kykin hajosi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: kykin hajosi

Viesti Kirjoittaja Sami »

lucaf kirjoitti:
Lahti411 kirjoitti:Onko työsylinteri uusi, vai vaihdettiinko siihen vain tiivisteet? (En tiedä, mitä kaikkea tuohon Motonetin sarjaan kuuluu...)
Jos vain tiivisteet vaihdettiin, niin teitkö sylinterille hoonausta? Jos sylkkää ei hoonattu, niin rokolle päässyt sylinteri kyllä hiertää uudet tiivisteet aika tehokkaasti pilalle. Tosin silti tuo yhdessä yössä tyhjentyminen tuntuu oudolta. Luulisi kytkimen oireilleen jo aiemmin.
Onhan tietysti mahdollista sekin, että ilmausnippa on jäänyt löysälle ja nyt auennut. Tai että kytkimelle tuleva letku/putki on murtunut tai huonosti kiinni.
tuskin ilmausnippa on jäänyt auki, ei ole märkä.

lyötiin kaverin kanssa päitä yhteen ja muisteltiin että uusi kytkinpaketti tosiaan ostettiin mutta sitä ei käytetty kun se ei jostain syystä sopinut kaikkine osine tuohon seiskakutoseen, ja lopulta ostin joltain saabistilta "vähänkäytetyn/lähes uuden" kytkimen joka siihen sopi ja asennettiin. No, jos se ei silloin ollut todistetusti paljon käytetty, niin nyt ainakin on! :D

Siinä tais olla joku että työsylinterin koko oli erilainen eri vuosimalleissa...ei enää muista. Harmittaa kun komia klassikko seisoo nyt tossa pihalla "vammaisena", mut ei siinä mitään - ajellaan tuol isin 16venaisella satkulla :D
Ilmaamalla saat aina pari päivää lisää ajokaikaa, kunnes sylinteri on niin loppu ettei enään kestä kauppareissuakaan. Itse ajelin puolivuotta tällä tekniikalla. Kerran viikossa ilmaus ja nyt kesällä oli sit pakko vaihtaa sylinteri.

Eli apteekista lääkeruisku, johon kumiletku. Imet jarrunestettä lääkeruiskuun ja sit ilmausruuvi auki ja ruuttaat ilmausruuvista jarrunesteen sisälle. (jarrunestesäiliön korkki auki)

Tolleen sen saa vielä liikkeelle jos tarvis.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: kykin hajosi

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kiitti ilmausvinkistä. kyllä tuo vuotaa näköjään aika hyvin, lorautin vähän jarrunestettä säiliön pohjalle, ja heti alkoi kytkimen alle maahan, viiden sekunnin välein pisara. aika ihmeellistä miten se noin yhtäkkiä alkoi falskaamaan päivittäisestä ajosta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: kykin hajosi

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tuossa puolivuotta viallisella työsylinterillä ajaneella seuraaavat huomiot tuli huomattua:

- Seisoessa tyhjenee nopeasti ja yön yli seisoessa tod. näk joutui aina ilmaamaan
- Osittain toimivana (osin tyhjänä) sai toimivan kytkimen kun ajeli auton lämpimäksi
- Päivän ajan koko ajan pienessä ajossa ollessaan ei juuri vuotanut.

pidempään seisoessa alkoi sitten lorottamaan.

Mutta tokihan se sylinteri täytyy vaihtaa että saa ihan oikeasti toimivan auton:)

Mullakin työsylinteri hajosi ns. yhtä-äkkiä. Noteerasin sen kun vain kerran ajoon lähtiessä kytkin ei vain toiminut.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: kykin hajosi

Viesti Kirjoittaja lucaf »

näköjään tuo kytkin ilmautuu kohtuullisessa ajassa ihan samalla tekniikalla kuin jarrujen ilmaus, kaksin suoritettuna. Ei taas voi muuta kuin kiittää ja kumartaa kun saab-klubilainen tulee paikanpäälle toisen työsylinterin kanssa ja vajaan kolmen tunnin päästä tupliksen kytkin taas toimii! :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin