Kolmossylinterin tulpankierre öljyinen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hyrre
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 09:34

Kolmossylinterin tulpankierre öljyinen

Viesti Kirjoittaja Hyrre »

Oliskos ideoita mikä olisi syynä, kun kolmossylinterin tulpankierteessä oli öljyä?

Lisäksi tulpan sivuelektrodissa oli hieman vaaleaa piikkimäistä "karstaa". Tulpan keskielektrodin väri oli muista tulpista poiketen enempi harmaa eikä vaaleanruskea kuten muissa tulpissa.

Puristuspaineet ok eli 1. 12 bar, 2. 12 bar, 3. 13 bar, 4. 13 bar.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Venavarren kumet loppu tai lähteneet varren mukaan. Tai sitten öljyrengas jumis. Pöläyttääkö sinistä kun käynnistää? Jos sinertää niin vena varren kumet jos taasen poljettaessa sinertää niin rinkulat jumis/poikki. Karkeesti näin. Mikähän kone ja vuosi malli kysessä?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Hyrre
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 09:34

Viesti Kirjoittaja Hyrre »

Ei ainankaan pöläytä käynnistäessä. En ole huomannut, että pöllyttelisi ajossakaan, mutta pitää kait pyytää joku ajamaan perässä ja katsoa. Kone oli 2.3T -96.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hyrre kirjoitti:Ei ainankaan pöläytä käynnistäessä. En ole huomannut, että pöllyttelisi ajossakaan, mutta pitää kait pyytää joku ajamaan perässä ja katsoa. Kone oli 2.3T -96.
Ettei vain olis ollu tulppa löysällä.
Nimim: kerran mulla sattu noin. :oops: :oops:

Yks mahdollisuus. venakopan tiiviste vuotaa ja öljyä valuu tulpan reikään. Kun ruuvaat tulpan pois, kastuu kierteetkin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Hyrre
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 09:34

Viesti Kirjoittaja Hyrre »

Ehkä tulppa oli löysällä. Huomasin tulppia avatessani, että kaikki tulpat avautuivat melko pienellä voimalla. Pitänee jatkossa vetää ilmoitettuun 28Nm momenttiin.

Venttiilikopassa ei ollut öljyä. Imuroin ja tarkistin venttiilikopan ja kannen ennen tulppien irroitusta.

Mitäköhän tuossa on käytännössä tapahtunut kun/jos tulppa on ollut löysällä ja miksi kierre oli siis öljyinen ? Vuoto ja laihempi seos ? Tulppa oli tosiaan hieman erivärinen kuin muut. Ei kuitenkaan valkoinen, joten ei ole kait aivan laihalla käynyt.

Korjaantuiko sulla tilanne siis pelkillä uusilla tulpilla ja oikealla kiristyksellä ?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hyrre kirjoitti:Ehkä tulppa oli löysällä. Huomasin tulppia avatessani, että

Korjaantuiko sulla tilanne siis pelkillä uusilla tulpilla ja oikealla kiristyksellä ?
Kyllä korjaantui, eikä vaurioita tullut :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin