Vanha 2.0 ltr Turbo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Vanha 2.0 ltr Turbo

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Paljonko tommoinen pata normaali ajossa kestää? Vähän kaiketi kutiteltu, kun ahdot 0,8. Oli tuolla myyntiosastolla tyrkyllä. Miten lie kallista toi turbiini puolen remontointi, onko kokemusta?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

kyllä nuo ahdot vakiot on jos kerran n.0,8...
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Myynti-

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

ilmossa vain luki, että mitattu 200 luupäätä ja 295 newtonia... :roll:
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Olisiko kuitenkin 2,3:n :?:
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tämmöinen oli, liekö väärin... :roll: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000 automaatilla kirjoitti:Tämmöinen oli, liekö väärin... :roll: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Siinähän on hybriditurbo.. Tolla ukolla on kyllä dynolappu siitä.

Toi vois olla ihan harkitsemisen arvoinen ostos - kuten huomaat, siihen on tehty aika paljon kaikkea korjausta ja fiksausta viime vuosien aikana.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Eihän näissö tekniikka petä, vaan se phuking kori. Osta pois jos halvalla saat, kaikki tyypiviat on jo korjattu ja paljon uutta osaa. Kyllä sillä toista miljoonaa ajaa
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Kertokaa...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...noviisille, että mikä on hybriditurbo. Onko se huono vai hyvä homma, tavallista kestävämpi vai kalliimpi korjata?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Siinä on kahden eri turbon osia risteytetty, esim isompi ahtopuoli.

Kallista se turbon huolto on joka tapauksessa, en tiedä tuoko toi hybridiys siihen sitten mitään eroa. :-) Tietysti suoraan korvaavaa osaa ei silloin löydy romiksen hyllyltä, jos haluaa tehot säilyttää turbon pamahtaessa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sanoisin että hyvä homma kun on hybridiahdin. Ei se ole sen kalliimpi korjata tms. ja mitä luultavimmin on kestävämpi, koska saman tehon saavuttaakseen hybridiahtimella(=isommalla ahtimella) ei tarvitse käyttää yhtä korkeaa ahtopainetta.

Lisäksi monesti kun tehdään tuollainen hybridi niin sinne asennetaan parempi päittäislaakeri, joka on alunperin Garretin heikko kohta. Alkuperäinen laakeri on ns. 270 asteinen ja esimerkiksi tuohon omaan hybridiini asennettiin 360 asteinen päittäispakka, joka mahdollistaa isomman ahtopaineen käytön laakereita rikkomatta ja muutenkin pidenmmän kestoiän.

Tietenkään ei ole varmaa että onko tuossa kyseisessä ahtimessa parempi vai huonompi päittäislaakeri.. :)
Aki Peltola #1132
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Kannattais varmaan ostaa. Kun on asennettu hybridiahdin yms. kamaa, ja autoa on tosiaankin rempattu lähivuosien mittaan aika reilusti, luulisis sen olevan hyvä ostos. Ja ennen kaikkea iso ja TURVALLINEN perheauto!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Muuta ei puutu ku ACC. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

No...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...eiköhän töihin pääse ilmankin. Tulee siis työajoon. ACC on kyllä Saabissa toteutettu pirun hyvin, edellisessä oli. Vähän sitä joskus ikävöi, menneenä suvena ei kauheasti.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: No...

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000 automaatilla kirjoitti:...eiköhän töihin pääse ilmankin. Tulee siis työajoon. ACC on kyllä Saabissa toteutettu pirun hyvin, edellisessä oli. Vähän sitä joskus ikävöi, menneenä suvena ei kauheasti.
Heh, viimeksi tänään nautiskelin automaattisesti säädetyistä viileistä hönkäyksistä kun aurinko alkoi porottamaan autoon sisään ja rupesi hiki tulemaan. Onneksi insinööri on kehittänyt aurinkotunnistimen tuohon kojelaudan keskelle, niin Villen ei tarvinut ojentaa sormiaan mihinkään katkaisijalle.

Just tuon lämmönsäätöautomatiikan takia ACC:stä tykkään, se ilmastointi-osuus on tietysti oikeasti kuumina kesäpäivinä sitten ehdoton.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kattoluukkuhan tuossa on kuitenkin. Siinähän on etuna tehokas ilmankierto ilman että tarvitsee avata ikkunoita niin että liikenteen meteli tulee suoraan korviin. Kannattais varmaan jonkun korjata talteen tuo auto. Itse olen ensi viikolla menossa koeajamaan ja jos se osoittautuu kunnolliseksi niin varmaan tulee korjattua talteen. Parhaassa tapauksessa saan lankomiehen käännytettyä saabistiksi tuolla vehkeellä...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin