Matalapaine versio korkeapaine versioksi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Matalapaine versio korkeapaine versioksi?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sorry että kyselen, varmaan käsitelty useampaan kertaan mutta haulla en löytänyt juttua mitä tarvitaan ja mitä johdotuksia pitää tehdä? USA:sta tyypit kyselee miten tuo hoituu (mä kun en tiedä kun tuo oma on tehtaalta tulle ollut jon HOTti).

Eli mitä tarvii ja mitä pitää ite rakentaa?

Jos käytin vääriä hakuja niin deletoin tän kyselyn ennen kuin herneen palkoja alkaa lenteleen :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Eipä tarvi paljoa mitään ei edes taitoa/näppäryyttä.

Oletan, että kyseessä on trionic 5:lla varustettu matalapaine turbo.

Siihen tarvitaan uusi ohjelmisto ruiskun tietokoneeseen ja ahtopaineen säätöventtiili letkuineen.


http://nordictuning.com/

http://maptun.com/

ja

( http://www.speedparts.se/ )
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mistäs nuo johdotukset mankkuvenalle? Se lähinnä tässä oli suurin kysymys merkki. Tietääkseni lähinnä T5:sta on kyse.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Siellä on liitin valmiina. Ei muuta kuin venttiili kiinni liittimeen :lol:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

pevi kirjoitti:Siellä on liitin valmiina. Ei muuta kuin venttiili kiinni liittimeen :lol:
Jep, mutta sitä alustaa venalle ei ole, sekin lirpake makso metroautossa jotain 8 e, onneton pellin pala. Liitin on syytä putsata huolella jos se on 10 vuotta roikkunu siellä hapettumassa...
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Ei tarvitse edes ostaa HOT-version letkusarjaa. Kipaisee vain lähimpään hydrauliikkaliikkeeseen ja ostaa sopivaa letkua ja muutaman klemmarin. Pääsee aikas paljon halvemmalla kuin, että kävis saabilta hakemassa tuon letkusarjan.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Vielä tarkennusta ennen kun kirjottelen usa hemmoille.

Siis jos siellä on kaapeli paikallaan oletettavasti siellä siis on myös tuo APC poksi? Mikähän ajatus tuossa on jos se siellä on matala paine versiossa jos sitä ei käytetä vai tekeekös se jotain muutakin?

Toinen juttu on tuo ECU:n ohjelma, siis miksi tuo päivitys? Mikä ero on matala ja korkeapaine ECU:n sisällössä? Syttä kartta? pa kartta?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

V-M kirjoitti:Vielä tarkennusta ennen kun kirjottelen usa hemmoille.

Siis jos siellä on kaapeli paikallaan oletettavasti siellä siis on myös tuo APC poksi? Mikähän ajatus tuossa on jos se siellä on matala paine versiossa jos sitä ei käytetä vai tekeekös se jotain muutakin?
Trionic hoitaa nämä hommat..

Halvempaa valmistaa yksi johtosatsi kuin monta erilaista? Kaitpa ne aika tarkkaan noi logistiikka- ja valmistuskustannukset arvioi, kun speksataan, että kuinka monta erilaista osaa tehdään eri malleille.

Ai niin, se on sellainen kolminapainen liitin (1.5cm leveä?), akun puoleisessa reunassa syylärin edessä jossain.
Toinen juttu on tuo ECU:n ohjelma, siis miksi tuo päivitys? Mikä ero on matala ja korkeapaine ECU:n sisällössä? Syttä kartta? pa kartta?
Pikku-t:n trionic ei ymmärrä mankkuvenoista ja isoista ahdoista mitään..

Itselläni on sama projekti just menossa.. Trionic tulee tänään tai huomenna, mankkuvenan ostin tänään.. :-)

Sitten pitää katsoa myöhemmin isompaa viriä, kun alkaa olemaan noita viritehojen osia koossa (lähinnä downpipe ja kestävä IC).
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jope kirjoitti:
Trionic hoitaa nämä hommat..

>ok

Halvempaa valmistaa yksi johtosatsi kuin monta erilaista? Kaitpa ne aika tarkkaan noi logistiikka- ja valmistuskustannukset arvioi, kun speksataan, että kuinka monta erilaista osaa tehdään eri malleille.

>tiedän (näitä on tullut työn puolesta laskettua)

Ai niin, se on sellainen kolminapainen liitin (1.5cm leveä?), akun puoleisessa reunassa syylärin edessä jossain.

