Näkyy myös kylmien vaikutus Eberspächerin käyttöön.
Näkyy myös liian suuri kaupunkiajon osuus.
Näkyy myös talon osto tammikuussa, peräkärryä tuli hinattua paljon.
![Kuva](http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Challenger/Kulutus%2008-09.bmp)
No siinä tapauksessa tuo SID on todella optimistinen...Mimmi kirjoitti:Kyllä muuten osaa.jmaatta kirjoitti:Aihetta hipoen; keskikulutusmittari ei varmaankaan osaa ottaa huomioon Eberin käyttämää polttoainetta? Viimeeksi SID näytti 8.1l/100km, oikea 9.16l/100km. Ynnäiltyäni Eberin käyttömäärää tulin siihen tulokseen että kyllä se varmaankin litran / 100km minun käytössä lyhyehköjä työmatkoja ajettaessa syö.
Onko puhuja 100% varma asiastaan että SID varmasti osaa ottaa esilämmitykseen kuluneen polttoainemäärän huomioon keskikulutuksessa? Jälleen oli todellisuus litran enemmän mitä SID kertoo ja omien laskelmien mukaan juuri sen verran on esilämmitykseen / 100km polttoainetta kulunut.Mimmi kirjoitti:Kyllä muuten osaa.jmaatta kirjoitti:Aihetta hipoen; keskikulutusmittari ei varmaankaan osaa ottaa huomioon Eberin käyttämää polttoainetta? Viimeeksi SID näytti 8.1l/100km, oikea 9.16l/100km. Ynnäiltyäni Eberin käyttömäärää tulin siihen tulokseen että kyllä se varmaankin litran / 100km minun käytössä lyhyehköjä työmatkoja ajettaessa syö.
Mietittyäni ja seurattuani tuota kulutuslukemaa väittäisin että SID osaa laskea kulutukseen ajon aikana Eberin käyttämän polttoaineen mutta ei esilämmitykseen käytettyä. Pystyykö WIS kumoamaan tätä?Mimmi kirjoitti:WIS väittää näin, joten uskon tehdasta.
Mä taas seurattuani väitän, että laskee sen esilämmityksenkin naftan. Kulutus meinaan nousi ja tankissa jäljellä olevat kilometrit laski (nää jopa reippaasti), kun eberiä laulatteli yhteensä 1,5h ennen lähtöä (=lähtö viivästyi kahdesti puolella tunnilla).jmaatta kirjoitti:Mietittyäni ja seurattuani tuota kulutuslukemaa väittäisin että SID osaa laskea kulutukseen ajon aikana Eberin käyttämän polttoaineen mutta ei esilämmitykseen käytettyä. Pystyykö WIS kumoamaan tätä?
No oikeastaan juuri tuohon samaan perustin tuon oman pohdintani kun minulla ei tunnu kulutuslukemaan eikä jäljellä olevaan kilometrimäärään vaikuttavan tuo esilämmitys. Lieköhän softaversioissa sitten eroa, mene ja tiedä. Sinällään "aivan sama" mutta ainahan sitä jotain mielessä liikkuu ja väliin mukava näitä ajatuksia on aina johonkin dokumentoidakin.aero kirjoitti:Mä taas seurattuani väitän, että laskee sen esilämmityksenkin naftan. Kulutus meinaan nousi ja tankissa jäljellä olevat kilometrit laski (nää jopa reippaasti), kun eberiä laulatteli yhteensä 1,5h ennen lähtöä (=lähtö viivästyi kahdesti puolella tunnilla).jmaatta kirjoitti:Mietittyäni ja seurattuani tuota kulutuslukemaa väittäisin että SID osaa laskea kulutukseen ajon aikana Eberin käyttämän polttoaineen mutta ei esilämmitykseen käytettyä. Pystyykö WIS kumoamaan tätä?