Pakoputken ruostesuojaus
Pakoputken ruostesuojaus
Ennen uuden häntäputken asentamista tuplikseen haluaisin tiedustella mahdollisen ruostesuojauksen tarpeellisuudesta.
Osa itsessään ei toki maksanut kuin seitsemisen euroa, joten mikään katastrofi sen ruostuminen ei ole. Toisaalta en myöskään ajatellut vaihtaa sitä vuosittain.
Putki on taattua motonet-laatua, eikä tuohon hintaan tarvitse kuvitella saavansa rosteria. Mutta kuinka pitkään tuon pysyy reiättömänä ilman suojaa? Varsinkin täällä etelän suolapaskassa...
Ja mitä tuohon voisi vetäistä päälle?
Osa itsessään ei toki maksanut kuin seitsemisen euroa, joten mikään katastrofi sen ruostuminen ei ole. Toisaalta en myöskään ajatellut vaihtaa sitä vuosittain.
Putki on taattua motonet-laatua, eikä tuohon hintaan tarvitse kuvitella saavansa rosteria. Mutta kuinka pitkään tuon pysyy reiättömänä ilman suojaa? Varsinkin täällä etelän suolapaskassa...
Ja mitä tuohon voisi vetäistä päälle?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Kuumankestohopeemaalia joskus noihin uusiin halpis-pakoputkiin ruuttaillu, ei sen kummempaa tutkimusta ole tullut tehtyä, että paraniko vai huononiko ruosteenvastustuskykyAzanovix kirjoitti:Ennen uuden häntäputken asentamista tuplikseen haluaisin tiedustella mahdollisen ruostesuojauksen tarpeellisuudesta.
Osa itsessään ei toki maksanut kuin seitsemisen euroa, joten mikään katastrofi sen ruostuminen ei ole. Toisaalta en myöskään ajatellut vaihtaa sitä vuosittain.
Putki on taattua motonet-laatua, eikä tuohon hintaan tarvitse kuvitella saavansa rosteria. Mutta kuinka pitkään tuon pysyy reiättömänä ilman suojaa? Varsinkin täällä etelän suolapaskassa...
Ja mitä tuohon voisi vetäistä päälle?

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Ei se häntäputki meinaa ruostua puhki millään, takavaimennin happanee aiemmin. Ja häntäputki on vaimentimen liitoksessa siinä vaiheessa sen verran tiukkaan kiinni, että helposti tulee investoineeksi sen kahdeksan euroa uuteen häntäputkeen.
On se euroaikaan helppoa, 50 markkaa olisi ollut iso raha, mutta kahdeksan euroa on paljon vähemmän
On se euroaikaan helppoa, 50 markkaa olisi ollut iso raha, mutta kahdeksan euroa on paljon vähemmän

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Löytyisköhän korin värisenä.V.J.S kirjoitti:Kuumankestohopeemaalia joskus noihin uusiin halpis-pakoputkiin ruuttaillu, ei sen kummempaa tutkimusta ole tullut tehtyä, että paraniko vai huononiko ruosteenvastustuskykyAzanovix kirjoitti:Ennen uuden häntäputken asentamista tuplikseen haluaisin tiedustella mahdollisen ruostesuojauksen tarpeellisuudesta.
Osa itsessään ei toki maksanut kuin seitsemisen euroa, joten mikään katastrofi sen ruostuminen ei ole. Toisaalta en myöskään ajatellut vaihtaa sitä vuosittain.
Putki on taattua motonet-laatua, eikä tuohon hintaan tarvitse kuvitella saavansa rosteria. Mutta kuinka pitkään tuon pysyy reiättömänä ilman suojaa? Varsinkin täällä etelän suolapaskassa...
Ja mitä tuohon voisi vetäistä päälle?

En kyllä ehkä kehtais laittaa punaista pakoputkea.

