cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja jamppav »

tänään alotin starttirempan, alko jo solenoidi osottaan uupumisen merkkejä käyttöautossa. motonetistä tilasin korjaussarjan (18e). purin ja pesin startin pestävät osat, ja (en tiiä miksi) maalasin rungon harmaaksi, tai hopeanharmaa mikä lie väri pullo sattukaan käteen. :lol:
näkeepähän kun alkaa öljyä vuotamaan startin päälle.

laturia en ole vielä halunnu ottaa irti, kun päällä on kolmen sentin kerros öljypaskaa. joutaahan sen sitten kun nostaa moottorin lopun pois.

kannen purin osiin ja pesin osat, ompahan mukavampi säilyttää, kun ei ole öljyn peitossa. remppaa sitten tarvittaessa.
onko venttiilikopan kansi ollu uuesta asti musta? olisko se komia kans harmaana?
vai olenko jo kattonu liikaa american hot rodia 8)
saab 9000 cd aut -89
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

jamppav kirjoitti:t
onko venttiilikopan kansi ollu uuesta asti musta? olisko se komia kans harmaana?
vai olenko jo kattonu liikaa american hot rodia 8)
Mustahan se on alkujaan ollut.

Jenkkiohjelmissa muistaakseeni venttiilikopat kromataan. Jenkkilässä kromaaminen on halvempaa kuin Suomessa, jonka vuoksi siellä näkyy vanhoja kuorma-autoja joiden puskurit ja maskit on kromattu.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja jamppav »

DJHasis kirjoitti:
jamppav kirjoitti:t
onko venttiilikopan kansi ollu uuesta asti musta? olisko se komia kans harmaana?
vai olenko jo kattonu liikaa american hot rodia 8)
Mustahan se on alkujaan ollut.

Jenkkiohjelmissa muistaakseeni venttiilikopat kromataan. Jenkkilässä kromaaminen on halvempaa kuin Suomessa, jonka vuoksi siellä näkyy vanhoja kuorma-autoja joiden puskurit ja maskit on kromattu.
mulle riittäis "köyhän miehen kromi" eli hopea :P kukaan ei kai ole maalannu sitä koppaa, kun ei ole missään kuvaa vastaan tullu
saab 9000 cd aut -89
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

En tiedä onko lämmönkestävää hopeamaalia myynnissä, mutta jos teetät lämmönkestävää hopeaamaalia nii sitten saat maalattua sen hopeaksi ja pysymään hopeisena kohtuullisen pitkään.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja core2 »

EDIT: poistin kuvan kun lipes mukaan väärä kuva.

Edit2: En löydä sen kakslitrasen venttiilikopan kuvaa kromattuna joka mulla on albumissa, jossain! Että sais skannattua tänne, mutta etsitään.
Muuten siinä kestää myös tavalliset uuni automaalit.
Viimeksi muokannut core2, To Heinä 08, 2010 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Ei se koppa niin kuumana käy, että kuumankestomaalia tarttisi. Oman maalautin korinväriin ja hyvin on useamman tuhat kilsaa kestäny. Ja onhan noita muutkin maalannu enkä ole kenenkään kuullu kuumankestomaalia käyttäneen.

PS. Kuumankestomaalia saa myös hopeisena
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja jamppav »

dupli color:in purkki oli hopea maalia, jonka löysin, hyvä jälki jäi vaikka purkissa oli jo muutama ruostepilkkuki ja vaivalloisesti tuli maali ulos.
http://www.duplicolor.com/index.html tuolta semmonen vois löytyä, mutta ite en osaa tuota ulkomaan kieltä :roll:
käsitin että tuolta löytyis jopa alumiinin väristä, sehän olis lähempänä kannen väriä.
saab 9000 cd aut -89
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kokeile tuolta näkyy myyvän sitäkin tuotetta.
Linkki.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja jamppav »

paikallisessa halpa hallissa ( http://www.hhnet.fi/ ) oli lämmönkestomaaleja vain mattamusta, hopea ja alumiini. jossain tarjouksessa 2prk/ 6.90e
kerran ostin sieltä jarru cleaneria, loppu tulos olis ollu sama kun olis ottanu vettä hanasta.

muutama kuva startin rungosta http://kuvablogi.com/nayta/2674090/
saab 9000 cd aut -89
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: cc turbo ja cd vapaasti hengittävän tekniikan erot?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

HORNA. Pensselillä levitettävä kuumaa kestävä hopeamaali, ja muuten levittyy tosi nätisti. Itellä ei jääny pensselinjälkiä kun kokeilin. Pikkasen alumiininsävynen hopea, suosittelisin sillä maalaamaan konepellin alapuolelta kaikki :)

Halpa-Hallin spraymaalit on mun kokemuksen mukaan huonoja, ostan mieluummin autovaraosaliikkeestä tai "romukauppiaalta" (MM-Tools) Motipin maaleja.
Vastaa Viestiin