Veto loppu
Veto loppu
Kone kyllä käy, vaihde menee päälle mut ei vedä .Mitähän on tapahtunut?
Ei yritä millään vaihteella . Kytkin tuntuu ehjältä. Eikä kuulu mitään ylimääräistä ääntä, luulisi jotain kuuluvan jos kytkinakseli poikki.Näinköhän enskan ketjut poikki? Mut luulis sieltä jotain kuuluvan jos autoa liikuttaaa vaihde päällä.
Vielä enskan ketjusta onko ketjun mitta aina sama oli rattaat mitkätahansa?
Vielä enskan ketjusta onko ketjun mitta aina sama oli rattaat mitkätahansa?
Viimeksi muokannut kontki-2, Su Loka 03, 2004 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka kerta, kun olen nähnyt ketjujen menevän poikki, ovat ne tulleet kurkkaamaan ulos kuoreen tekemistään rei'istä.kontki-2 kirjoitti:Ei yritä millään vaihteella . Kytkin tuntuu ehjältä. Eikä kuulu mitään ylimääräistä ääntä, luulisi jotain kuuluvan jos kytkinakseli poikki.Näinköhän enskan ketjut poikki? Mut luulis sieltä jotain kuuluvan jos autoa liikuttaaa vaihde päällä.

Vedä kytkinakseli ulos, samalla voit arvioida ensiövälityksen kunnon.
900C -86
Joo kytkinakseli se oli. Mutta ei ollutkaan samanlainen kuin olen tottunut näkemään.Enskan kopassa ei ole sitä etupään moottorikorvaa, vaan siinä on sellainen metallinen irroitettava korva. Ja kytkinakselikin erilainen

Siististi oli katkennut jälki oli sileämpi kuin sahausjälki. Taitaa mennä laatikko vaihtoon. Mitenkähän sais loput akselista vedettyä ulos?


Siististi oli katkennut jälki oli sileämpi kuin sahausjälki. Taitaa mennä laatikko vaihtoon. Mitenkähän sais loput akselista vedettyä ulos?
Oletko ihan varma, että laatikko on rikki? On sitä ihmeellisempiäkin rikkouumisia tapahtunut, ja osan vaihdolla taas kaikki pelaa ok. Sen lopun akselin poistaminen voi vaatia kytkimen irroittamisen, eli tuossa juuri toisessa keskustelussa aihetta puidaan kovasti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Laatikkohan ei ole rikki. Kytkinakseli vain on poikki. MUTTA akseli on erilainen kuin esim vm 86 90:sessä Kyseinen loota on muistaakseni 99 vm 76.Mertmi kirjoitti:Oletko ihan varma, että laatikko on rikki? On sitä ihmeellisempiäkin rikkouumisia tapahtunut, ja osan vaihdolla taas kaikki pelaa ok. Sen lopun akselin poistaminen voi vaatia kytkimen irroittamisen, eli tuossa juuri toisessa keskustelussa aihetta puidaan kovasti...
Nosta paineastelma, kytkinlevy ja työsylinteri pois, niin tulee niiden mukana se loppu pätkä sitä kytkinakselia. Jos ei lähde nousemaan pois, eli on niiin pitkästi vielä sitä akselia siellä sisällä, niin laita paineasetelman sisään 4mm teräslanka, paina työsylinteri kasaan ja sitten se akselin pitäis näkyä ja siitä vaikka nokkapihdeillä pois paikoiltaan. Joten ei muuta ku happy huntingkontki-2 kirjoitti:Mitenkähän sais loput akselista vedettyä ulos?

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Niin, siis joudut joka tapauksessa laittamaan sen rautalangan, jos kytkimen meinaat pois ottaa.dimebak kirjoitti:Nosta paineastelma, kytkinlevy ja työsylinteri pois, niin tulee niiden mukana se loppu pätkä sitä kytkinakselia. Jos ei lähde nousemaan pois, eli on niiin pitkästi vielä sitä akselia siellä sisällä, niin laita paineasetelman sisään 4mm teräslanka, paina työsylinteri kasaan ja sitten se akselin pitäis näkyä ja siitä vaikka nokkapihdeillä pois paikoiltaan. Joten ei muuta ku happy huntingkontki-2 kirjoitti:Mitenkähän sais loput akselista vedettyä ulos?
900C -86