
Ostin heinäkuussa itselleni vuoden -87 900 mallia olevan muuttuvakurkkuisella kaasuttimella varustetun 8 venttiilisen Saabin.
Aluksi ei mitään ongelmia ollut mutta nyt auto ei tahdo lähteä käyntiin. Vaikka kone olisi lämmin joutuu kaasupoljinta pitämään pohjassa ja moottoria kierrättämään monta kertaa ennen kuin se lähtee käyntiin.
Tyhjäkäyntikin toimii huonosti. Esimerkiksi tänään liikenne ympyrässä moottori sammui painettuani kytkintä.
Kaasuttimesta valuu konehuoneeseen bensiiniä. Ilmanpuhdistimelta tulevan letkun alapuolelta läheltä kaasutinta lähtee kaksi pientä letkua. Suurin osa bensiinistä tuntuisi valuvan sieltä.
Lisäksi kohdassa missä letku liittyy kaasuttimeen on "osa" johon tulee johto ja jossa on pieni pätkä putkea mistä saattaa moottorin sammuessa tulla "tujaus" bensiiniä.
Noin... toivottavasti selostuksesta saa selvän. Huomenissa lähden tutkimaan tarkemmin vekotinta.
Vinkkejä olisi kiva saada.
Kiitos jo etukäteen.
PS. Auton syyläri on vaurioitunut ja vuotaa paineen noustessa nestettä. Tästä syystä moottorin lämpötila nousee yli puolenvälin kovassa ajossa.
Varaosa on jo tiedossa ja laitetaan kiinni huomenna.
Mainitsin vain varmuuden varalta jos sillä voi olla jotain tekemistä kaasutin ongelmien kanssa.