0-100km/h vääntö
Re: 0-100km/h vääntö
Oisko tästä tai vastaavasta sun kiihdytyksestä mitään videota jaettavaksi?
Vastaavia tai nopeampia löydät varmasti ku menet ajamaan vaikka varttia. Niitä ny kumminkin järjestetään ympäri suomea.
Vastaavia tai nopeampia löydät varmasti ku menet ajamaan vaikka varttia. Niitä ny kumminkin järjestetään ympäri suomea.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Palaappas vielä hetkeksi maan tasalle, ennenkuin julistat yksiselitteisesti autosi suomen nopeimmaksi saabiksi 0-100 välillä.
Pari pikku juttua.
Mittaustarkkuutesi.
Pelkkä GPS pohjainen on aina vain GPS pohjainen, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että sijaintisi heittelee mittaustiheydestä huolimatta jopa kymmeniä metrejä edestakaisin, vaikka kuinka usein sijaintisi "arvotaan", eikä näinollen pysty havaitsemaan tarkasti lähtö tai 100km/h hetkeä. Esimerkiksi lähtöhetkeksi saattaa välillä määräytyä se hetki, kun autosi on siirtynyt jo useita metrejä, kun laskettu paikka osuu sopivasti. - ja esim. tuo 5m siirtymä tarkoittaa ajassa jo paljon ja näinollen lähtöhetkesi määräytyy väärin.
Oikeat tunnetusti tarkat kiihtyvyysmittarit, kuten racelogic yms. sisältävät herkän kiihtyvyysanturin, joka havaitsee pienimmätkin muutokset kiihtyvyydessä välittömästi.
GPS:ää käytettään paremmissa malleissa vain apuna parantamaan tarkkuutta suuremmissa nopeuksissa, mutta pelkkä GPS tieto ei riitä nopeiden muutosten havaitsemiseen. Kierroslukumittauksessa GPS pohjainen toimii jo ihan eri tarkkuudella, kun voidaan laskea keskiarvoa, johon tuo käyttämäsi menetelmä on ensisijaisesti suunniteltu.
Varttimaililla yms. on vetävien pyörien akseli löysemmällä, kuin vetämättömien, eli etuvedoissa keula on löysempi, perä jäykkä. Ei toisinpäin, kuten tapauksessasi olet säätänyt, vaikka se saattaakin tuntua "mukavammalta", kun ei pomputa tilanteessa sutiii-eisudi-sutii.
Siinä olet oikeassa, että maksimi kitka saavutetaan pienellä (5-10%) luistolla. Tuo taas riippuu mm. siitä, että on asfaltti märkä vai kuiva, mutta tuollainen pieni tasainen luisto ei kyllä saa renkaita vinkasemaan.
Ja vielä yksi pikku juttu kahvittelusta.
Vaikka (gps pohjaisten mittaustesi perusteella) Aero X kiihtyisi yhtä nopeasti paikaltaan 0-100km/h välin, niin on tuo Aero X 100km/h vaudissa edelläsi, koska tuona aikana ko. auto on ajanut pidemmän matkan, joten he odottelevat sinua kahville..
Pari pikku juttua.
Mittaustarkkuutesi.
Pelkkä GPS pohjainen on aina vain GPS pohjainen, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että sijaintisi heittelee mittaustiheydestä huolimatta jopa kymmeniä metrejä edestakaisin, vaikka kuinka usein sijaintisi "arvotaan", eikä näinollen pysty havaitsemaan tarkasti lähtö tai 100km/h hetkeä. Esimerkiksi lähtöhetkeksi saattaa välillä määräytyä se hetki, kun autosi on siirtynyt jo useita metrejä, kun laskettu paikka osuu sopivasti. - ja esim. tuo 5m siirtymä tarkoittaa ajassa jo paljon ja näinollen lähtöhetkesi määräytyy väärin.
Oikeat tunnetusti tarkat kiihtyvyysmittarit, kuten racelogic yms. sisältävät herkän kiihtyvyysanturin, joka havaitsee pienimmätkin muutokset kiihtyvyydessä välittömästi.
