Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!
Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!
Kun tuntuu että ei ole kovinkaan montaa tomaattia täällä foorumissa noita stagettuja, niin alkoi kiinostaa:
Millaiset viri staget kiinostaa jos ei jo ole.
Herättelen tässä vähän keskustelua, että löytyykö samanhenkisiä tomaattiukkoja kuin mä.
Niin voitas jakaa näitä kokemuksia automaatin virittelystä ja mihin saakka ollaan valmiita stegettään.
1.10.-04 millaisia automaattivirejä teillä on?
Millaiset viri staget kiinostaa jos ei jo ole.
Herättelen tässä vähän keskustelua, että löytyykö samanhenkisiä tomaattiukkoja kuin mä.
Niin voitas jakaa näitä kokemuksia automaatin virittelystä ja mihin saakka ollaan valmiita stegettään.
1.10.-04 millaisia automaattivirejä teillä on?
Viimeksi muokannut se93tbo, Pe Loka 01, 2004 19:15. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9-3.1972
No niin saatiihan sitä keskustelua aikaiseksi.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11062
kun tuo ylläpito ei innostunut mun automaatti osastolle, no ei se mitään
Mä olen nyt vaihtamassa T5->T7 maptunilla, eli T5 steg3->T7 steg4. Tarkoittaa 265hp/340Nm->270hp/jotain 370Nm kieppeille.
Mutta en ole vielä saanut minulle tarpeeksi tarkkaa tarjousta, mutta kyllä se tästä etenee.
Tuosta T5 steg3:ssa oli vääntöä pudotettu 30Nm verrattuna manuaaliin, että laatikko kestäisi vaihdot paremmin. Sanoivat tosin että T7:lla vääntöä voi olla 380:kin kun moottorin ohjaus eroaa jonkunverran T5:sta.
Eli tämä oli idea tossa tomaatti osaston ehdotuksessa, mutta meneehän se näinkin.
Ja muutenkin voidaan tuoda esille tässä topicissa automaattivaihteiden ja manuaalivaihteiden pieniä eroja stegetyksessä ja muissakin pienissä eroissa. Esim laatikoiden toimintahairiöt jos niitä nyt ilmenee. Eli voidaan vaihtaa kokemuksia.
Mulla menee välillä ihan sikana aikaa etsiä jotain automaattiin liittyvää ongelmaa tuolta kaikkien topiccien seasta
, alkaa oleen niin paljon aiheita kun ovat suosittuja autoja nämä saabit. 
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11062
kun tuo ylläpito ei innostunut mun automaatti osastolle, no ei se mitään

Mä olen nyt vaihtamassa T5->T7 maptunilla, eli T5 steg3->T7 steg4. Tarkoittaa 265hp/340Nm->270hp/jotain 370Nm kieppeille.
Mutta en ole vielä saanut minulle tarpeeksi tarkkaa tarjousta, mutta kyllä se tästä etenee.
Tuosta T5 steg3:ssa oli vääntöä pudotettu 30Nm verrattuna manuaaliin, että laatikko kestäisi vaihdot paremmin. Sanoivat tosin että T7:lla vääntöä voi olla 380:kin kun moottorin ohjaus eroaa jonkunverran T5:sta.
Eli tämä oli idea tossa tomaatti osaston ehdotuksessa, mutta meneehän se näinkin.

Ja muutenkin voidaan tuoda esille tässä topicissa automaattivaihteiden ja manuaalivaihteiden pieniä eroja stegetyksessä ja muissakin pienissä eroissa. Esim laatikoiden toimintahairiöt jos niitä nyt ilmenee. Eli voidaan vaihtaa kokemuksia.
Mulla menee välillä ihan sikana aikaa etsiä jotain automaattiin liittyvää ongelmaa tuolta kaikkien topiccien seasta


