Kiihtyvyys
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Vahoilla vireillä ajettu, ei cooleria eikä uutta softaaTurboJanne kirjoitti:Olisiko mittauksia jollain muulla? Vertailuajat ovat aina kiinnostavia.
100-150 3. vaihde 4.15 sek
100-180 9 s.
100-190 11 s.
100-200 13.xxx en tiedä, kun tyhmänä lopetin vedon noin 195:n kohdalla.
Ps. alastarolla on pitkä suora...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Noniin, nyt on kärry dynotettu.
Yllätys oli suuri, kun ajoin auton rullille, täsmälleen niissä asetuksissa kuin olin tehnyt nämä tässä topicissa mainitut kiihdytystestit.
Ahtomittari oli ollut kalibroitu ihan pieleen, ja todellisuudessa ahtoja olikin todellisuudessa ainoastaan 0,7 bar !! Dynamometrinä oli uusi Bosch, joka mittasi myös auton voimansiirtohävikin.
Maksimiteho oli moottorilta 229 hv / 5480 rpm ja vääntö 323 Nm / 4660 rpm.
Toisaalta teho oli silti yli 200 hv aina 4300 rpm yläpuolella, ja vääntö yli 280 Nm kierrosalueella 3500-5700 rpm.
Siltikin ihmettelen, miten saatoin ehtiä 13.5 sekunnissa 100-200 km/h näillä arvoilla. Onko joku punninnut OG900:sta 5-ovisena? En jaksa uskoa, että olisi lähes 1300 kg kuten rek. ote väittää.
Varmistin vielä kiihtyvyysarvot, eikä niissä edelleenkään ollut heittoa.
Tosin aika tippui vielä, kun säädin ahdot 0,9 baariin, jolloin teho oli sentään 260 hv, ja vääntö 414 Nm.
Näillä arvoilla mentiin 100-200 km/h jo alle 13 sekunnin.
Melko yllättävää, vai mitä?
Yllätys oli suuri, kun ajoin auton rullille, täsmälleen niissä asetuksissa kuin olin tehnyt nämä tässä topicissa mainitut kiihdytystestit.
Ahtomittari oli ollut kalibroitu ihan pieleen, ja todellisuudessa ahtoja olikin todellisuudessa ainoastaan 0,7 bar !! Dynamometrinä oli uusi Bosch, joka mittasi myös auton voimansiirtohävikin.
Maksimiteho oli moottorilta 229 hv / 5480 rpm ja vääntö 323 Nm / 4660 rpm.
Toisaalta teho oli silti yli 200 hv aina 4300 rpm yläpuolella, ja vääntö yli 280 Nm kierrosalueella 3500-5700 rpm.
Siltikin ihmettelen, miten saatoin ehtiä 13.5 sekunnissa 100-200 km/h näillä arvoilla. Onko joku punninnut OG900:sta 5-ovisena? En jaksa uskoa, että olisi lähes 1300 kg kuten rek. ote väittää.
Varmistin vielä kiihtyvyysarvot, eikä niissä edelleenkään ollut heittoa.
Tosin aika tippui vielä, kun säädin ahdot 0,9 baariin, jolloin teho oli sentään 260 hv, ja vääntö 414 Nm.
Näillä arvoilla mentiin 100-200 km/h jo alle 13 sekunnin.
Melko yllättävää, vai mitä?
joo joku tuossa hämää että 200hv:n ratasteholla päästäisiin 13.5sek
100-200.....
mites mittalaitteet onko varmasti luotettavat?
millä vaihteilla vedät riittääkö 4 vaihde 200kmh asti? millä kierroksilla rajoitin?
kierroksistahan pystyy laskeen todellisen nopeuden, esim. 5kmh virhe 200kmh tuntumassa tekee jo pari sekuntia..
en epäile etteikö siinä tehoa olisi varmaan dyno vaan näyttänyt liian vähän
,
ottiko mittauksen pyyhkäisyllä vai jarrua vasten? niin ja missä?
100-200.....
mites mittalaitteet onko varmasti luotettavat?
millä vaihteilla vedät riittääkö 4 vaihde 200kmh asti? millä kierroksilla rajoitin?
kierroksistahan pystyy laskeen todellisen nopeuden, esim. 5kmh virhe 200kmh tuntumassa tekee jo pari sekuntia..
en epäile etteikö siinä tehoa olisi varmaan dyno vaan näyttänyt liian vähän

ottiko mittauksen pyyhkäisyllä vai jarrua vasten? niin ja missä?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Mitattu elektronisella ajanotolla, tarkkuus pitäisi olla varsin hyvä. Mittarivirhe huomioitu toki, ja kaiken lisäksi vielä tehty monta mittausta varmuuden saamiseksi.
Nelosella poljettiin 155-200 km/h, mullahan siis '90 Ässän vaihteisto, jossa #8 ensiövälitys.
Tehot ja väännöt mitattu Tuning Worldissa Boschin uudella tekniikalla, joka kuulemma on vähän pessimistinen mittauksissaan.
Auto kulkee tosiaan yllättävän reippaasti, mutta vielä olisi vakioruiskullakin potentiaalia, pitäisi varmaan hakea APC:lla maksimiahtojen raja eri kierrosalueille. Dynossa katseltiin, että ainakin 270 hv ja 440 Nm keskikierroksilla ei vielä tiputtanut seosta laihalle.
Nelosella poljettiin 155-200 km/h, mullahan siis '90 Ässän vaihteisto, jossa #8 ensiövälitys.
Tehot ja väännöt mitattu Tuning Worldissa Boschin uudella tekniikalla, joka kuulemma on vähän pessimistinen mittauksissaan.
Auto kulkee tosiaan yllättävän reippaasti, mutta vielä olisi vakioruiskullakin potentiaalia, pitäisi varmaan hakea APC:lla maksimiahtojen raja eri kierrosalueille. Dynossa katseltiin, että ainakin 270 hv ja 440 Nm keskikierroksilla ei vielä tiputtanut seosta laihalle.
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku