Oliskos ideoita mikä olisi syynä, kun kolmossylinterin tulpankierteessä oli öljyä?
Lisäksi tulpan sivuelektrodissa oli hieman vaaleaa piikkimäistä "karstaa". Tulpan keskielektrodin väri oli muista tulpista poiketen enempi harmaa eikä vaaleanruskea kuten muissa tulpissa.
Puristuspaineet ok eli 1. 12 bar, 2. 12 bar, 3. 13 bar, 4. 13 bar.
Kolmossylinterin tulpankierre öljyinen
Venavarren kumet loppu tai lähteneet varren mukaan. Tai sitten öljyrengas jumis. Pöläyttääkö sinistä kun käynnistää? Jos sinertää niin vena varren kumet jos taasen poljettaessa sinertää niin rinkulat jumis/poikki. Karkeesti näin. Mikähän kone ja vuosi malli kysessä?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ettei vain olis ollu tulppa löysällä.Hyrre kirjoitti:Ei ainankaan pöläytä käynnistäessä. En ole huomannut, että pöllyttelisi ajossakaan, mutta pitää kait pyytää joku ajamaan perässä ja katsoa. Kone oli 2.3T -96.
Nimim: kerran mulla sattu noin.


Yks mahdollisuus. venakopan tiiviste vuotaa ja öljyä valuu tulpan reikään. Kun ruuvaat tulpan pois, kastuu kierteetkin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ehkä tulppa oli löysällä. Huomasin tulppia avatessani, että kaikki tulpat avautuivat melko pienellä voimalla. Pitänee jatkossa vetää ilmoitettuun 28Nm momenttiin.
Venttiilikopassa ei ollut öljyä. Imuroin ja tarkistin venttiilikopan ja kannen ennen tulppien irroitusta.
Mitäköhän tuossa on käytännössä tapahtunut kun/jos tulppa on ollut löysällä ja miksi kierre oli siis öljyinen ? Vuoto ja laihempi seos ? Tulppa oli tosiaan hieman erivärinen kuin muut. Ei kuitenkaan valkoinen, joten ei ole kait aivan laihalla käynyt.
Korjaantuiko sulla tilanne siis pelkillä uusilla tulpilla ja oikealla kiristyksellä ?
Venttiilikopassa ei ollut öljyä. Imuroin ja tarkistin venttiilikopan ja kannen ennen tulppien irroitusta.
Mitäköhän tuossa on käytännössä tapahtunut kun/jos tulppa on ollut löysällä ja miksi kierre oli siis öljyinen ? Vuoto ja laihempi seos ? Tulppa oli tosiaan hieman erivärinen kuin muut. Ei kuitenkaan valkoinen, joten ei ole kait aivan laihalla käynyt.
Korjaantuiko sulla tilanne siis pelkillä uusilla tulpilla ja oikealla kiristyksellä ?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa