Yks vatipää lisää.
Re: Yks vatipää lisää.
Tere!
Tonnarista tpa-ketju poistettu
Tämmöinen juttu ilmeni kun osat oli paikoillaan ja öljyt koneessa, niin koe ajolla venttiilit piti aika kovaa naputusta eikä hiljentynyt kierroksia nostattaessa, mistähän moinen kun ei aikaisemmin ole naputellut, olisko jotain vaikutusta venttiileihin kun auto seisoi tallissa kuukauden öljypohja irti
Tonnarista tpa-ketju poistettu
Tämmöinen juttu ilmeni kun osat oli paikoillaan ja öljyt koneessa, niin koe ajolla venttiilit piti aika kovaa naputusta eikä hiljentynyt kierroksia nostattaessa, mistähän moinen kun ei aikaisemmin ole naputellut, olisko jotain vaikutusta venttiileihin kun auto seisoi tallissa kuukauden öljypohja irti
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Yks vatipää lisää.
jospa sieltä tp-ketjun kiristäjästä kusee öljyt pois ja näin kanteen ei mee enää öljyä...vahajub kirjoitti:Tere!
Tonnarista tpa-ketju poistettu
Tämmöinen juttu ilmeni kun osat oli paikoillaan ja öljyt koneessa, niin koe ajolla venttiilit piti aika kovaa naputusta eikä hiljentynyt kierroksia nostattaessa, mistähän moinen kun ei aikaisemmin ole naputellut, olisko jotain vaikutusta venttiileihin kun auto seisoi tallissa kuukauden öljypohja irti
Re: Yks vatipää lisää.
JouniCSE kirjoitti:jospa sieltä tp-ketjun kiristäjästä kusee öljyt pois ja näin kanteen ei mee enää öljyä...vahajub kirjoitti:Tere!
Tonnarista tpa-ketju poistettu
Tämmöinen juttu ilmeni kun osat oli paikoillaan ja öljyt koneessa, niin koe ajolla venttiilit piti aika kovaa naputusta eikä hiljentynyt kierroksia nostattaessa, mistähän moinen kun ei aikaisemmin ole naputellut, olisko jotain vaikutusta venttiileihin kun auto seisoi tallissa kuukauden öljypohja irti
No voi helvetti...eipä tuommoista kukaan maininnut kun lueskeli ketjunpoisto topiikkia
Noh...millähän tuon tulppais jos aukaisee päädyn ja poistaa kiristäjän
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Yks vatipää lisää.
Millaista Öljyä laitoit? Tuntuu itsellä ainakin tuo vanhempi olevan tarkka mitä öljyä koneessa muuten alkaa kupit naputtaa..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: Yks vatipää lisää.
Mitäs öljyä suosittelet jotta pysyy kupit hiljaisina?Tasapaino akseli kirjoitti:Millaista Öljyä laitoit? Tuntuu itsellä ainakin tuo vanhempi olevan tarkka mitä öljyä koneessa muuten alkaa kupit naputtaa..
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Yks vatipää lisää.
Eipähätiämitiä naputus poistui kun annoin koneen käydä issekseen parikytminsaa
Öljynä mulla on valvoline maxilife.
Öljynä mulla on valvoline maxilife.
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Yks vatipää lisää.
No itsellä ainakin on toiminut ihan saabin suosittelemat öljyt. Ja jos niillä ei pysy hiljaisina niin silloin on syytä katsella kuppien kuntoakin.Jonenii kirjoitti:Mitäs öljyä suosittelet jotta pysyy kupit hiljaisina?Tasapaino akseli kirjoitti:Millaista Öljyä laitoit? Tuntuu itsellä ainakin tuo vanhempi olevan tarkka mitä öljyä koneessa muuten alkaa kupit naputtaa..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: Yks vatipää lisää.
HEIPPATIRALLAA
Tonnari on nyt ollut viikon ajussa, ja melkein kaikki pelaa...paitsi kylmästöinti, keväällä täytettiin ja huomattiin se lauhduttimen vuoto muuten kaikki pelitti, kompurakin pyörähti käyntiin, mutta nyt kun kaik on korjattu ja tiiviys todettu pitäväksi sekä kylmätinaineet sisällä niin ei kompura lähekkään jostain syystä päälle, annettiin kompuralle suoraa virtaa niin kyllä sitten jäähdytti, eli missä vika kysyy Mika
Tonnari on nyt ollut viikon ajussa, ja melkein kaikki pelaa...paitsi kylmästöinti, keväällä täytettiin ja huomattiin se lauhduttimen vuoto muuten kaikki pelitti, kompurakin pyörähti käyntiin, mutta nyt kun kaik on korjattu ja tiiviys todettu pitäväksi sekä kylmätinaineet sisällä niin ei kompura lähekkään jostain syystä päälle, annettiin kompuralle suoraa virtaa niin kyllä sitten jäähdytti, eli missä vika kysyy Mika
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Yks vatipää lisää.