Täytyy termostaattiostosten yhteydessä käydä haistelemassa sitä maalia.
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Mulla siihen on ruostunut iso pörinäreikä.jus kirjoitti:Ei se häntäputki meinaa ruostua puhki millään, takavaimennin happanee aiemmin. Ja häntäputki on vaimentimen liitoksessa siinä vaiheessa sen verran tiukkaan kiinni, että helposti tulee investoineeksi sen kahdeksan euroa uuteen häntäputkeen.
On se euroaikaan helppoa, 50 markkaa olisi ollut iso raha, mutta kahdeksan euroa on paljon vähemmän

Toisaalta ehkä 26 vuodessa.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Jos häntäputkessa on (ylimääräinen) reikä, niin ei se kyllä pidä mitään pörinöitä, pakokaasut kun kuitenkin kulkee kaikkien vaimentimien kautta, ei se pikku mutkalla oleva putkenpätkä enään (huomattavissa määrin) mitään ääniä vaimennaAzanovix kirjoitti: Mulla siihen on ruostunut iso pörinäreikä.
Toisaalta ehkä 26 vuodessa.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Tulipahan sitten hankittua myös se takapönttö. Piru kun alkaa tulla auton arvo vastaan osia hankkiessa. 
Joskohan sitä kohta suihkauttaisi nuo tuolla supermaalilla ja hyökkäisi niiden kuivuessa termostaatin kimppuun.

Joskohan sitä kohta suihkauttaisi nuo tuolla supermaalilla ja hyökkäisi niiden kuivuessa termostaatin kimppuun.
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Takapönttöä vaihtaessa tarvitaan helposti se väliputkikin 

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pakoputken ruostesuojaus
No pewkules sentään. Juuri ehdin sipaista maalit noiden kahden pintaan ja vaihtaa termarin, niin eiköhän sitä keksitä lisää tekemistä, ettei käy tylsäksi. 
Niinpä siis marssin jälleen huomenna työmatkalla motonettiin.
Saas nähdä näkyykö tätä autoa klubipäivillä lainkaan, kun ehdi puoliakaan hommista tekemään.

Niinpä siis marssin jälleen huomenna työmatkalla motonettiin.
Saas nähdä näkyykö tätä autoa klubipäivillä lainkaan, kun ehdi puoliakaan hommista tekemään.

Re: Pakoputken ruostesuojaus
Jos pakoputki loppuu selkeästi auton alle, niin joissain tapauksissa melutaso auton sisällä nousee järkyttävästi. Ilmeisesti pakokaasu ulos purkautuessaan rummuttaa auton korirakennetta. Erään kerran lötkömallin Audi 100:ssa sisämelu pieneni ärsyttävästä siedettäväksi lisäämällä 15 cm putkea viimeisen pöntön jälkeen, ettei pakokaasu enää puhaltunut hiekkapeltiä vasten.V.J.S kirjoitti:
Jos häntäputkessa on (ylimääräinen) reikä, niin ei se kyllä pidä mitään pörinöitä, pakokaasut kun kuitenkin kulkee kaikkien vaimentimien kautta, ei se pikku mutkalla oleva putkenpätkä enään (huomattavissa määrin) mitään ääniä vaimenna
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Yllätyin kun CC-tontun takavaimentimen perässä olevan lyhyehkön S-mutkan vaihtaminen suoraan kromipäiseen tuntui lisäävän sisälle kantautuvaa melua. Putken pään kohta ei pituussuunnassa juuri muuttunut mutta leveyssuunnassa tuli kymmenkunta senttiä keskemmälle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pakoputken ruostesuojaus
sanokaapa suoraan, mitä kaikkea tuon sieltä motonetistä sen väliputken lisäksi huomenna? Jotain klemmareita tai muita? Niin ei tarvitse sitten jälkikäteen kuulla. 

Re: Pakoputken ruostesuojaus
Joskus -70 luvulla ruiskutettiin ensin sinkkiväriä pohjamaaliksi ja sitten hopean väristä lämmön kestävää pakariväriä päälle. Muistaakseni pysyi hyvän näköisenä muutaman vuoden.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Eihän nyt oikeasti pakoputkea maalata, eikä vahata. Sehän keikkuu alla jokusen vuoden, ja sitten tilee uusi.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Pakoputken ruostesuojaus
Totta, ei kyllä tarttis. Meitä kun on niin moneksi, että on hiekkapuhallettu auton pohjatkin sitten ¨myrkkypohjamaalia¨ja sen jälkeen hopea väri ja vielä lakka päälle. (oma auto oli kylläkin Trans Am.) Muut autot -50 luvulta.Naxu kirjoitti:Eihän nyt oikeasti pakoputkea maalata, eikä vahata. Sehän keikkuu alla jokusen vuoden, ja sitten tilee uusi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.