no tuo katti on kyllä myös yksi vika kohde, varsinkin kun on nyt saanut noin pajon ruokaa niin on kyllä hyvinkin toden näköisesti palanut klöntiksi.
voisi se vetu äänikin sitten kuulua sieltä kun ei savut pääse ulos...
että ei muuta kuin putki pakosarjasta irti ja koittamaan!
Tämä nyt ei suoranaisesti liity ko. ongelmaan, mutta ajattelin kertoa.
Aikoinaan 90-luvun puoles välis kun siirryttiin lyijyttömään löpöön, nousi kulutus 750 VN wikakasassani 2 litraa. No hyväksyin moisen, eihän se turvekaan kunnon koivulle pesäs pärjää. Vaihdoin tulpat ja tulppamerkki vaihtui. Kun ilman lämpötila nousi > 18 asteen tuli ongelmia, juuri kuten aiemmassa viestissä mainittiin. Kierrosten noustessa iski "rajoitin". Nyki, ja rundit laski, kunnes taas tyhjäkäynnille tiputtuaan heräsi. Mitattiin sytkäkäyrät, kaasarit säädettiin, mutta vika oli ja pysyi. Samoin laitoimme elektroniika nuuskimaan pakokaasuja. Ei kärynnyt liikaa. Meinasin jo japoneesen pojan tuotteen ajaa pohjanlahteen. Kulutus tuplaantui, ollen 8 litraa satasella. Siis 750 kuutioinen V2-kone, 68 kaakkia. Viimeisenä tekona vaihdoimme vanhat tulpat takaisin ja avot, elämä palasi. Eli syy oli tulpan väärä lämpöarvo, eli kylmemmät tulpat, ongelma hävisi ja kulutus laski.
Nooh, tuli vaan mieleen...toisinaan nuo pannuongelmat ovat hyvinkin "mystisiä"