Veto loppu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Veto loppu

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Kone kyllä käy, vaihde menee päälle mut ei vedä .Mitähän on tapahtunut?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ensiövälityksen ketju poikki?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Jaa kaikki kolme? Onko kovinkin yleistä?
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

kontki-2 kirjoitti:Jaa kaikki kolme? Onko kovinkin yleistä?
Yleensä kaikki tai ei mitään.

Kytkinakseli ja kytkin tarkastuslistalle, jos ei millään vaihteella yritä liikkua.
900C -86
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Ei yritä millään vaihteella . Kytkin tuntuu ehjältä. Eikä kuulu mitään ylimääräistä ääntä, luulisi jotain kuuluvan jos kytkinakseli poikki.Näinköhän enskan ketjut poikki? Mut luulis sieltä jotain kuuluvan jos autoa liikuttaaa vaihde päällä.
Vielä enskan ketjusta onko ketjun mitta aina sama oli rattaat mitkätahansa?
Viimeksi muokannut kontki-2, Su Loka 03, 2004 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

kontki-2 kirjoitti:Ei yritä millään vaihteella . Kytkin tuntuu ehjältä. Eikä kuulu mitään ylimääräistä ääntä, luulisi jotain kuuluvan jos kytkinakseli poikki.Näinköhän enskan ketjut poikki? Mut luulis sieltä jotain kuuluvan jos autoa liikuttaaa vaihde päällä.
Joka kerta, kun olen nähnyt ketjujen menevän poikki, ovat ne tulleet kurkkaamaan ulos kuoreen tekemistään rei'istä. :?

Vedä kytkinakseli ulos, samalla voit arvioida ensiövälityksen kunnon.
900C -86
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Jäljelle jää siis vain kytkinakseli samperi :evil:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Ymmärtääkseni helpoin ja mahdollisesti halvin vaihtoehto
900C -86
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Joo kytkinakseli se oli. Mutta ei ollutkaan samanlainen kuin olen tottunut näkemään.Enskan kopassa ei ole sitä etupään moottorikorvaa, vaan siinä on sellainen metallinen irroitettava korva. Ja kytkinakselikin erilainen :evil: :evil:
Siististi oli katkennut jälki oli sileämpi kuin sahausjälki. Taitaa mennä laatikko vaihtoon. Mitenkähän sais loput akselista vedettyä ulos?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oletko ihan varma, että laatikko on rikki? On sitä ihmeellisempiäkin rikkouumisia tapahtunut, ja osan vaihdolla taas kaikki pelaa ok. Sen lopun akselin poistaminen voi vaatia kytkimen irroittamisen, eli tuossa juuri toisessa keskustelussa aihetta puidaan kovasti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Mertmi kirjoitti:Oletko ihan varma, että laatikko on rikki? On sitä ihmeellisempiäkin rikkouumisia tapahtunut, ja osan vaihdolla taas kaikki pelaa ok. Sen lopun akselin poistaminen voi vaatia kytkimen irroittamisen, eli tuossa juuri toisessa keskustelussa aihetta puidaan kovasti...
Laatikkohan ei ole rikki. Kytkinakseli vain on poikki. MUTTA akseli on erilainen kuin esim vm 86 90:sessä Kyseinen loota on muistaakseni 99 vm 76.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Onko vm 76 erilainen enska???
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

kontki-2 kirjoitti:Onko vm 76 erilainen enska???
Taitaa olla tehty rattailla, ei ketjulla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

kontki-2 kirjoitti:Mitenkähän sais loput akselista vedettyä ulos?
Nosta paineastelma, kytkinlevy ja työsylinteri pois, niin tulee niiden mukana se loppu pätkä sitä kytkinakselia. Jos ei lähde nousemaan pois, eli on niiin pitkästi vielä sitä akselia siellä sisällä, niin laita paineasetelman sisään 4mm teräslanka, paina työsylinteri kasaan ja sitten se akselin pitäis näkyä ja siitä vaikka nokkapihdeillä pois paikoiltaan. Joten ei muuta ku happy hunting :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

dimebak kirjoitti:
kontki-2 kirjoitti:Mitenkähän sais loput akselista vedettyä ulos?
Nosta paineastelma, kytkinlevy ja työsylinteri pois, niin tulee niiden mukana se loppu pätkä sitä kytkinakselia. Jos ei lähde nousemaan pois, eli on niiin pitkästi vielä sitä akselia siellä sisällä, niin laita paineasetelman sisään 4mm teräslanka, paina työsylinteri kasaan ja sitten se akselin pitäis näkyä ja siitä vaikka nokkapihdeillä pois paikoiltaan. Joten ei muuta ku happy hunting :D
Niin, siis joudut joka tapauksessa laittamaan sen rautalangan, jos kytkimen meinaat pois ottaa.
900C -86
Vastaa Viestiin