Mesedesi kirjoitti: tyypillisiä mercedeksen muotokieliä. Ne kertovat laadusta, edustavuudesta, luksuksesta ja tyylistä jota vain ja ainoastaan mercedes voi tarjota
Ei s****na. Just ton takia en aja mersulla. On niin kohlon näköisiä veivaimia. Todennäköisesti omistaisin W124 korisen sen luotettavuuden takia (oon kuullu siitä niin paljon hyvää, että olis mulle varmaan sopiva kestävyydeltään) mutta se ulkonäkö, on se joo vähän fiksumpi kuin 200-sarjan volvon lohmut mut ei toi kanttikoneella tehty C-pilari ole oikein koskaan silmää ilhduttanut. Onhan 1200 ladakin toki laadukas, mulla on ollu sellanenkin, siinä kyllä tuo C-pilari oli istutettu koriin samalla tyylikkäällä tyylillä eikä vedetty laastaria hitsisauman päälle. Laatua kun on niin montaa sorttia. Hyvää ja huonoa ja siltä väliltä ja jotain muuta ja samaan autoonkin sekoitettuna.
W123 300D oli mulla vuoden päivät ja ajoin sillä elämäni halvimmat kilometrit. Kerran kuukaudessa öljyn vaihto oli hiukan turhan tiuhaa kun vaihtoväli oli 5000 km. Mutta vanha nokivasara oli sellaiselle vaihtovälille specsattu. se mitä siitä autosta kaipaan ja pidin hyvänä oli sähköliittimet jos oli tarvetta avata niin aina oli kuin uudet kontaktipinnat. Monta asiaa oli siinä hyvää ja monta onnetonta. Seuraava mersu oli samaa sukua ja lajia ja koria johon entisen annoin veholla vaihdossa. Ja sukua myös Mesedesin saabille. Toiseksi viimeinen tippa oli se kun nokkaketju tulee öljypohjan ja venttiilikopan läpi. Ja viimeinen kun savua puskee takaturvavöitten läpivienneistä.
Olis pitäny olla kaveri mukana joka haistaa viallisen puolan, olis haistanu sen viallisen alipainepunpun ja kertonu jo kaukaa että kierrä koko pyydys. No onneks oli KL-osat, vai mikä se nyt oli ja Venetmäki lähellä niin huolto pelas.
Luksusta tuossa MB:ssä mielestäni jalopuuosat. En tiedä saako niitä saabiin lainkaan. Kertokaa jos saa. Ainoastaan niitä säälittäviä muovisia laminaatteja olen kojelaudoissa ja vaihdekepin ympärillä nähnyt.
Jep. Merkkejä on tullut kokeiltua joitain. On ollu tojotaa, audii, mersuu, ladaa, volvoo, saappii, chevii, sitikkaa, viiattii ja mitähän vielä. Mut näist yks merkki on ylitse ja alitse muiden valloittanut järjettömällä kestävyydellään, jonka lopun elämääni ajattelin pitää, ja siis saman auton. Ihan vaan sen hillittömän kestävyyden takia eikä se oo saksasta eikä ruattista. Niin siinä muuten on kaksois maadoitus ja kun kehuin mb liittimiä ni tässä on osassa kohtaa kullatut liittimet. Ihan vaan, että kestäis vielä varmemmin.
Mistä muuten Coltti Tiainen saa hinaus vakuutuksia 18-vuotiaaseen autoon? 10 vuotta monilla tuntunut olevan ikäraja.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96