K-Jetronic ruisku lambda anturilla, eli vanha mekaaninen K-Jetronic
johon on lisätty lambda anturi joka säätää "tahtiventtiiliä"
Katsastuksessa sitten jäi päästöistä kiinni.
1" Sytkä on käyty satavarmasti läpi.
2" Imuvuotoja ei ole imusarja irti uudet tiivisteet jne.
3" Uudet ruiskusuuttimet ja ilmamäärämittari purettu ja putsattu jne.
No CO silti pikkusen ylhäällä 0,5% mutta kun on vähäpäästönen

Kone käy melko tasaisesti mutta välillä pikkusen poksauttaa ihan kun olis stendiksessä vikaa vaan kun ei ole.
Viaksi epäilen että kone käy välillä liijan laihalla. Potilasta olen seurannut
korvakuulolla ja oskiloskoopilla katellut lambdan arvoja. Lambda soutaa
välillä 0-0,8V ja 0 voltiahan tarkoittaa sitä että mennään tosi laihalla
ja välttämättä ei aina sytytä seosta vaan puskee raakana läpi HC meinaan oli jossain vaiheessa kanssa ylhäällä.
Tyhjä käynnillä arvot on kohdallaan kierroksilla CO nousee yli sallitun.
Kysymys siis kuuluu miten helvetissä tosta saa säädettyä seosta hieman rikkaammalle? Onko "tahtiventtiilin" vaihdosta mitään apua?
Huonotkin ideat otetaan vastaan tässä tapauksessa hyvinä

ECU toimii ainakin jotenkin jos lambdan ottaa irti niin antaa nätisti 50% pulssisuhdetta ja lähtee säätämään kun laittaa lambdan takasin kiinni
Lambda tietenkin on vaihdettu tosin biltema malliin