>jep, tuota olen käpistellyt omassa.
Toinen juttu on tuo ECU:n ohjelma, siis miksi tuo päivitys? Mikä ero on matala ja korkeapaine ECU:n sisällössä? Syttä kartta? pa kartta?
Pikku-t:n trionic ei ymmärrä mankkuvenoista ja isoista ahdoista mitään..

Itselläni on sama projekti just menossa.. Trionic tulee tänään tai huomenna, mankkuvenan ostin tänään.. :-)

> Siis hankitko HOT trionikin? Siis ecun vain vaiko koko pömpelin?

Sitten pitää katsoa myöhemmin isompaa viriä, kun alkaa olemaan noita viritehojen osia koossa (lähinnä downpipe ja kestävä IC).
> Juu... Mikään ei riitä kun ahtojen kanssa pääsee pelaan.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

V-M kirjoitti:Siis hankitko HOT trionikin? Siis ecun vain vaiko koko pömpelin?
Joo semmonen sattui tulemaan edullisesti vastaan.. Ei toimintatakuuta luonnollisesti, mutta hintakin oli sitten sen mukainen.

Trionic on siis se "ecu" (engine control unit), se hoitaa moottorin ohjauksen.
V-M kirjoitti:Juu... Mikään ei riitä kun ahtojen kanssa pääsee pelaan.
Jeesh .. Tuo iso T piisaa kyllä mainiosti alkuun, Mastercard pääsee vähän toipumaan kun ei tarvitse heti ruveta maptunin stageja lisäosineen miettimään. Tuossakin jo messevä väännön lisäys nimittäin tulee..

Viimeksi kun pääsin polkemaan T:tä, niin hymy nousi ihan väkisin, tosin silloin oli vielä itsellä alla tuo edellinen nuhainen 2.0t-tonnari..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jope kirjoitti:
V-M kirjoitti:Siis hankitko HOT trionikin? Siis ecun vain vaiko koko pömpelin?
Joo semmonen sattui tulemaan edullisesti vastaan.. Ei toimintatakuuta luonnollisesti, mutta hintakin oli sitten sen mukainen.

Trionic on siis se "ecu" (engine control unit), se hoitaa moottorin ohjauksen.
V-M kirjoitti:
Juu ajatusten ja näppiksen välillä oli nämä käjettömät kädet jotka tietty vääsivät tuon ajatuksen väärää muotoon :wink:

EDU:lla tarkoitin siis tuota Eprommia eli onko noissa bokseissa eroja, vai riittäisikö että prommin vain kopsais ja silleen...?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

ööh.. siis jos jostain (MISTÄ??) saisin käsiin HOT:in ecun (2.0T) ja sit laittelee mankkuventa yms. niin auto toimisi korkeapaine versiona???

Paljonkos HOT:issa on tehot ja väännöt? Siis vakiona.
Noita ei varmaan ole valmistettu suomen markkinoille yhtään....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onkos 2.0 ja 2.3 HOT ecussa sitten eroja? vai pelkästään prommissa? Vai onko niissäkään?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Lobo_Earthworm kirjoitti:ööh.. siis jos jostain (MISTÄ??) saisin käsiin HOT:in ecun (2.0T) ja sit laittelee mankkuventa yms. niin auto toimisi korkeapaine versiona???
http://www.maptun.fi, tai sitten speedpartsin vehkeitä pro-car servicestä.. :-)

Saat steg1:sen myötä mankkuvenan jalkoineen ja letkuineen myös, niin ei tarvi sitten metsästellä. Uutena pelkkä magn. venttiili on noin 200e.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

V-M kirjoitti:EDU:lla tarkoitin siis tuota Eprommia eli onko noissa bokseissa eroja, vai riittäisikö että prommin vain kopsais ja silleen...?
Riittänee prommin kopiointi.. En tiedä, kuinka paljon ajonesto esim tähän vaikuttaa, mutta käsittääkseni softa on se juttu mikä muuttuu.

Kai sulla sitten on jossain SMD-vehkeet niiden prommien irroitusta varten? Jos on normaali kolvi, niin sillä et saa niitä ehjinä irti, vaan ne PLCC-piirit pitää melkeinpä lämmittää ja vääntää ylös jalka kerrallaan (ja ne sitten katkeavat, kun väännät ne takaisin paikalleen).

Kannattaa olla melko varma, että vaihdokkipiirit on ehjiä. :-)

PS. uusi Trionic on noin 1000e osa saapilta haettuna.. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin