95power kirjoitti:Huomasin kyllä Vigge että tietosi tuosta T7:sta ovat kyllä varsin perusteelliset ( esim Saabscene / saabnet kirjoitukset ). Mistä muuten noita T7:än 'saloja' voisi tutkailla tarkemmin ( no, WIS:ssä jotain, mutta tarkoitin perusteellisempaa kuvausta ko. järjestelmän toiminnasta ) ?
WIS hyvä perusteos, muttei se mikään kummonen raamattu ole. Linköping yliopistotsta löytyy hieman enemmän, jos jaksaa lukea erilaisia julkaisuita. Trionic:in toimintaa ei suoraan kuvata seillä misään, mutta rivien välistä löytyy vaikka mitä. Parasta tietysti, että osa julkaisuistsa sisältää käytännön kokeita eri teorioiden tueksi.
http://www.fs.isy.liu.se/Publications/
Toimittajat kertovat myös aika ajoin suht avokätisesti asioista vaikka mitään asiakassuhdetta ei olisikaan.
Laitoin nuo ahdin jutut tuohon ihan vain sen vuoksi, että tiedän omasta kokemuksesta että monet lastuillaan autoja virittävät luulevat ihan aikuisten oikeasti, että GT17:än kaltaisilla ahtimilla voidaan moottorista irrottaa 250bhp käyttöön koko rekkajonon ohituksen ajaksi.
Ei se ollut niin että se "lasten oikeasti" oli loppukädessä se tarkempi näistä aikuista/lasten oikeista?
No, tohon bensajuttuun sen verran, että yhtenä vaihtoehtona voisi olla imusarjan modifioiminen 8:lle suuttimelle, siis RS500 cosworhin ( muistelen näin ) tyyliin. Kahdeksasta erillisesta ( vaikka toiset orggikset rinnalle ) suuttimesta luulisi olevan hyötyä noiden suutinten lämpötilojen
hallinnan ja polttoaineen jakautumisenkin kannalta.
Luulen että pitäyden yks rivisessä pukissa...
Itseltä jää muuten yli 4 x punaiset boschit ( siis samat kuin 9-5 aero ensimmäiset ) ja 4 x ruskeat boschit ( myöhemmät aerot, onko nämä myös viggenissä? ), ja yksi imusarja jolla tuota voisi suunnitella. Siis noilla olemassaolevilla rojuilla saisi bensaa tuotettua vastaavasti kuin 4:llä 700cc-suuttimella... Sitten tuo GTBB30:nen ahtimeksi & erillisillä putkilla oleva pakosarja ja Maptunille softan tekoon ( siis tämän stage 5 vaiheen jälkeen ). JE:n männäthän on jo paikoillaan, joten konetta ei tarvitsi ottaa muuten auki.
Vuosimallista riippuen viggenissä on joko punaiset tai vihreät.
No, pitää katsoa nyt ensin saadaanko tuota stage5:sta toimintaan... Testausta pääsee näköjään tekemään juuri sopivasta teiden jäädyttyä / nastarenkailla

Onhan tässä vielä 1.5kk ennen talvirengaspakkoa, eli hyvin ehdit vielä. Toki se talvi saattaa alkaa hieman aikaisemmin siellä "pohjoisessa".
Toivotaan nyt, että savua tulee ulos vain oikeasta rei'ästä.
