no tuo katti on kyllä myös yksi vika kohde, varsinkin kun on nyt saanut noin pajon ruokaa niin on kyllä hyvinkin toden näköisesti palanut klöntiksi.
voisi se vetu äänikin sitten kuulua sieltä kun ei savut pääse ulos...
että ei muuta kuin putki pakosarjasta irti ja koittamaan!
900 kuluttaa ja laiska
Re: 900 kuluttaa ja laiska
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 900 kuluttaa ja laiska
Iltaa
Tämä nyt ei suoranaisesti liity ko. ongelmaan, mutta ajattelin kertoa.
Aikoinaan 90-luvun puoles välis kun siirryttiin lyijyttömään löpöön, nousi kulutus 750 VN wikakasassani 2 litraa. No hyväksyin moisen, eihän se turvekaan kunnon koivulle pesäs pärjää. Vaihdoin tulpat ja tulppamerkki vaihtui. Kun ilman lämpötila nousi > 18 asteen tuli ongelmia, juuri kuten aiemmassa viestissä mainittiin. Kierrosten noustessa iski "rajoitin". Nyki, ja rundit laski, kunnes taas tyhjäkäynnille tiputtuaan heräsi. Mitattiin sytkäkäyrät, kaasarit säädettiin, mutta vika oli ja pysyi. Samoin laitoimme elektroniika nuuskimaan pakokaasuja. Ei kärynnyt liikaa. Meinasin jo japoneesen pojan tuotteen ajaa pohjanlahteen. Kulutus tuplaantui, ollen 8 litraa satasella. Siis 750 kuutioinen V2-kone, 68 kaakkia. Viimeisenä tekona vaihdoimme vanhat tulpat takaisin ja avot, elämä palasi. Eli syy oli tulpan väärä lämpöarvo, eli kylmemmät tulpat, ongelma hävisi ja kulutus laski.
Nooh, tuli vaan mieleen...toisinaan nuo pannuongelmat ovat hyvinkin "mystisiä"
Tämä nyt ei suoranaisesti liity ko. ongelmaan, mutta ajattelin kertoa.
Aikoinaan 90-luvun puoles välis kun siirryttiin lyijyttömään löpöön, nousi kulutus 750 VN wikakasassani 2 litraa. No hyväksyin moisen, eihän se turvekaan kunnon koivulle pesäs pärjää. Vaihdoin tulpat ja tulppamerkki vaihtui. Kun ilman lämpötila nousi > 18 asteen tuli ongelmia, juuri kuten aiemmassa viestissä mainittiin. Kierrosten noustessa iski "rajoitin". Nyki, ja rundit laski, kunnes taas tyhjäkäynnille tiputtuaan heräsi. Mitattiin sytkäkäyrät, kaasarit säädettiin, mutta vika oli ja pysyi. Samoin laitoimme elektroniika nuuskimaan pakokaasuja. Ei kärynnyt liikaa. Meinasin jo japoneesen pojan tuotteen ajaa pohjanlahteen. Kulutus tuplaantui, ollen 8 litraa satasella. Siis 750 kuutioinen V2-kone, 68 kaakkia. Viimeisenä tekona vaihdoimme vanhat tulpat takaisin ja avot, elämä palasi. Eli syy oli tulpan väärä lämpöarvo, eli kylmemmät tulpat, ongelma hävisi ja kulutus laski.
Nooh, tuli vaan mieleen...toisinaan nuo pannuongelmat ovat hyvinkin "mystisiä"
Re: 900 kuluttaa ja laiska
eli nyt alkaa iskee vikakoodia, CE ei pala.
juuri katsastettu eli päästöt hyvät
tuli tollasta 12231 Off No ignition signal - normaalia?
12112 Off Oxygen sensor adaptation fault - idle position
eli mikä siinä on rikki? lambda?
juuri katsastettu eli päästöt hyvät
tuli tollasta 12231 Off No ignition signal - normaalia?
12112 Off Oxygen sensor adaptation fault - idle position
eli mikä siinä on rikki? lambda?
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: 900 kuluttaa ja laiska
taitaa olla lambda entinentommyww kirjoitti:eli nyt alkaa iskee vikakoodia, CE ei pala.
juuri katsastettu eli päästöt hyvät
tuli tollasta 12231 Off No ignition signal - normaalia?
12112 Off Oxygen sensor adaptation fault - idle position
eli mikä siinä on rikki? lambda?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 900 kuluttaa ja laiska
lambda vaihdettu ja nyt taas kulkee!
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: 900 kuluttaa ja laiska
tommyww kirjoitti:lambda vaihdettu ja nyt taas kulkee!
Hyvä
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007