TOPIC: muuta keskustelua
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Pitäisi korjata autotallin lattiakaivo, tyhjäsivät sen tänään, ja alkoi vuotamaan, kun vuosikausien mitkälie laastikivettymät jne imettiin pois
Kaivo on muovia, ja noin metrin syvyinen, olikohan halkaisija 45-50cm, ja sen pohja halkesi rakennusvaiheessa kun pääsi jäätymään (peruslaatan valun jälkeen tietty), pikakorjattiin jollain korjausmassalla tms, ja piti tähän saakka (ainakaan ei ole aiemmin tyhjentynyt eikä viemärin lemua ole tullut).
Onkohan muuta tapaa korjata tuollaista kuin lasikuiduttamalla koko pönttö sisäpuolelta? Homman tekee mielenkintoiseksi se että kaivon pohjaan on vaikea ylettää, ja se pitäisi varmaankin saada toooosi puhaaksi jotta hartsi tarttuisi?
Olisikohan syytä laittaa jotain primeriä siihen kaivon muovipintaan ennen hartsia?
Ja tartteeko sitä kangasta laittaa kaikkialle, vai riittäisiköhän vain jos länttää pohjaan kangaskerroksen, jonka taittaa ylöspäin 5-10cm, luulisi pelkän hartsinkin kestävän jotain siellä kaivon sivuseinämillä joihin ei suurempaa rasitusta tule?
Jos kangasta on ihan pakko laittaa kaivon kaikkiin sisäpintoihin, niin 1 kerros lienee ihan riittävästi?
Ei vaan jaksaisi kovin suurta vaivaa nähdä noin mitättömän asian kanssa
Edit: kuinkahan paljon tuollaiseen pitäisi ostaa hartsia (ja kovetinta), riittäisiköhän 3kg?
Kaivo on muovia, ja noin metrin syvyinen, olikohan halkaisija 45-50cm, ja sen pohja halkesi rakennusvaiheessa kun pääsi jäätymään (peruslaatan valun jälkeen tietty), pikakorjattiin jollain korjausmassalla tms, ja piti tähän saakka (ainakaan ei ole aiemmin tyhjentynyt eikä viemärin lemua ole tullut).
Onkohan muuta tapaa korjata tuollaista kuin lasikuiduttamalla koko pönttö sisäpuolelta? Homman tekee mielenkintoiseksi se että kaivon pohjaan on vaikea ylettää, ja se pitäisi varmaankin saada toooosi puhaaksi jotta hartsi tarttuisi?
Olisikohan syytä laittaa jotain primeriä siihen kaivon muovipintaan ennen hartsia?
Ja tartteeko sitä kangasta laittaa kaikkialle, vai riittäisiköhän vain jos länttää pohjaan kangaskerroksen, jonka taittaa ylöspäin 5-10cm, luulisi pelkän hartsinkin kestävän jotain siellä kaivon sivuseinämillä joihin ei suurempaa rasitusta tule?
Jos kangasta on ihan pakko laittaa kaivon kaikkiin sisäpintoihin, niin 1 kerros lienee ihan riittävästi?
Ei vaan jaksaisi kovin suurta vaivaa nähdä noin mitättömän asian kanssa
Edit: kuinkahan paljon tuollaiseen pitäisi ostaa hartsia (ja kovetinta), riittäisiköhän 3kg?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Vaimoke meni maksamaan japaninpystykorvan varaus maksun
Mitähän tuosta mahtaa seurata
Kuvissa näyttäis olevan melkoinen karvapallo Mini samojedi
Mitähän tuosta mahtaa seurata
Kuvissa näyttäis olevan melkoinen karvapallo Mini samojedi
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Tilasin Leviksen farkkuja puolasta.
Toimituskulut kotiin kannettuna 10euroa!
Tuli perille viikossa, ja kaikki toimi moittettomasti.
http://www.jeans-online.pl
Toimituskulut kotiin kannettuna 10euroa!
Tuli perille viikossa, ja kaikki toimi moittettomasti.
http://www.jeans-online.pl
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Eikös noi oo ihan saman hintaisia ku täälläki?Nikke_M kirjoitti:Tilasin Leviksen farkkuja puolasta.
Toimituskulut kotiin kannettuna 10euroa!