9-3.1972
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Eikö toi ele sama loota kuin turbossa vaikka onkin ollut ruiskussa kiinni?
Jos on niin tonnilla näemmä selviää tomaatin hajotessa..
Osamyynti AF:SSÄ
Lisätieto: 2,0i 4D SED
Huom.1: AISIN
Huom.2: 50-40LE 98KW5
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1999
Mittari/tkm: 38
Varastonumero: 10385
Alkuper.koodi: 4925707
Käytetyn osan hinta: 1000 Euro
Alv: 2
Uusi koodi: 4925707
Jos on niin tonnilla näemmä selviää tomaatin hajotessa..
Osamyynti AF:SSÄ
Lisätieto: 2,0i 4D SED
Huom.1: AISIN
Huom.2: 50-40LE 98KW5
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1999
Mittari/tkm: 38
Varastonumero: 10385
Alkuper.koodi: 4925707
Käytetyn osan hinta: 1000 Euro
Alv: 2
Uusi koodi: 4925707
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Joo 50-40LE AISIN WARNER:han se. Eli samaa hintaluokkaa kun stege 4 softa ecun kanssa. Mulla näyttää lukevan 98BW50349
EDIT: http://members.surfeu.fi/se93tbo/aisin.JPG
EDIT: http://members.surfeu.fi/se93tbo/aisin.JPG
Viimeksi muokannut se93tbo, Pe Loka 01, 2004 12:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-3.1972
Vakio 9-5 2.3(iso)T sentronic vielä alla mutta todennäköisesti lumien mentyä päivitetään Maptunin stage1. Pikkasen arvelluttaa tämä takuuaikana virittely mutta uskottava se kai on että paikat ei poksu.
Btw. on ruvennut kiinnostamaan minkä valmistajan osia kulkunevostani löytyy. Löytyykö netistä tähän helpotusta? Aisinhan taitaa olla laatikkona ja Mitsu turbona
, entäs jarrut
.
Btw. on ruvennut kiinnostamaan minkä valmistajan osia kulkunevostani löytyy. Löytyykö netistä tähän helpotusta? Aisinhan taitaa olla laatikkona ja Mitsu turbona



Mä olen kanssa keskustelun alulla samaan suuntaan omasta softasta T7 boxille. Tosin eri lukemilla.qaw kirjoitti:Olen harkinnut tilaavani Maptunilta custom softan n. Aeron spekseillä eli 200hp/250Nm. Ihan liian monella firmalla on jo stage 1 jotain +300Nm eikä ainakaan meikäläistä huvita alkaa tomaattia kiusaamaan noin.
9-3.1972
Mulle tarjottiin tuollaisia lukemia kuin 280/400 taidan niihin päätyä kunhan vaan ilmoittavat hinnan.9000cst kirjoitti:Itsellä tällähetkellä tonnarissa Stage 1 (225hv/340nm). Tarkoitus on rahojen mukaan seuraavasti laitella:
-Sachs sportkit uusineen puslineen
- 3" JT putkisto ahtimelta taakse
- Stage 3-custom (265-270hv ja 370-400nm)
9-3.1972
ainoa ongelma tomaattilaatikon kanssa tontuissa on se että se ei kestä yli 400nm vääntöä. Sanoo POKS !se93tbo kirjoitti:Mulle tarjottiin tuollaisia lukemia kuin 280/400 taidan niihin päätyä kunhan vaan ilmoittavat hinnan.9000cst kirjoitti:Itsellä tällähetkellä tonnarissa Stage 1 (225hv/340nm). Tarkoitus on rahojen mukaan seuraavasti laitella:
-Sachs sportkit uusineen puslineen
- 3" JT putkisto ahtimelta taakse
- Stage 3-custom (265-270hv ja 370-400nm)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Joo rajamailla mennään9000cst kirjoitti:ainoa ongelma tomaattilaatikon kanssa tontuissa on se että se ei kestä yli 400nm vääntöä. Sanoo POKS !se93tbo kirjoitti:Mulle tarjottiin tuollaisia lukemia kuin 280/400 taidan niihin päätyä kunhan vaan ilmoittavat hinnan.9000cst kirjoitti:Itsellä tällähetkellä tonnarissa Stage 1 (225hv/340nm). Tarkoitus on rahojen mukaan seuraavasti laitella:
-Sachs sportkit uusineen puslineen
- 3" JT putkisto ahtimelta taakse
- Stage 3-custom (265-270hv ja 370-400nm)

