Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
No mites se laajakaistalambda, saisko sen lambda-arvon ECU:lle siitäkin?
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
T5 autossa vuoto voi sotkea jos on sopivasti imusarjan puolella. Ennen kaasuläppää olevat vuodot ei vaikuta mitään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Laajakaista on siinä vaiheessa että reikä on, jossa vanha rikkinäinen anturi tulppana. Eli ei siitä ECUlle asti päästä. Ja taitaa muutenkin vaatia sähkömiehen jotta sillä wb-lambdalla Ecua ohjattais.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Sen verran voi päivittää ja itselleni vastata, ettei ole ainakaan kumpikaan otsikossa mainituista. Tarvike lambdan vaihdoin ja oireet yhä samat. Näytti taas CE syttyneen tyhjää käydessä, kun ~10 min suihkuttelin starttipilottia. Sitäkin on suihkuteltu jo sen verran, että tulitikulla lähtis varmaan auto kuuhun asti... Mutta vuodosta ei tietoakaan
Tympii, eikä ihan vähän...

Tympii, eikä ihan vähän...

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Ootko kokeillut toisella MAP anturilla? MAP:n johdot ja letku ehjä?
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Tuota olen miettinyt, voi olla vaan ehjän saaminen ilman rahaa haastavaa... täytyy ekana nuo letkut ja johdot tutkia. Oireet kyllä on hieman samanlaiset kuin aikanaan CC:ssä IMMun hajottua. Tosiaan tänään otin taas "nollatun" auton ajoon ja pätki aikansa, kunnes sytytti CE:n. Tämän jälkeen toimi hyvin ja kulkee enemmän kuin hyvin, ahdot +1,4baria.
Ainut mikä vikatilassa edelleen kiusaa on tuo tyhjäkäynti. Tosin ilmenee useimmiten hieman pidemmän matkan jälkeen, joten saattaa myös TK-moottori oikutella. Mutta se ei vissiin sytytä CE valoa..?

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Minä voin sinulle yhden anturin myydä nimelliseen hintaan tai saathan sinä sen lainaankin hakea jos siltä tuntuu
Ei sen ISV:n pitäisi CE:ta sytyttää. Veikkaan että heittää seoksen syystä tai toisesta hetkellisesti niin pieleen että sen takia polttaa CE:ta.
Jokos sen lambdan vaihdoit? Noitakin taitas olla toimivia tallessa...

Ei sen ISV:n pitäisi CE:ta sytyttää. Veikkaan että heittää seoksen syystä tai toisesta hetkellisesti niin pieleen että sen takia polttaa CE:ta.
Jokos sen lambdan vaihdoit? Noitakin taitas olla toimivia tallessa...
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Vaihdoin lambdan mutta ei auttanu. Välillä tuo tyhjäkäyntikin on ihan OK, ja tänään kun töihin ajoin niin CEkin sammui. Henkimaailman asia taitaa tämä olla. Pitää nyt pari viikkoa katella mihin suuntaan oireet menee, kun ei ennen juhannusviikkoa tarvii niin hirveästi autoa käyttää... Tuo MAP menee sitten seuraavaks vaihtoon tai kokeiluun, kuitenkin 22. päivä on Kuopioon asiaa.. 
E: Tänään saavutettu 1,5 barin ahdot, joita ei edes talvella saanut. Keli ei oikein turboautoa suosiva +20... Näinköhän männät on kohta solmussa, vai elääkö auto kulkupuolellaan vaan "elämänsä kevättä"..?

E: Tänään saavutettu 1,5 barin ahdot, joita ei edes talvella saanut. Keli ei oikein turboautoa suosiva +20... Näinköhän männät on kohta solmussa, vai elääkö auto kulkupuolellaan vaan "elämänsä kevättä"..?

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Päivitellään taas ongelmaa. Tänään otin auton viikon metsässä remuamisen jälkeen ajoon, ja kulki taas ihan kivasti. Kuitenkin kokeilin täydellä kaasulla ja ahdot heitteli siinä 1,4-1,5 paikkeilla ja ei tuntunut auto oikein "terveeltä". Sitten tuo CE syttyi taas vaihteeksi. Ex-omistaja epäili bensapaineen säädintä, ja se kyllä varmaan voisi olla syyllinen, kun noin hyvin ahtaa, eli soppaa riittää.. 