GPS:ää käytettään paremmissa malleissa vain apuna parantamaan tarkkuutta suuremmissa nopeuksissa, mutta pelkkä GPS tieto ei riitä nopeiden muutosten havaitsemiseen. Kierroslukumittauksessa GPS pohjainen toimii jo ihan eri tarkkuudella, kun voidaan laskea keskiarvoa, johon tuo käyttämäsi menetelmä on ensisijaisesti suunniteltu.
Varttimaililla yms. on vetävien pyörien akseli löysemmällä, kuin vetämättömien, eli etuvedoissa keula on löysempi, perä jäykkä. Ei toisinpäin, kuten tapauksessasi olet säätänyt, vaikka se saattaakin tuntua "mukavammalta", kun ei pomputa tilanteessa sutiii-eisudi-sutii.
Siinä olet oikeassa, että maksimi kitka saavutetaan pienellä (5-10%) luistolla. Tuo taas riippuu mm. siitä, että on asfaltti märkä vai kuiva, mutta tuollainen pieni tasainen luisto ei kyllä saa renkaita vinkasemaan.
Ja vielä yksi pikku juttu kahvittelusta.
Vaikka (gps pohjaisten mittaustesi perusteella) Aero X kiihtyisi yhtä nopeasti paikaltaan 0-100km/h välin, niin on tuo Aero X 100km/h vaudissa edelläsi, koska tuona aikana ko. auto on ajanut pidemmän matkan, joten he odottelevat sinua kahville..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Saapasi, nämä sinun ajat ovat yhtä luotettavia kuin tehosi jotka olet itse mitannut.
Mitä jos joskus oikeasti lähtisit ajamaan jonnekin tapahtumaan missä on muitakin ihmisiä, kiihdyttäminen laillista ja turvallista. Enkä vittuile en vain ymmärrä...
Mitä jos joskus oikeasti lähtisit ajamaan jonnekin tapahtumaan missä on muitakin ihmisiä, kiihdyttäminen laillista ja turvallista. Enkä vittuile en vain ymmärrä...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Laite ehtii ensin? eikä vasta ennenkuin lähdet liikkeelle? .. Vai häiritseekö sinua, että kello käynnistyy, vaikka alkuvauhtia ei vielä ole kunnolla? Tarkan ajanoton kuuluisi lähteä juuri silloin kun lähdet liikkeelle.saapasi kirjoitti: Mittari hyppää välittömästi liikkeelle, kun edes puolta metriä olet liikkunut. Sen takia lähtöjä on joutunut niin paljon tekemään, että saa auton kunnolla liikkeelle, kun aina se ehtii ensin.
Mittari myös nollaantuu vasta kun olen aivan kokonaan pysähtynyt, ei puolta metriäkään salli liikettä.
Vastaanottimet kehittyy, mutta taivaalla oleva rauta on sitä samaa, mitä se on sille ammuttaessa ollut parikymmentä vuotta sitten, kuten myös protokollat.edit: Laitteet kehittyy. Tämähän on juuri tullut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/GPS
Mikäli tiedossasi on jotain uudempaa tietoa, kun mitä esim. tuossa Wikissä, niin voinet varmaan samalla korjata ja mainita virallisen lähteen?Navstar-GPS:n tarkkuus on siviilikäytössä vaakasuunnassa muutama metri.
Paikannusvirhettä tuovat satelliittien rata- ja kellovirhe, ilmakehä, monitieheijastuminen, satelliittigeometria, paikantimen virheet, tahallinen häirintä ja käyttäjän virheet.
Pelkkä GPS pohjainen mittausmenetelmäsi ei nauti yleistä luottamusta, joten siihen perustuvat tulokset ovat yhtä tyhjän kanssa asioihin hieman enemmän perehtyneiden keskuudessa. Voit kyllä saada respectiä asioihin perehtymättömiltä esson baarissa, mutta se ei edelleenkään lisää tulosten uskottavuutta.saapasi kirjoitti: En ole julistamassa Suomen nopeimmaksi, vaan yhdeksi suomen nopeimmista. Mistäs sitä tietää. Tähän asti se oli foorumilla ainakin vigge, ei ole enää.