Tuli perille viikossa, ja kaikki toimi moittettomasti.
http://www.jeans-online.pl
#3834
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Koiranpaskaa ja virtsaa kaikkialla muualla paitsi niille varatuilla sanomalehdillä?kalle37 kirjoitti:Vaimoke meni maksamaan japaninpystykorvan varaus maksun
Mitähän tuosta mahtaa seurata
Kuvissa näyttäis olevan melkoinen karvapallo Mini samojedi
Onneksi olkoon vaan tulevan perheenlisäyksen johdosta, meillä kanssa mietitään karvakuonon hankkimista
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Aika lailla. Mutta, ainakin täällä Vaasassa on joskus vaikea löytää oikea malli ja väri. Siellä on suuri valikoima, malleista, väreistä ja kaikki koot löytyvät.siiseli kirjoitti:Eikös noi oo ihan saman hintaisia ku täälläki?Nikke_M kirjoitti:Tilasin Leviksen farkkuja puolasta.
Toimituskulut kotiin kannettuna 10euroa!
Tuli perille viikossa, ja kaikki toimi moittettomasti.
http://www.jeans-online.pl
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Tuolta nyt saa oikei selvyyttä mikä ois hyvä ja käypäne kytkin (jos joskus tehot pomppaa kahden-kolmensadan väliin. tosin kerkee katella sillo ku on ajankohtane. eli ei lähiaikoina.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Mietin tässä että voisi tilata satkuun uudet rekisterikilvet vanhojen kuluneitten tilalle. Saab on vielä isän nimissä, täytyykö hänen siis olla mukana kun kilvet tilataan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Muistaakseni täytyy, samaa hommaa selvittelin viime syksynä..ei ole vielä uusia kilpiä näkynyt.99 GL kirjoitti:Mietin tässä että voisi tilata satkuun uudet rekisterikilvet vanhojen kuluneitten tilalle. Saab on vielä isän nimissä, täytyykö hänen siis olla mukana kun kilvet tilataan?
edit: Auton omistaja tai haltija täytyy olla, että saa kilvet tilattua
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Osaisiko joku suositella laadukasta kaksipuoleista teippiä, siis sen pitäisi olla noin 20mm kapeaa, ainakin noin 1mm paksua, ja olla sellaista että se kanssa tarttuu kiinni, ja pysyy kiinni?
Tai mikei ohuempikin kävisi, jos sitä voi laittaa monta kerrosta päällekäin.
Ostin Motonetistä jotain reilun 1mm paksua teippiä, eikä se ainakaan tartu mihinkään kiinni.
Tai mikei ohuempikin kävisi, jos sitä voi laittaa monta kerrosta päällekäin.
Ostin Motonetistä jotain reilun 1mm paksua teippiä, eikä se ainakaan tartu mihinkään kiinni.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
OG900 ei tarvitse kummempaa kytkintä kuin originaali 228mm Sachs. Vaihdelaatikko hajoaa ennemmin kuin se luistaa..Mr_Who kirjoitti:Tuolta nyt saa oikei selvyyttä mikä ois hyvä ja käypäne kytkin (jos joskus tehot pomppaa kahden-kolmensadan väliin. tosin kerkee katella sillo ku on ajankohtane. eli ei lähiaikoina.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Pittää nytte kesän aikana tilata tommonen kapistus autotalliin:
http://www.kailatec.fi/kauppa/index.php ... d=H619NBUI
Siellä kun ei lämmitystä ole niin ei talvella -30 asteen pakkasessa sormista tunto lähde, kun ton hurauttaa puhaltamaan.
Viimetalvena sain tarpeeksi pitkästä pakkasjaksosta ja ainaisesta kylmyydestä autotallissa. Ensitalvesta tulee lämpimämpi.
http://www.kailatec.fi/kauppa/index.php ... d=H619NBUI
Siellä kun ei lämmitystä ole niin ei talvella -30 asteen pakkasessa sormista tunto lähde, kun ton hurauttaa puhaltamaan.
Viimetalvena sain tarpeeksi pitkästä pakkasjaksosta ja ainaisesta kylmyydestä autotallissa. Ensitalvesta tulee lämpimämpi.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Kuinkas tehdään asfalttia? Pitäisi laittaa ajoluiskaan jotain kestävää asfaltintapaista massaa asfalttitien ja pihakivetysten väliin, tuossa "luiskassa" on nousua asfaltista kivetykseen vajaat 10cm, eikä siinä kestä betoni kuin yhden talven (ja jos betonin raudoittaakin niin menee silti ennenpitkää poikki, ja raudat nousevat jossain vaiheessa pystyyn renkaiden surmaksi).
