0G 900 Kytkimen pääsylinterin irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Minkä paksuinen on lankakiekura ???
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla se lanka oli 4mm teräslankaa. Hyvinhän tuo lähti pois ja meni paikalleen. Tosin kytkinrempan syyllinen oli lörppö kytkinasetelma, eli hydrauliikka pelasi nätisti. Avustaja polki kytkimen pohjaan ja minä laitoin teräslangan asetelmaan pitämään sitä auki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Vaikka kuin avustaja pumppaili, niin 4mm johto ei mahtunut, mutta näyttäis kytkin pelaavan joten siirretään remonttia...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

900 I 16 Kat kirjoitti:PS 2. Kyllä ne vaihtaa merkkihuollossa alle kolmeen tuntiin, mutta se hinta osien ja työn osalta on mielestäni kova 59 eeroo / tunti + merkkiliikkeen omat osat(jossa kate on kohdallaan).
Jyväskylässä..
Oho. Just muuan viikko sitten vaihdettiin veljen kanssa koko paketti uusiksi mun 99:stä. Itse en oo koskaan kyseistä hommaa tehnyt (vierestä kerran katsonut) ja veli on vaihtanut omaankin vain levyn (muistaakseni). Aikaa meni 1 tunti 45 minuuttia. Eli siinähän tuli Jyskän hintojen mukaan 103€ plussaa :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900 I 16 Kat kirjoitti:Vaikka kuin avustaja pumppaili, niin 4mm johto ei mahtunut, mutta näyttäis kytkin pelaavan joten siirretään remonttia...
Yksi mahdollisuus tuossa tilanteessa on laittaa sinne sellainen kuin mahtuu ekakerralla. Sitten poljetaan kytkin uudestaan pohjaan, jolloin se väli voi jo kasvaa 4mm langalle sopivaksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: 0G 900 Kytkimen pääsylinterin irroitus

Viesti Kirjoittaja ASTech »

900 I 16 Kat kirjoitti:Mitä olette laittaneet kynsien väliin vai onko siihen myytävänä joku erikoistyökalu?? Löytyyköhän Kemin seudulta ???
Vaijerin kuori. Samanlaista, kun on Saabin konepellin avausvaijeri. Se on kätevä käyttää tuossa hommassa.
900C -86
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Jep Saabin vanhaa konepellivaijerin pätkää minäkin käytin ja se oli just sopiva tähän hommaan! ja sen kytkin paketin vaihtaa kyllä alle 2:ssa tunnissa särkemättä mitään!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Vastaa Viestiin