Voitko vielä GPS pohjaisista kiihtyvyyslogeistasi erotella ajan, jolloin auto ei ole kiihtynyt, vaan hidastunut, kuten vaihdon hetken? Kuinka paljon nopeus putosi tuona aikana? Millä nopeudella saavutit parhaan kiihtyvyyden G-voimissa?
10Hz tarkkuus riittää tuohon, mutta riittääkö GPS:n tarjoama tarkkuus?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Aivan. Ehkä. Jos haluttu mittaustarkkuus on luokkaa sekuntti, niin tuolla pärjää. Jos oikeasti haluaa kymmenysosasekunttien tarkkuuksia kiihtyvyyden analysointiin, niin siihen on eri välineet.saapasi kirjoitti:Sellainen tuo on.Hook kirjoitti:Oikeat tunnetusti tarkat kiihtyvyysmittarit, kuten racelogic yms. sisältävät herkän kiihtyvyysanturin, joka havaitsee pienimmätkin muutokset kiihtyvyydessä välittömästi.
Ehkä siihen ei tarvita nykytekniikalla G-anturia enää.
Laitteellahan ei ole mitään muuta virkaa, joten se on tehty herkkyyteen varta vasten.
Mittari ei myöskään pysähdy, ennenkuin on tasan 100 lasissa. Samoin kun tekee 80-120 tai 100-200. Lähtee laskemaan vasta , kun olet juuri 80 tai 100 kohdalla mittariston mukaan. Läppärillä nuo on isoja numeroita, näkee kyllä.
Tuon laitteen herkkyys on vain satelliittien kuulemiseen liittyvä herkkyys.
Millä verrokkimittausmenetelmällä totesit tuon GPS pohjaisen mittarin julistamiseksi tarkaksi nopeuden muutoksien suhteen? Vertasit nopeusmittarin arvoa läppärin ruudulla olevaan ISOON numerotietoon? Silmämääräisesti samaan aikaan?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
En tuosta ole mitään erityisiä ohjeita antanut kenellekkään. Muutaman auton perusteella todennut näyttävän jonkun verran yläkanttiin. Samoin teho&vääntöhuiput ehkä hieman liian korkealla rpm alueella.saapasi kirjoitti:Tässä taas koitetaan heiluttaa dynosuuntaan, joka oikeasti ON epäluotettava.SonmH kirjoitti:Saapasi, nämä sinun ajat ovat yhtä luotettavia kuin tehosi jotka olet itse mitannut.
Mitä jos joskus oikeasti lähtisit ajamaan jonnekin tapahtumaan missä on muitakin ihmisiä, kiihdyttäminen laillista ja turvallista. Enkä vittuile en vain ymmärrä...
Siksihän tuossa lukee "OIKEETA DYNOO ODOTELLESSA".
Ensiviikolla himottais mennä Rotoon.
edit: (T5S2 mittaus tehty Hookin ohjeiden mukaan).
Tulokset lähinnä suuntaa antavia ja jossain määrin vertailukelpoisia keskenään lähinnä saman auton vetojen välillä, mikäli ososuhteet samat. Heittoa tekee mm. canusb protokollan päivitysnopeus...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Ladatkaapas sotajalalla olijoista kaikki RaceChrono Nokioihinne ja ajaakaa (GPS)kaikki aika sen mukaan mitä se näyttää ja postatkaa ne. Virhe prosentti tossa vaikka kaikki ajaa samalla ohjelmalla on kuiteskin varmaan suuri koska riippuukohan ''tarkkuus'' myös sateliittien määrästä kyseisellä hetkellä ym.
Ja aiheeseen. Kyseisellä ''sekuntin'' tarkalla ohjelmalla ajoin Citikalla xantia 74kw 15,5sek 0-100. Mahtavaa
Ja aiheeseen. Kyseisellä ''sekuntin'' tarkalla ohjelmalla ajoin Citikalla xantia 74kw 15,5sek 0-100. Mahtavaa
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''