Tino kirjoitti:Mikä ratkaisu olisi kustannustehokkain, kun pitäisi saada autoa n.30-40mm alaspäin
onko fiksumpaa ostaa sekä iskarit, että jouset?
Onko faktoja hinnasta, asennuksesta, toimivuudesta tms...?
Jos tiputtaa 30-40mm, niin vakiovaimennin ei ole enää oikealla toiminta-alueella.
Pelaahan se tietysti jonkin aikaa puoliksi loppuunajetuilla orkkis-iskareillakin, jos vaihtaa vaan pelkät jouset.
Toisaalta taas kun ne ei ole suunniteltu pelaamaan keskenään, niin esim. ulostojoustovaimennus tahtoo jäädä tehottomaksi heti kättelyssä timmimmän jousen kanssa.
Liian jäykkä jousi iskariin nähden on vaarallisempi äkkitilanteessa kuin pehmeä.
Kaikkein paras alustassa on, jos alatukivarret on vaakatasossa lähtötilanteessa, niinkuin esim. tuolla -10mm Aeron alustasarjalla, silloin jousitus "toimii" parhaiten alueella ja vetonivelet yms. toimivat siinä asemassa miten ne on suunniteltukin.
Ja kyllä, tuo ns. sportti-alusta on vähän vetelähkö, pahimpana tuo etupään ulosjoustovaimennustehon puute.
Jos haluaa matalaa autoa, täytyy ostaa valmiiksi matala auto...

Sellainen mielipide on ainakin itselle tullut.