9-3.1972
Täällä on myös käyty keskustelua maptunin suuntaan:
-----------8<-------------------8<--------------
Terve,
-Meillä on vääntö myös rajoitettu 380Nm automaatin yhteydessä
-On laitettu aika moneen automaatti Aeroon 00-02 vuosimalleja eikä ole
ongelmia ollut
kestävyyden suhteen erittäin positiivistä palautetta.
- Laatikko hakee itse vaihtohetket ja momentin vähennuksen vaihto hetkellä
ja pyytää
Moot.ohjainlaitteelta milloin vääntöä vähennetään ja milloin halutaan
maks.vääntö.
Stege 1 792€ +syt tulpat 16€ (Vakio ohjainlaitteen lunastus +330€)
Asennus meidän toimesta 50€ 1.5h asennus aika tarkistuksineen)
Kysy lisätietoja jos ei tuossa tullut mainittua jotakin.
Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
http://www.maptun.fi
P. 040 7022421
-----------8<-------------------8<--------------
Eli maptunin mukaan ei kait kannata paljoa yli 400nm mennä.
Oliskos täällä foorumilla joku joka oli laittanut BSR 430nm lastun automaatiin? Sieltä suunnalta olisi kiva kuulla kommentteja keston suhteen.
http://www.doc-power.com:
-----------8<-------------------8<--------------
BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 252hp ja 401Nm, PPC:llä 274hp (+22hp) ja 434Nm (+33Nm). BSRn valmistamalla PPC-yksiköllä voi omistaja itse ohjelmoida autonsa ohjainyksikköön joko vakio- tai viritys-ohjelman. Ohjemointi kestää n.5-10minuuttia jonka jälkeen auto on valitsemassa tilassa. Tuotteella vältytään mahdollisilta lastuvaihdon aiheuttamilta ongelmilta sekä autoon ei jää jälkiä ohjelmoinnista.
-----------8<-------------------8<--------------
-----------8<-------------------8<--------------
Terve,
-Meillä on vääntö myös rajoitettu 380Nm automaatin yhteydessä
-On laitettu aika moneen automaatti Aeroon 00-02 vuosimalleja eikä ole
ongelmia ollut
kestävyyden suhteen erittäin positiivistä palautetta.
- Laatikko hakee itse vaihtohetket ja momentin vähennuksen vaihto hetkellä
ja pyytää
Moot.ohjainlaitteelta milloin vääntöä vähennetään ja milloin halutaan
maks.vääntö.
Stege 1 792€ +syt tulpat 16€ (Vakio ohjainlaitteen lunastus +330€)
Asennus meidän toimesta 50€ 1.5h asennus aika tarkistuksineen)
Kysy lisätietoja jos ei tuossa tullut mainittua jotakin.
Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
http://www.maptun.fi
P. 040 7022421
-----------8<-------------------8<--------------
Eli maptunin mukaan ei kait kannata paljoa yli 400nm mennä.
Oliskos täällä foorumilla joku joka oli laittanut BSR 430nm lastun automaatiin? Sieltä suunnalta olisi kiva kuulla kommentteja keston suhteen.
http://www.doc-power.com:
-----------8<-------------------8<--------------
BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 252hp ja 401Nm, PPC:llä 274hp (+22hp) ja 434Nm (+33Nm). BSRn valmistamalla PPC-yksiköllä voi omistaja itse ohjelmoida autonsa ohjainyksikköön joko vakio- tai viritys-ohjelman. Ohjemointi kestää n.5-10minuuttia jonka jälkeen auto on valitsemassa tilassa. Tuotteella vältytään mahdollisilta lastuvaihdon aiheuttamilta ongelmilta sekä autoon ei jää jälkiä ohjelmoinnista.
-----------8<-------------------8<--------------
9-5 Aero
Juu noissa sähköohjatuissa vehkeissä on tosiaa hyvä toi kommunikointi trionicin ja vaihdelootan välillä, mekaaninen menee vaan öljynpaineiden mukaan ja raa'asti junttaa vaihteet päälle. Toisin ei ongelmia ole tullut vielä.saba9000 kirjoitti:Täällä on myös käyty keskustelua maptunin suuntaan:
-----------8<-------------------8<--------------
Terve,
-Meillä on vääntö myös rajoitettu 380Nm automaatin yhteydessä
-On laitettu aika moneen automaatti Aeroon 00-02 vuosimalleja eikä ole
ongelmia ollut
kestävyyden suhteen erittäin positiivistä palautetta.
- Laatikko hakee itse vaihtohetket ja momentin vähennuksen vaihto hetkellä
ja pyytää
Moot.ohjainlaitteelta milloin vääntöä vähennetään ja milloin halutaan
maks.vääntö.
Stege 1 792€ +syt tulpat 16€ (Vakio ohjainlaitteen lunastus +330€)
Asennus meidän toimesta 50€ 1.5h asennus aika tarkistuksineen)
Kysy lisätietoja jos ei tuossa tullut mainittua jotakin.
Ystävällisin terveisin
MapTun Finland
http://www.maptun.fi
P. 040 7022421
-----------8<-------------------8<--------------
Eli maptunin mukaan ei kait kannata paljoa yli 400nm mennä.
Oliskos täällä foorumilla joku joka oli laittanut BSR 430nm lastun automaatiin? Sieltä suunnalta olisi kiva kuulla kommentteja keston suhteen.
http://www.doc-power.com:
-----------8<-------------------8<--------------
BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 252hp ja 401Nm, PPC:llä 274hp (+22hp) ja 434Nm (+33Nm). BSRn valmistamalla PPC-yksiköllä voi omistaja itse ohjelmoida autonsa ohjainyksikköön joko vakio- tai viritys-ohjelman. Ohjemointi kestää n.5-10minuuttia jonka jälkeen auto on valitsemassa tilassa. Tuotteella vältytään mahdollisilta lastuvaihdon aiheuttamilta ongelmilta sekä autoon ei jää jälkiä ohjelmoinnista.
-----------8<-------------------8<--------------
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04