Epäilen relevikaa..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: Yks vatipää lisää.
Viirasi taas päästä jostainsyystä, ja tulin piruuttani katsomaan vieläkö topicci on elossa.
Piti lueskella vähän tätä päiväkirjaa, ja muistuttaa mieleen millaista se elämä oikein viime alkutalvesta olikaan saapin kanssa.
Huomaanpa ainankin siltäosin elämänlaadun parantuneen roimasti.
Mersu on ollut nyt 8 kuukautta käytössä, enkä ole kertaakaan repinyt hermojani sen kanssa.
Tykkään tilanteesta.
Piti lueskella vähän tätä päiväkirjaa, ja muistuttaa mieleen millaista se elämä oikein viime alkutalvesta olikaan saapin kanssa.
Huomaanpa ainankin siltäosin elämänlaadun parantuneen roimasti.
Mersu on ollut nyt 8 kuukautta käytössä, enkä ole kertaakaan repinyt hermojani sen kanssa.
Tykkään tilanteesta.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
huomaatko nyt ei taudista niin vaan pääse eroon
nyt ei auta kuin hankkia ainut auto pihaan niin voi aina silloin tällöin nautiskella ja fiilistellä
nyt ei auta kuin hankkia ainut auto pihaan niin voi aina silloin tällöin nautiskella ja fiilistellä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Yks vatipää lisää.
Mesedesin viisauksista viisastuneena ja mersun hommanneena olen todennut tuon reilut miljoonan rullatun paskan olleen luotettavin ja vähiten huoltoa kaipaava kulkine koko lähes 15 vuotiaan autoiluhistoriani.
Jos sillä ei olis tullu hypätty reippahasti muuan nyppylästä, niin se takapään korkeudensäädön tankokin olisi ehkä kestänyt ehjänä.. ja mene ja tiedä apparin oven alalaitakin kulkisi vielä mukana(nyt siellä on tilapäiskorjauksena(pysyvänä?) pätkä painekyllästettyä lautaa ja ruuveja).
Renkaisiin joutui kyllä nyt investoimaan liki kulkineen arvon verran.. toki olisin niillä sakkopinta kesänakeilla vielä tämänkin talven muuten ajanut, mutta kun pukkasi kudosta näkyviin huolestuttavan monesta paikkaa. Vaan nyt passaa mersumiehen hymyillä, kun on ihka-aitoa pinnattua nastagummia joka nurkalla.. saa huoletta päästää ne kaikki lukuisat hevosvoimat valloilleen!
Jos sillä ei olis tullu hypätty reippahasti muuan nyppylästä, niin se takapään korkeudensäädön tankokin olisi ehkä kestänyt ehjänä.. ja mene ja tiedä apparin oven alalaitakin kulkisi vielä mukana(nyt siellä on tilapäiskorjauksena(pysyvänä?) pätkä painekyllästettyä lautaa ja ruuveja).
Renkaisiin joutui kyllä nyt investoimaan liki kulkineen arvon verran.. toki olisin niillä sakkopinta kesänakeilla vielä tämänkin talven muuten ajanut, mutta kun pukkasi kudosta näkyviin huolestuttavan monesta paikkaa. Vaan nyt passaa mersumiehen hymyillä, kun on ihka-aitoa pinnattua nastagummia joka nurkalla.. saa huoletta päästää ne kaikki lukuisat hevosvoimat valloilleen!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Re: Yks vatipää lisää.
