DI-kasetti vai bensapumppu?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja smeq »

Aero nykii ahdoilla. Tyhjäkäynti on normaali. Kevyt ajelu sujuu nykimättä
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Vai olisiko sittenkin magneettiventtiili. Heijjaako ahdot?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

No täällä tuo korjautui nimenomaan uudella DI-kassulla.

Heti kun veti ahdot keltaiselle alkoi jumalaton ryminä ja nytkytys --> kaasu äkkiä ylös. :x
Normiajossa ei huomannu mitään.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja smeq »

teesalama kirjoitti:No täällä tuo korjautui nimenomaan uudella DI-kassulla.

Heti kun veti ahdot keltaiselle alkoi jumalaton ryminä ja nytkytys --> kaasu äkkiä ylös. :x
Normiajossa ei huomannu mitään.
Juu oireet juurikin tuollaiset. DI-kasettia itsekkin epäilen. Tulppien vaihdolla ei vaikutusta.

Autossa t7-mankkuvena sekä stage 3 softa
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Vaihtokassulla olis hyvä tiettty vielä todentaa, jos saisit joltakin lainaksi.
Uusi kasetti oli luokkaa 230e alennuksineen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja smeq »

Ei mielestäni paha hinta kasetista 206e. Harmi vaan ettei auttanu hiukkaakaan.
Veikkauksia otetaan vastaan
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

Ehkä turha kysymys, mutta mitä tulppia käytät? Onhan tulppina NGK BCPR7ES-11?
Milloin vaihdettu?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja smeq »

900Caasutin kirjoitti:Ehkä turha kysymys, mutta mitä tulppia käytät? Onhan tulppina NGK BCPR7ES-11?
Milloin vaihdettu?
Kyllä on juu ihan oikeanlaiset. Eilen tosiaan vaihdettu vianhaun yhteydessä.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tsekkaas kaikki alipaineletkut (olet jo varmasti katsonut mutta silti) itsellä oli melkein poikki bensanpaineanturille menevä letku ja aiheutti juuri vastaavaa nykimistä kovassa kiihdytyksessä..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja smeq »

Joo, pitää noita alipaineletkuja tutkia vielä tarkemmin. Ahdot kyllä nousee punaselle asti, mutta nykii siinä keltasen ja punasen rajalla ikävästi eikä menohalua löydy.

Eli vikaa ei siis ilmeisesti ole ainakaan seuraavissa:
DI-kasetti
mankkuvena
by-pass
map anturi
tulpat

CE ei vilku kertaakaan, akun kenkääkin on irroteltu.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Mulla tekee samaa, kun ahdot nousee n. 1bar tuntumaan alkaa rytkiminen mikäli kone on kunnolla käyntilämpöinen. Ahdot ei mielestäni karkaile eikä tuo fuel-cuttia ole.

Itse veikkaillut myös tuota DI-kassua, pitäisi jostain saada uusi testiin.
Kannatusjäsen
#3382
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja smeq »

tlaakso kirjoitti:Mulla tekee samaa, kun ahdot nousee n. 1bar tuntumaan alkaa rytkiminen mikäli kone on kunnolla käyntilämpöinen. Ahdot ei mielestäni karkaile eikä tuo fuel-cuttia ole.

Itse veikkaillut myös tuota DI-kassua, pitäisi jostain saada uusi testiin.
No mulla on nyt tuliterä kasetti kiinni, eikä tosiaan muuttunut mihinkään suuntaan.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Hmmm...

Mitenkäs oireilisi venttiilivika. ?
Kannattaisiko palata perusasioihin ja mitata puristuspaineet?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Jos kyseessä on kasettivika, eikös se pitäisi näkyä obd:lla misfiren määrässä? Pitänee vilkaista, muistaakseni ainakin vag-com näyttää misfiret perus obd-puolella.
Kannatusjäsen
#3382
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: DI-kasetti vai bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Anturidataa voisit katsoa (mittauskaluston puitteissa) näyttääkö ahtopaine, imuilman lämpö ja koneen lämpöantori järkeviä lukuja. Mikä tahansa voi johtaa väärään seokseen ja laiha seos hyydyttää menon. Tai sitten jokin muu mekaaninen ongelma joka rajoittaa bensan saantia.
Tietty tuoreilla tulpilla ja kuuman vedon jälkeen voit tulppien väristä myös jotain päätellä seoksesta.

En ole kuullut että T7 mankut toimisi huonosti mutta senkin voisit sulkea pois laskuista irrottamalla W-letkun ja kiihdyttämällä varovasti niille ahtoalueille joissa normaalisti alkaa nykimään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin