9-3 SC -06 Vectorin madallus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Tino kirjoitti:Mikä ratkaisu olisi kustannustehokkain, kun pitäisi saada autoa n.30-40mm alaspäin

onko fiksumpaa ostaa sekä iskarit, että jouset?

Onko faktoja hinnasta, asennuksesta, toimivuudesta tms...?

Jos tiputtaa 30-40mm, niin vakiovaimennin ei ole enää oikealla toiminta-alueella.
Pelaahan se tietysti jonkin aikaa puoliksi loppuunajetuilla orkkis-iskareillakin, jos vaihtaa vaan pelkät jouset.

Toisaalta taas kun ne ei ole suunniteltu pelaamaan keskenään, niin esim. ulostojoustovaimennus tahtoo jäädä tehottomaksi heti kättelyssä timmimmän jousen kanssa.

Liian jäykkä jousi iskariin nähden on vaarallisempi äkkitilanteessa kuin pehmeä.

Kaikkein paras alustassa on, jos alatukivarret on vaakatasossa lähtötilanteessa, niinkuin esim. tuolla -10mm Aeron alustasarjalla, silloin jousitus "toimii" parhaiten alueella ja vetonivelet yms. toimivat siinä asemassa miten ne on suunniteltukin.

Ja kyllä, tuo ns. sportti-alusta on vähän vetelähkö, pahimpana tuo etupään ulosjoustovaimennustehon puute.

Jos haluaa matalaa autoa, täytyy ostaa valmiiksi matala auto... :D
Sellainen mielipide on ainakin itselle tullut.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Kertokaas joku millä tuon joustintuen ylämutterin saisi auki kotikonstein? (ilman pulttipyssyä siis)? Ymmärtääkseni joustintuen ollessa paikallaan, mutterin keskellä olevasta kuusioruuvista ei tarvitse pitää vastaan, vaan riittää, kun vääntää pelkkää mutteria. Ajattelin tässä parin viikon kädenparantelutauon jälkeen koittaa joustenvaihtoprojektia uudemman kerran. Kävin äsken kokeilemassa hylsyllä mutterin avaamista, mutta peijooni sentään, kun se on kireällä. Tuntuu, että jotain tulee hajoamaan ennen kuin tuo mutteria aukeaa. Uskaltaako sitä vääntää varren kanssa tosissaan ilman, että joustintuen ylälaakerit ja mitä siellä nyt onkaan, paukkuvat samalla rikki. Tuntui nimittäin äsken, että jostain se antaa periksi, kun vääntää kunnolla.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja vitikka »

No nyt aukesi. Sai vääntää jatkovarren kanssa ihan tosissaan. Jälkimmäinen oli hieman löysemmässä, kuin ensimmäinen, jonka kanssa yksi avainkin katkesi :lol:

Illemmalla alkaa sitten jousien vaihtaminen.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

kuinkahan saisi korotettua enemmän kuin 10cm, tulis pian 94x "jokamies"-mallina elikkä kohtuuhintaan... :mrgreen:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja Pola »

[/quote]Onnistuu, torx-hylsyjä oltava ja pulttipyssy oli suuri apu iskarin yläpäänpultin irroituksessa/kiinnityksessä.[/quote]

Muistaako kukaan minkäkokosia hylsyjä? Ei tarvis koko sarjaa ostaa. Mites noitten takajousien vaihto, onnistuuko ilman tukivarren irrotusta?
#3272
Vastaa Viestiin