Ei s****na. Just ton takia en aja mersulla. On niin kohlon näköisiä veivaimia. Todennäköisesti omistaisin W124 korisen sen luotettavuuden takia (oon kuullu siitä niin paljon hyvää, että olis mulle varmaan sopiva kestävyydeltään) mutta se ulkonäkö, on se joo vähän fiksumpi kuin 200-sarjan volvon lohmut mut ei toi kanttikoneella tehty C-pilari ole oikein koskaan silmää ilhduttanut. Onhan 1200 ladakin toki laadukas, mulla on ollu sellanenkin, siinä kyllä tuo C-pilari oli istutettu koriin samalla tyylikkäällä tyylillä eikä vedetty laastaria hitsisauman päälle. Laatua kun on niin montaa sorttia. Hyvää ja huonoa ja siltä väliltä ja jotain muuta ja samaan autoonkin sekoitettuna.Mesedesi kirjoitti: tyypillisiä mercedeksen muotokieliä. Ne kertovat laadusta, edustavuudesta, luksuksesta ja tyylistä jota vain ja ainoastaan mercedes voi tarjota
W123 300D oli mulla vuoden päivät ja ajoin sillä elämäni halvimmat kilometrit. Kerran kuukaudessa öljyn vaihto oli hiukan turhan tiuhaa kun vaihtoväli oli 5000 km. Mutta vanha nokivasara oli sellaiselle vaihtovälille specsattu. se mitä siitä autosta kaipaan ja pidin hyvänä oli sähköliittimet jos oli tarvetta avata niin aina oli kuin uudet kontaktipinnat. Monta asiaa oli siinä hyvää ja monta onnetonta. Seuraava mersu oli samaa sukua ja lajia ja koria johon entisen annoin veholla vaihdossa. Ja sukua myös Mesedesin saabille. Toiseksi viimeinen tippa oli se kun nokkaketju tulee öljypohjan ja venttiilikopan läpi. Ja viimeinen kun savua puskee takaturvavöitten läpivienneistä.
Olis pitäny olla kaveri mukana joka haistaa viallisen puolan, olis haistanu sen viallisen alipainepunpun ja kertonu jo kaukaa että kierrä koko pyydys. No onneks oli KL-osat, vai mikä se nyt oli ja Venetmäki lähellä niin huolto pelas.
Luksusta tuossa MB:ssä mielestäni jalopuuosat. En tiedä saako niitä saabiin lainkaan. Kertokaa jos saa. Ainoastaan niitä säälittäviä muovisia laminaatteja olen kojelaudoissa ja vaihdekepin ympärillä nähnyt.
Jep. Merkkejä on tullut kokeiltua joitain. On ollu tojotaa, audii, mersuu, ladaa, volvoo, saappii, chevii, sitikkaa, viiattii ja mitähän vielä. Mut näist yks merkki on ylitse ja alitse muiden valloittanut järjettömällä kestävyydellään, jonka lopun elämääni ajattelin pitää, ja siis saman auton. Ihan vaan sen hillittömän kestävyyden takia eikä se oo saksasta eikä ruattista. Niin siinä muuten on kaksois maadoitus ja kun kehuin mb liittimiä ni tässä on osassa kohtaa kullatut liittimet. Ihan vaan, että kestäis vielä varmemmin.
Mistä muuten Coltti Tiainen saa hinaus vakuutuksia 18-vuotiaaseen autoon? 10 vuotta monilla tuntunut olevan ikäraja.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Yks vatipää lisää.
Missään saabissa ei oo kyllä muovipuuta.Ainakin og900, 9000, ng900, og9-3, og9-5 on puunnäköiset osat ihan oikeeta lakattua puuta. Tonnarin pähkinäpuupanelit sitä paitsi aika helvetin paljon tyylikkäämmät kun w124 zebrano 2-4:sta väännetyt listat..Eero kirjoitti: Luksusta tuossa MB:ssä mielestäni jalopuuosat. En tiedä saako niitä saabiin lainkaan. Kertokaa jos saa. Ainoastaan niitä säälittäviä muovisia laminaatteja olen kojelaudoissa ja vaihdekepin ympärillä nähnyt.
http://w124-zone.com/wp-content/uploads ... 7/int1.jpg
http://www.saab9000.com/gallery/ownmvut ... aab10a.jpg
http://www.saabsunited.com/upload/image ... 0_wood.jpg
Jos vertaa esim RR:n paneeleihin, niin saabin puu on kyllä lähempänä, siinä kun toi mesen lauta näyttää joltain joka helmut von scheissenkansler on löytänyt Derrick sarjan lavasteista..
http://www.greatescapecars.co.uk/images ... _02sml.jpg
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Yks vatipää lisää.
Ainakin itselläni sisältyy hinauspalvelu vakuutuksiin Tapiolassa ja autot ovat 9000 turbot vm:88, 2kpl 92 ja 900 cabbe 88.