Menekkiä olisi ehkä jotain 130-150l,ja rautakauppojen asfaltinkorjausmassat maksavat luokkaa 60e/30kg, joka lienee litroina jotain maks 20, tulee turhan kalliiksi niillä kamoilla.
Tietyömaitakaan ei ole lähimaastossa, ja mahtavatkohan myydäkään asfalttimassaa tuosta noin vaan.
Sepeliä, kivituhkaa, jne, olisi omasta takaa, mutta jokin nestemäisessä muodossa oleva perusbitumi taitaa muuttua kesäkuumalla liian notkeaksi, ja autonrenkaiden mukana kulkeutua sotkemaan pihakivetystä?
Jos keksisi jonkinmoisen keitoksen joka ei sulaisi kovin herkästi, kestäisi kuormitusta, ja jonka saisi kuumennettua esim notskin päällä olevassa peltitynnyrissä.
Vai pitääköhän alka keräilemaan vanhoja asfaltinpaloja teidenvarsilta ja koettaa sulatella niitä?
Tai onnistuisikohan jos laittaisi sekaisin sementtiä, sepeliä, kivituhkaa ja bitumiliuosta, eli osaisikohan syntyvä betonibitumiseos ikinä kuivua kunnolla vai jäisiköhän sellaiseksi aina auringonpaisteessa pehmeneväksi massaksi joka ei kestä edes kulutusta jne? Jotain kemikaaleja kait siihen bitumin sekaan pitäisi osata laittaa jotta siitä saisi kuumuuttakestävän.
Onko raadilla parempia ideoita?
Menekkiä olisi ehkä jotain 130-150l,ja rautakauppojen asfaltinkorjausmassat maksavat luokkaa 60e/30kg, joka lienee litroina jotain maks 20, tulee turhan kalliiksi niillä kamoilla.
Tietyömaitakaan ei ole lähimaastossa, ja mahtavatkohan myydäkään asfalttimassaa tuosta noin vaan.
Sepeliä, kivituhkaa, jne, olisi omasta takaa, mutta jokin nestemäisessä muodossa oleva perusbitumi taitaa muuttua kesäkuumalla liian notkeaksi, ja autonrenkaiden mukana kulkeutua sotkemaan pihakivetystä?
Jos keksisi jonkinmoisen keitoksen joka ei sulaisi kovin herkästi, kestäisi kuormitusta, ja jonka saisi kuumennettua esim notskin päällä olevassa peltitynnyrissä.
Vai pitääköhän alka keräilemaan vanhoja asfaltinpaloja teidenvarsilta ja koettaa sulatella niitä?
Tai onnistuisikohan jos laittaisi sekaisin sementtiä, sepeliä, kivituhkaa ja bitumiliuosta, eli osaisikohan syntyvä betonibitumiseos ikinä kuivua kunnolla vai jäisiköhän sellaiseksi aina auringonpaisteessa pehmeneväksi massaksi joka ei kestä edes kulutusta jne? Jotain kemikaaleja kait siihen bitumin sekaan pitäisi osata laittaa jotta siitä saisi kuumuuttakestävän.
Onko raadilla parempia ideoita?
Viimeksi muokannut ng900aero, La Heinä 31, 2010 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TOPIC: muuta keskustelua
Madalla kivetystä? Tai jotain...ng900aero kirjoitti:
Onko raadilla parempia ideoita?
Re: TOPIC: muuta keskustelua
No se ei oikein käy kun pihan ajoluiska laskee tasaisesti 12m matkan kohti asfalttia, johtuisi tekeen jonkin "hyppyrin" sitten kivetyksen alapäähän jolloin sitten taasen kivet eivät pysyisi kauaa suorassa.Azanovix kirjoitti:Madalla kivetystä? Tai jotain...ng900aero kirjoitti:
Onko raadilla parempia ideoita?
Täytynee ehkä kiertää lähitienoon asfalttityömaat, ja kysyä suostuisivatko myymään lämmintä asfalttia, piankos sitä hakisi pienen kuorman peräkärryllä ja junttaisi paikoilleen.
Tosin tiedä noista kartellifirmoista suostuvatko myymään mitään kenellekään, mutta ei ainakaan googlella löytynyt asfaltin DIY -teko-ohjetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98