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Ja päivitystä;
Vaihdoin tk-moottorin, ja auto on sen jälkeen (pois lukien 5 ensimmäistä minuuttia) toiminut hyvin. CE syttyi parin tunnin ajon jälkeen ja sammui jonkun ajan päästä. Ahtaa taas aika reippaasti (+1,5 bar), mutta kaikki nykimiset on pysyneet toistaiseksi poissa. Ennen tätä autolla ei voinut enää ajaa kaupungissa, kun ei risteyksistä meinannut päästä pois...
Eli onko tuo minun ongelma voinut korjaantua noin helpolla, vai vieläkö jossain on rikkinäinen osa???
Vaihdoin tk-moottorin, ja auto on sen jälkeen (pois lukien 5 ensimmäistä minuuttia) toiminut hyvin. CE syttyi parin tunnin ajon jälkeen ja sammui jonkun ajan päästä. Ahtaa taas aika reippaasti (+1,5 bar), mutta kaikki nykimiset on pysyneet toistaiseksi poissa. Ennen tätä autolla ei voinut enää ajaa kaupungissa, kun ei risteyksistä meinannut päästä pois...
Eli onko tuo minun ongelma voinut korjaantua noin helpolla, vai vieläkö jossain on rikkinäinen osa???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Päivitetään taas kerran... Nyt sain autoon wb-lambdan kiinni, ja seokset näyttivät meikäläisen silmään olevan OK. Tyhjäkäynnillä 14,7, vedättäessä 11,5-12,7 ja ahtoja otti ~1,4 baria. Tosin aika paljon heitteli nuo seokset mikä ei liene normaalia. CE välkkyi 3 kertaa, jolloin sehän olisi "Intake air temperature sensor". Eli ilmeisesti käynyt niin että ymmärtää ettei vika ole lambdassa, jota aiemmin herjasi.
Tuollahan näytti aketapiolla olevan aikalailla samaa ongelmaa... Täytynee tuo sensori vaihtaa, ja jos Vesa67:lla sellanen on niin ostetaan..
PS. WB:n asennuksesta täytynee laittaa jonkin sortin raportti kunhan saa kuvat koneelle..!
Tuollahan näytti aketapiolla olevan aikalailla samaa ongelmaa... Täytynee tuo sensori vaihtaa, ja jos Vesa67:lla sellanen on niin ostetaan..

PS. WB:n asennuksesta täytynee laittaa jonkin sortin raportti kunhan saa kuvat koneelle..!
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Ja älkääs ruvetko sekoilemaan antureiden kanssa:Tuollahan näytti aketapiolla olevan aikalailla samaa ongelmaa... Täytynee tuo sensori vaihtaa, ja jos Vesa67:lla sellanen on niin ostetaan..![]()
-aketapiolla ehdoteltiin moottorinohjauksen lämpöanturia joka on imusarjan keskellä
-sinulla välkyttää imuilmanlämpöanturia joka on ahtoputkessa ennen kaasuläppää
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Joo, en kyllä yhtään varma ollutkaan mikä anturi on missäkin, mutta tän intake air... anturin ajattelin vaihtaa. Vika kuitenkin varmaan vois siinä olla???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Päivitetään taas kerran... AFR oli matka-ajossa pääsääntöisesti 10,1 tai alle, joten kulutuskin aika miehekäs... Nyppäsin nyt sitten lambdan johdot poikki (tarvike lambda Motonetistä), ja kuinka ollakaan, seokset meni tasakaasulla tuonne 13-13,5 välille. CE kyllä yllätys yllätys syttyi heti startin jälkeen, mutta näyttäisi siltä että vika on nimenomaan ollut koko ajan lambdassa. Onneks saa jo huomenna Boschin anturin kiinni, niin eiköhän tuo vika sitten lopulta lopullisesti poistu. Eihän tässä olekaan kuin 3 kk tuskailtu asian kanssa...
Jos näin käy niin voi ainakin yhtyä monien täällä esittämiin epäilyksiin tarvike lambdoja kohtaan...

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Magneettiventtiili, Lambda vai mikä???
Useammalla kokemuksella (itse en niitä osta, mutta muut on haksahtaneet) ne merkittömät eli ei esim. NGK/NTK, Bosch, Delphi lambdat on silkkaa kuraa joiden myynti pitäisi kieltää uskomattoman luokattoman laadun takia. Hyvä jos puoli vuotta kestävät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com