PPC-yksiköllä voi omistaja itse ohjelmoida autonsa ohjainyksikköön joko vakio- tai viritys-ohjelman. Ohjemointi kestää n.5-10minuuttia jonka jälkeen auto on valitsemassa tilassa. Tuotteella vältytään mahdollisilta lastuvaihdon aiheuttamilta ongelmilta sekä autoon ei jää jälkiä ohjelmoinnista.
-----------8<-------------------8<--------------
Juu noissa sähköohjatuissa vehkeissä on tosiaa hyvä toi kommunikointi trionicin ja vaihdelootan välillä, mekaaninen menee vaan öljynpaineiden mukaan ja raa'asti junttaa vaihteet päälle. Toisin ei ongelmia ole tullut vielä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin