Juu, odotellaan toki virallista julkaisua moottorivaihtoehtoineen, mutta ymmärtääkseni tämän hetken spekulaatioissa dieseliä ei valikoimassa ainakaan alkuun ole.fatal kirjoitti:Ihmettelen kyllä suuresti jos sitä ei muka tultaisi euroopassa myymään nykyisellä 2.0 TTiD:llä, ihan vastaavilla moottoreilla audikin myy Q5:staan jne vaikka niiltä toki löytyy se 3.0 TID myös keulalle. Se että löytääkö Saab keulalle myös toisenkin vaihtoehdon on suurempi kysymysmerkki.V.J.S kirjoitti:Toi Biopwer konsepti oli museossa näytillä, komia oli kyllä! Diesel-moottorin puute vaan takaa sen, että tuota ei myydä kuin Jenkeissä jonkun verran, Euroopassa sitten ehkä muutamia hajakappaleita
9-4X vahvistettu?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-4X vahvistettu?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-4X vahvistettu?
Näinhän se on julkisesti, että ei ole, mutta Saab'in sisäinen keskustelu puoltaa myös dieselin käyttöön ottoa joten eiköhän se sieltä tule sekin.V.J.S kirjoitti:
Juu, odotellaan toki virallista julkaisua moottorivaihtoehtoineen, mutta ymmärtääkseni tämän hetken spekulaatioissa dieseliä ei valikoimassa ainakaan alkuun ole.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
Samoin kuin, että bensapuolella löytyy vain V6:ia: vapari 3.0 ja 2.8T.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: 9-4X vahvistettu?
Varmasti tulee myös dieselinä. Tai muuten saa unohtaa Euroopan (..ja samalla Austraalian jne). Jenkkimarkkinat on pääkohden joten alkuun voi tosiaan olla suppeaa moottorivalikoima. Mutta joku vapari 3-litran V6 ei toimi muualla kuin jenkeissä.
Ois loistavaa jos siihen saataisiin jotain 2-2.5 litran kokoista tehopakettia tyyliin Hyundai/Kia uusi 2.2R tai Volvon uusi D sarja, puhumattakaan BMW:n pikkudieseleistä. On tullut kokeiltua esimerkiksi Sorentoa (joka on tosin Saabia pienempi) ja tuommonen 2.2 litrainen automaattina kuljettaa autoa hyvinkin tyylikkäästi. Samaten Volvon XC60 menee todella nätisti pienehköillä dieseleillä. Eikä tuollaisen möhköfantin (mun mielestä) tarvi kulkeakaan kuin joku pikkusportti. Vetohommiin vääntöä tarpeeksi ja sulava automaatti, niin löytyy markkinoita.
Jännässä odotellaan julkistusta. Siellä kuitenkin vois olettaa kerrottavan myös tulevasta moottorivalikoimasta mallin tulosta markkinoille tarkemmin.
Ois loistavaa jos siihen saataisiin jotain 2-2.5 litran kokoista tehopakettia tyyliin Hyundai/Kia uusi 2.2R tai Volvon uusi D sarja, puhumattakaan BMW:n pikkudieseleistä. On tullut kokeiltua esimerkiksi Sorentoa (joka on tosin Saabia pienempi) ja tuommonen 2.2 litrainen automaattina kuljettaa autoa hyvinkin tyylikkäästi. Samaten Volvon XC60 menee todella nätisti pienehköillä dieseleillä. Eikä tuollaisen möhköfantin (mun mielestä) tarvi kulkeakaan kuin joku pikkusportti. Vetohommiin vääntöä tarpeeksi ja sulava automaatti, niin löytyy markkinoita.
Jännässä odotellaan julkistusta. Siellä kuitenkin vois olettaa kerrottavan myös tulevasta moottorivalikoimasta mallin tulosta markkinoille tarkemmin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-4X vahvistettu?
Itse toivoisin, että vääntöä riittävästi, xwd-neliveto ja myös manuaaliaski automaatin lisäksi. Volvo XC60:stä puuttuu manuaali nelivedosta, joka oli sen selvä puute, automaatti luistatti melko ilkeästi, kun kiihdytti D5-koneella, mutta auto oli parasta Volvolta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-4X vahvistettu?
Oletko ajanut Saabin automaatteja? Jos siis tuo Volvon laatikko tuntui luistavan liikaa.. Ei taida olla kuin jotku ZF:n laatikot jotka ei "tunnu" siltä, että ne luistaa vaikka nekin siis luistaa. DSG:t erikseen. Mutta ne ei olekaan hyviä siinä missä perinteiset taas on. Mutta nämä on sitten eri juttuja...!juhokare kirjoitti: Volvo XC60:stä puuttuu manuaali nelivedosta, joka oli sen selvä puute, automaatti luistatti melko ilkeästi, kun kiihdytti D5-koneella, mutta auto oli parasta Volvolta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-4X vahvistettu?
Saas nähdä minkä verran menee aikaa ennenkuin tuollaisia alkaa täällä meillä pyöriä. Onko varmaa tietoa, että tuleeko malli myös suomeen myyntiin?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 9-4X vahvistettu?
Jan-Åke Jonsson (liideri) kertoi nettichatissa, että tulee myyntiin Ruotsinmarkkinoille. Joten kyllä se Suomeenkin tulee. Mä lupaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-4X vahvistettu?
Ihmeen kauan Saabilta kyllä menee noiden autojen myyntiin saamiseen.
