DI-kasetti vai bensapumppu?
DI-kasetti vai bensapumppu?
Aero nykii ahdoilla. Tyhjäkäynti on normaali. Kevyt ajelu sujuu nykimättä
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Vai olisiko sittenkin magneettiventtiili. Heijjaako ahdot?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
No täällä tuo korjautui nimenomaan uudella DI-kassulla.
Heti kun veti ahdot keltaiselle alkoi jumalaton ryminä ja nytkytys --> kaasu äkkiä ylös.
Normiajossa ei huomannu mitään.
Heti kun veti ahdot keltaiselle alkoi jumalaton ryminä ja nytkytys --> kaasu äkkiä ylös.

Normiajossa ei huomannu mitään.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Juu oireet juurikin tuollaiset. DI-kasettia itsekkin epäilen. Tulppien vaihdolla ei vaikutusta.teesalama kirjoitti:No täällä tuo korjautui nimenomaan uudella DI-kassulla.
Heti kun veti ahdot keltaiselle alkoi jumalaton ryminä ja nytkytys --> kaasu äkkiä ylös.![]()
Normiajossa ei huomannu mitään.
Autossa t7-mankkuvena sekä stage 3 softa
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Vaihtokassulla olis hyvä tiettty vielä todentaa, jos saisit joltakin lainaksi.
Uusi kasetti oli luokkaa 230e alennuksineen.
Uusi kasetti oli luokkaa 230e alennuksineen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Ei mielestäni paha hinta kasetista 206e. Harmi vaan ettei auttanu hiukkaakaan.
Veikkauksia otetaan vastaan
Veikkauksia otetaan vastaan
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Ehkä turha kysymys, mutta mitä tulppia käytät? Onhan tulppina NGK BCPR7ES-11?
Milloin vaihdettu?
Milloin vaihdettu?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Kyllä on juu ihan oikeanlaiset. Eilen tosiaan vaihdettu vianhaun yhteydessä.900Caasutin kirjoitti:Ehkä turha kysymys, mutta mitä tulppia käytät? Onhan tulppina NGK BCPR7ES-11?
Milloin vaihdettu?
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
tsekkaas kaikki alipaineletkut (olet jo varmasti katsonut mutta silti) itsellä oli melkein poikki bensanpaineanturille menevä letku ja aiheutti juuri vastaavaa nykimistä kovassa kiihdytyksessä..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Joo, pitää noita alipaineletkuja tutkia vielä tarkemmin. Ahdot kyllä nousee punaselle asti, mutta nykii siinä keltasen ja punasen rajalla ikävästi eikä menohalua löydy.
Eli vikaa ei siis ilmeisesti ole ainakaan seuraavissa:
DI-kasetti
mankkuvena
by-pass
map anturi
tulpat
CE ei vilku kertaakaan, akun kenkääkin on irroteltu.
Eli vikaa ei siis ilmeisesti ole ainakaan seuraavissa:
DI-kasetti
mankkuvena
by-pass
map anturi
tulpat
CE ei vilku kertaakaan, akun kenkääkin on irroteltu.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Mulla tekee samaa, kun ahdot nousee n. 1bar tuntumaan alkaa rytkiminen mikäli kone on kunnolla käyntilämpöinen. Ahdot ei mielestäni karkaile eikä tuo fuel-cuttia ole.
Itse veikkaillut myös tuota DI-kassua, pitäisi jostain saada uusi testiin.
Itse veikkaillut myös tuota DI-kassua, pitäisi jostain saada uusi testiin.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
No mulla on nyt tuliterä kasetti kiinni, eikä tosiaan muuttunut mihinkään suuntaan.tlaakso kirjoitti:Mulla tekee samaa, kun ahdot nousee n. 1bar tuntumaan alkaa rytkiminen mikäli kone on kunnolla käyntilämpöinen. Ahdot ei mielestäni karkaile eikä tuo fuel-cuttia ole.
Itse veikkaillut myös tuota DI-kassua, pitäisi jostain saada uusi testiin.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Hmmm...
Mitenkäs oireilisi venttiilivika. ?
Kannattaisiko palata perusasioihin ja mitata puristuspaineet?
Mitenkäs oireilisi venttiilivika. ?
Kannattaisiko palata perusasioihin ja mitata puristuspaineet?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Jos kyseessä on kasettivika, eikös se pitäisi näkyä obd:lla misfiren määrässä? Pitänee vilkaista, muistaakseni ainakin vag-com näyttää misfiret perus obd-puolella.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: DI-kasetti vai bensapumppu?
Anturidataa voisit katsoa (mittauskaluston puitteissa) näyttääkö ahtopaine, imuilman lämpö ja koneen lämpöantori järkeviä lukuja. Mikä tahansa voi johtaa väärään seokseen ja laiha seos hyydyttää menon. Tai sitten jokin muu mekaaninen ongelma joka rajoittaa bensan saantia.
Tietty tuoreilla tulpilla ja kuuman vedon jälkeen voit tulppien väristä myös jotain päätellä seoksesta.
En ole kuullut että T7 mankut toimisi huonosti mutta senkin voisit sulkea pois laskuista irrottamalla W-letkun ja kiihdyttämällä varovasti niille ahtoalueille joissa normaalisti alkaa nykimään.
Tietty tuoreilla tulpilla ja kuuman vedon jälkeen voit tulppien väristä myös jotain päätellä seoksesta.
En ole kuullut että T7 mankut toimisi huonosti mutta senkin voisit sulkea pois laskuista irrottamalla W-letkun ja kiihdyttämällä varovasti niille ahtoalueille joissa normaalisti alkaa nykimään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko