900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ÄsKoo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 04, 2010 14:27

900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja ÄsKoo »

Otsikon mukaisesta autosta "meni" kannentiiviste, nyt ois siis kansiremppa edessä. Mitä asioita kannattaa huomioida ja mitä osia vaihtaa (ajettu nyt suunnilleen 270tkm)? Kaikki vinkit aiheeseen liittyen on ERITTÄIN tervetulleita!

Yritin foorumilta etsiä aiheesta, siinä onnistumatta.

nim. "neuvot tarpeen"

kiitos...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

uusi pahvi ja kannen putsaus rätillä. momenttiin ja kovaa ajoa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Se on valurauta lohko ja alumiini kansi. Suosittelen ehdottomasti kannen plaanausta. Ja yläkerran tiivistesarja.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos ei ole keittänyt ni ei ole tarvetta plaanata....

voi nekin rahat käyttää asennusolueen.

juu yläpään tiivistesarja ja vanhat kannenpultit voi uusiokäyttää!!

korjatkaa toki jos olen väärässä... ex 2.0 i 16 valveen vaihdettiin kansipahvi ilman plaanausta...ei kerinnyt keittämään. kansi todettiin suoraksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos ei kannessa ole mitään syöpymiä ja on suora niin en itsekkään ole oikaissut, se kun on lähimpään koneistamoon 60km matkaa...
hyvin ovat toimineet jos on kansi virheetön ollut, epäkeskolla on tullut lohko ja kansi pyöräytettyä...

paikasta, tilanteesta ja tiivisteistä riippuen kannattaa ostaa yläpään sarja tai vain tarvittavat tiivisteet, esimerkiksi yhtään vuotamattomia venttiilin tiivisteitä ei ole mielestäni mitään järkeä lähteä vaihtamaan tarvike tiivisteisiin joilla voi huonolla tuurilla ja asennuksella olla vähemmän matkaa edessä kuin vanhoilla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ÄsKoo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 04, 2010 14:27

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja ÄsKoo »

Kannen meinasin oikaista, onnistuu edullisesti.

Mitenkäs tuon kannen irroitus, onko mitään "kikkoja" tai mitä tulee huomioida? Mistä olette osanne, tiivisteet yms. ostaneet? 8)
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Ainakin pitää muistaa avata ne kaksi inhottavaa pulttia, jotka kiinnittävät jakopään kopan kanteen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin