0G 900 Kytkimen pääsylinterin irroitus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
0G 900 Kytkimen pääsylinterin irroitus
Mitä olette laittaneet kynsien väliin vai onko siihen myytävänä joku erikoistyökalu?? Löytyyköhän Kemin seudulta ???
Meinaatko paineasetelmaan? Laita sinne 4mm teräslangasta tehty panka. niin saat pääsylinterin pois paikoiltaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Asetelma
Joo, sama homma ilmeisesti edessä. Eli onko pidikkeet jotkut U-malliset koukut eripuolille asetelmaa, että se pysyy kokoonpuristuneena? Mikä sen pidikkeen vapaa väli pitäisi olla, että asetelma mahtuu väliin, jos tekisi ne koukut etukäteen?
Lanka laitetaan asetelman kuoren ja levyjousen väliin.
http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutch_step2.html
http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutchjob.html
http://www.twinsaabs.com/
Pääsylinteri on kytkinpolkimen yhteydessä, työsylinteri kytkinasetelman vieressä.
http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutch_step2.html
http://www.twinsaabs.com/clutchjob/clutchjob.html
http://www.twinsaabs.com/
Pääsylinteri on kytkinpolkimen yhteydessä, työsylinteri kytkinasetelman vieressä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Niin, eli ongelmaksihan jää edelleenkin se, kuinka tuo kytki painetaan kasaan, jos nesteet ei ole sisällä/systeemi ei toimi. Jotkut ovat rikkoneet asetelman paremman neuvon puutteessa ja laittaneet uuden. Parempi vaihtoehto on kuulemma lainata työkalu, jollainen pitäisi löytyä virallisesta saabhuollosta. Sillä voidaan puristaa kytkin kasaan, vaikka nestejärjestelmä ei toimisikaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jäi työsylinteri vaihtamatta, mutta saatiin se pelaamaan...ja kytkin pelaa " joten kuten " ilman luistamista.....JOS SEN VIELÄ JOUTUU OTTAAN AUKI NIIN KOLME KYNTTÄ POIKKI RÄLLÄKÄLLÄ JA ASETELMA LEVYINEEN PIHALLE JA UUSI SISÄLLE, JONKA ASETELMAA KÄYTETÄÄN HYDRAULIPURISTIMESSA, JOSSA SAADAAN PANTA PAIKALLEEN..
PS..Muuten hyvä auto huoltaa, mutta tuo kytkin on helpossa paikassa, mutta se on " syvältä " huollon kannalta...?????????
PS 2. Kyllä ne vaihtaa merkkihuollossa alle kolmeen tuntiin, mutta se hinta osien ja työn osalta on mielestäni kova 59 eeroo / tunti + merkkiliikkeen omat osat(jossa kate on kohdallaan).
Jyväskylässä..
PS..Muuten hyvä auto huoltaa, mutta tuo kytkin on helpossa paikassa, mutta se on " syvältä " huollon kannalta...?????????
PS 2. Kyllä ne vaihtaa merkkihuollossa alle kolmeen tuntiin, mutta se hinta osien ja työn osalta on mielestäni kova 59 eeroo / tunti + merkkiliikkeen omat osat(jossa kate on kohdallaan).
Jyväskylässä..
PS..Muuten hyvä auto huoltaa, mutta tuo kytkin on helpossa paikassa, mutta se on " syvältä " huollon kannalta...?????????
Tästä voi olla monta mieltä. Kytkin on nimenomaan helpossa paikassa, eikä se vaihtokaan hankala ole, jos sen on kerran nähnyt. Monessa autossa joutuu laatikkoa irroittelemaan pelkän kytkinrempan takia.
Itse olen onnistunut vaihtamaan kytkimen, vaikka työsylinteri ei pelannutkaan. Pitkällä kammella vaan änkesin siitä paineasetelman kynsiä yks kerrallaan ja väliin laitoin muistaakseni kierretangon pätkiä. Kyllä se sieltä irti lähti.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.