Isompi turbo og satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saab1990aeros
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 17:49

Isompi turbo og satkuun

Viesti Kirjoittaja saab1990aeros »

Mulla on og satku vm -90 ja siinä alkuperäinen mitsun ahdin td04 jolla ajettu 360tkm. Mulla oli sytkänajoitus pielessä ja sen takia on ilmeisesti ahtimen siivet ottanut kipeetä kun ei nosta heti ahtoja matalilla kierroksilla kun lyö tallan pohjaan. Mä ajattelin jos laittais isomman turbon siihen niin mitä ja minkälaista ahdinta suosittelisitte ja mitä siinä tarttee tehdä että sen saa sen vanhan tilalle? paljonkohan tuo lisää tehoa? Ahdot autossa nyt 1.1 bar.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Isompi turbo og satkuun

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ettei sulla vaan olisi TE-05 12b mitsu ?

itse laittaisin T3/4 garretin. menee vähimmällä vaivalla. imuputken tais joutua modaamaan.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Isompi turbo og satkuun

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saab1990aeros kirjoitti:Mulla on og satku vm -90 ja siinä alkuperäinen mitsun ahdin td04 jolla ajettu 360tkm. Mulla oli sytkänajoitus pielessä ja sen takia on ilmeisesti ahtimen siivet ottanut kipeetä kun ei nosta heti ahtoja matalilla kierroksilla kun lyö tallan pohjaan. Mä ajattelin jos laittais isomman turbon siihen niin mitä ja minkälaista ahdinta suosittelisitte ja mitä siinä tarttee tehdä että sen saa sen vanhan tilalle? paljonkohan tuo lisää tehoa? Ahdot autossa nyt 1.1 bar.
mitä meinaat matalilla kierroksilla? aika harvoin on sulaneita ahdinsiipiä vastaan tullut näissä peleissä noilla ahdoilla..
tietysti se riippuu turbosta minkä sinne laitat että minkä verran sitä joutuu sovittamaan..
pakosarjassa on t3 jako että siitä kannattaa lähteä ja tuo paon lähtökin kannattaa katsella saman moisella kuin vakio..
ja vakio on tosiaankin tuo te05-12b6
ja siis jos nyt meinaat isomman turbon laittaa niin sen heräämistä ei alle 3000 kannata odottaa, jos siis pysytään jossain t3/t4 hybridissä, tosin joku isompikin t3 riittää vakio vermeillä hyvin,minulla oli cossu escortin, imu oli muistaakseni 48mm ja pako 50 luokkaa ja ar.63, se nyt vielä siedettävästi heräsi vakiossa mutta suuttimet alkoivat pieniksi käydä, paremmin virtaavilla palikoilla sitten jo sentin vielä noista isompi ahdin heräilee melkein samoilla kohdilla..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
matti46
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 14:05

Re: Isompi turbo og satkuun

Viesti Kirjoittaja matti46 »

"ahtimen siivet ottanut kipeetä kun ei nosta heti ahtoja matalilla kierroksilla kun lyö tallan pohjaan."

Mitä mahdat tarkoittaa matalilla kierroksilla. Itsellä ainakin alkaa ahtamaan vasta siellä 2500rpm. Tosin itsellä Garretin T3. Matalapaine turbot ahtaa sitten alempaa.
Saab 9000 CS 2.0T -97
Vastaa Viestiin