Uutisia kun tuossa katselin niin Volvon uusi S60 näytti olevan jo koeajettavana ja 9-5 puolestaan on vasta harvassa kaupungissa kilvissä tässä maassa.
Tästä päätellen tuota 9-4X saadaan ootella vielä todella pitkä tovi vaikka ekat kuvat julkisuudessa on ollut jo ikuisuudelta tunteen ajan.
Uutisia kun tuossa katselin niin Volvon uusi S60 näytti olevan jo koeajettavana ja 9-5 puolestaan on vasta harvassa kaupungissa kilvissä tässä maassa.
Tästä päätellen tuota 9-4X saadaan ootella vielä todella pitkä tovi vaikka ekat kuvat julkisuudessa on ollut jo ikuisuudelta tunteen ajan.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 9-4X vahvistettu?
Ei se mun mielestä suuri ihme ole, kun firmaa oltiin vasta äskettäin ajamassa alas. Porukkaa on vuosien mittaan laitettu pihalle. Uutta työvoimaa tarvitaan koko ajan ja tuotantoa on alettu pikkuhiljaa nostamaan. Menee vielä aikaa ennen kuin edes nykyisiä malleja voidaan tuottaa tavoiteltuun tahtiin.mike kirjoitti:Ihmeen kauan Saabilta kyllä menee noiden autojen myyntiin saamiseen.
Uutisia kun tuossa katselin niin Volvon uusi S60 näytti olevan jo koeajettavana ja 9-5 puolestaan on vasta harvassa kaupungissa kilvissä tässä maassa.
Tästä päätellen tuota 9-4X saadaan ootella vielä todella pitkä tovi vaikka ekat kuvat julkisuudessa on ollut jo ikuisuudelta tunteen ajan.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: 9-4X vahvistettu?
Ei se mun mielestä suuri ihme ole, kun firmaa oltiin vasta äskettäin ajamassa alas. Porukkaa on vuosien mittaan laitettu pihalle. Uutta työvoimaa tarvitaan koko ajan ja tuotantoa on alettu pikkuhiljaa nostamaan. Menee vielä aikaa ennen kuin edes nykyisiä malleja voidaan tuottaa tavoiteltuun tahtiin.mike kirjoitti:Ihmeen kauan Saabilta kyllä menee noiden autojen myyntiin saamiseen.
Uutisia kun tuossa katselin niin Volvon uusi S60 näytti olevan jo koeajettavana ja 9-5 puolestaan on vasta harvassa kaupungissa kilvissä tässä maassa.
Tästä päätellen tuota 9-4X saadaan ootella vielä todella pitkä tovi vaikka ekat kuvat julkisuudessa on ollut jo ikuisuudelta tunteen ajan.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: 9-4X vahvistettu?
Vaan noin yleisesti ottaen ja melkein aina saabilla on kestänyt uutuuksien saaminen tuotantoon kauan. Siis jo ennen tätä nykyistä ja pahinta kriisiä.
Kai se on vain sitten pienen tehtaan ongelma että protot jäävät protoasteelle ja uutuudet ovat melkein vanhoja päästessään tuotantoon.
Vaan eipä ne asiat sujuneet kyllä vauhdilla isolla GM:lläkään.
Ehkä tässä yksi syy nihkeään myyntiin?
Kai se on vain sitten pienen tehtaan ongelma että protot jäävät protoasteelle ja uutuudet ovat melkein vanhoja päästessään tuotantoon.
Vaan eipä ne asiat sujuneet kyllä vauhdilla isolla GM:lläkään.
Ehkä tässä yksi syy nihkeään myyntiin?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 9-4X vahvistettu?
On monta Saabia jotka ovat jääneet valmistuksen aloitusvaiheeseen, tai sitten on jouduttu odottamaan jonkun isonherran vaatiman muutoksen takia tai, että isompi herra kieltää jopa valmistuksen kokonaan (GM).mike kirjoitti:Vaan noin yleisesti ottaen ja melkein aina saabilla on kestänyt uutuuksien saaminen tuotantoon kauan. Siis jo ennen tätä nykyistä ja pahinta kriisiä. Kai se on vain sitten pienen tehtaan ongelma että protot jäävät protoasteelle ja uutuudet ovat melkein vanhoja päästessään tuotantoon.
Vaan eipä ne asiat sujuneet kyllä vauhdilla isolla GM:lläkään.
Ehkä tässä yksi syy nihkeään myyntiin?
Mitä tulee tähän 9-4x:ään niin sen valmistus tapahtuu luultavasti GM:än tehtaalla Ramos Arizpessa Mexikossa jossa sitä on valmistettu jo melkein 200 esisarja-autoa, ja siitä on myös sopimus saabin kanssa, että sitä kehitetään lisää Cadillac SRX uuden alustan kanssa.
Kun tää sopimus GM:än kans päättyy niin missä sitä valmistetaan, piru tietää muttei kerro.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
Varmaan helppo jatkaa olemassa olevaa. Eli jatkaa sitä Mexicossa. Varmaan kustannustehokastakin tehdä samalla linjalla toisen mallin kanssa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-4X vahvistettu?
JAJ:han juuri totesi jossain ruottalaisessa haastattelussa viimeviikolla että tulevaisuudessa Saabin 9-3, 9-4 ja 9-5:set tehdään samalla phoenix alustalla ja trolhattanissa. Se että kauanko siihen menee, on oma asiansa. Ei ne ehkä ihan ens vuonna ala muuttamaan alustaratkaisuja mihinkään autoon, pitäis varmaan saada ensin kassaan jotain nykyisistäkin automalleista.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)