Vanha 2.0 ltr Turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Vanha 2.0 ltr Turbo
Paljonko tommoinen pata normaali ajossa kestää? Vähän kaiketi kutiteltu, kun ahdot 0,8. Oli tuolla myyntiosastolla tyrkyllä. Miten lie kallista toi turbiini puolen remontointi, onko kokemusta?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Myynti-
ilmossa vain luki, että mitattu 200 luupäätä ja 295 newtonia... 

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Tämmöinen oli, liekö väärin...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Siinähän on hybriditurbo.. Tolla ukolla on kyllä dynolappu siitä.9000 automaatilla kirjoitti:Tämmöinen oli, liekö väärin... :roll: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Toi vois olla ihan harkitsemisen arvoinen ostos - kuten huomaat, siihen on tehty aika paljon kaikkea korjausta ja fiksausta viime vuosien aikana.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Kertokaa...
...noviisille, että mikä on hybriditurbo. Onko se huono vai hyvä homma, tavallista kestävämpi vai kalliimpi korjata?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Siinä on kahden eri turbon osia risteytetty, esim isompi ahtopuoli.
Kallista se turbon huolto on joka tapauksessa, en tiedä tuoko toi hybridiys siihen sitten mitään eroa. :-) Tietysti suoraan korvaavaa osaa ei silloin löydy romiksen hyllyltä, jos haluaa tehot säilyttää turbon pamahtaessa.
Kallista se turbon huolto on joka tapauksessa, en tiedä tuoko toi hybridiys siihen sitten mitään eroa. :-) Tietysti suoraan korvaavaa osaa ei silloin löydy romiksen hyllyltä, jos haluaa tehot säilyttää turbon pamahtaessa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Sanoisin että hyvä homma kun on hybridiahdin. Ei se ole sen kalliimpi korjata tms. ja mitä luultavimmin on kestävämpi, koska saman tehon saavuttaakseen hybridiahtimella(=isommalla ahtimella) ei tarvitse käyttää yhtä korkeaa ahtopainetta.
Lisäksi monesti kun tehdään tuollainen hybridi niin sinne asennetaan parempi päittäislaakeri, joka on alunperin Garretin heikko kohta. Alkuperäinen laakeri on ns. 270 asteinen ja esimerkiksi tuohon omaan hybridiini asennettiin 360 asteinen päittäispakka, joka mahdollistaa isomman ahtopaineen käytön laakereita rikkomatta ja muutenkin pidenmmän kestoiän.
Tietenkään ei ole varmaa että onko tuossa kyseisessä ahtimessa parempi vai huonompi päittäislaakeri..
Lisäksi monesti kun tehdään tuollainen hybridi niin sinne asennetaan parempi päittäislaakeri, joka on alunperin Garretin heikko kohta. Alkuperäinen laakeri on ns. 270 asteinen ja esimerkiksi tuohon omaan hybridiini asennettiin 360 asteinen päittäispakka, joka mahdollistaa isomman ahtopaineen käytön laakereita rikkomatta ja muutenkin pidenmmän kestoiän.
Tietenkään ei ole varmaa että onko tuossa kyseisessä ahtimessa parempi vai huonompi päittäislaakeri..

Aki Peltola #1132
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Kannattais varmaan ostaa. Kun on asennettu hybridiahdin yms. kamaa, ja autoa on tosiaankin rempattu lähivuosien mittaan aika reilusti, luulisis sen olevan hyvä ostos. Ja ennen kaikkea iso ja TURVALLINEN perheauto!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
No...
...eiköhän töihin pääse ilmankin. Tulee siis työajoon. ACC on kyllä Saabissa toteutettu pirun hyvin, edellisessä oli. Vähän sitä joskus ikävöi, menneenä suvena ei kauheasti.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: No...
Heh, viimeksi tänään nautiskelin automaattisesti säädetyistä viileistä hönkäyksistä kun aurinko alkoi porottamaan autoon sisään ja rupesi hiki tulemaan. Onneksi insinööri on kehittänyt aurinkotunnistimen tuohon kojelaudan keskelle, niin Villen ei tarvinut ojentaa sormiaan mihinkään katkaisijalle.9000 automaatilla kirjoitti:...eiköhän töihin pääse ilmankin. Tulee siis työajoon. ACC on kyllä Saabissa toteutettu pirun hyvin, edellisessä oli. Vähän sitä joskus ikävöi, menneenä suvena ei kauheasti.
Just tuon lämmönsäätöautomatiikan takia ACC:stä tykkään, se ilmastointi-osuus on tietysti oikeasti kuumina kesäpäivinä sitten ehdoton.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kattoluukkuhan tuossa on kuitenkin. Siinähän on etuna tehokas ilmankierto ilman että tarvitsee avata ikkunoita niin että liikenteen meteli tulee suoraan korviin. Kannattais varmaan jonkun korjata talteen tuo auto. Itse olen ensi viikolla menossa koeajamaan ja jos se osoittautuu kunnolliseksi niin varmaan tulee korjattua talteen. Parhaassa tapauksessa saan lankomiehen käännytettyä saabistiksi tuolla vehkeellä...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11