900i16 2.1 -92 Kansiremontti
900i16 2.1 -92 Kansiremontti
Otsikon mukaisesta autosta "meni" kannentiiviste, nyt ois siis kansiremppa edessä. Mitä asioita kannattaa huomioida ja mitä osia vaihtaa (ajettu nyt suunnilleen 270tkm)? Kaikki vinkit aiheeseen liittyen on ERITTÄIN tervetulleita!
Yritin foorumilta etsiä aiheesta, siinä onnistumatta.
nim. "neuvot tarpeen"
kiitos...
Yritin foorumilta etsiä aiheesta, siinä onnistumatta.
nim. "neuvot tarpeen"
kiitos...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti
uusi pahvi ja kannen putsaus rätillä. momenttiin ja kovaa ajoa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti
Se on valurauta lohko ja alumiini kansi. Suosittelen ehdottomasti kannen plaanausta. Ja yläkerran tiivistesarja.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti
jos ei ole keittänyt ni ei ole tarvetta plaanata....
voi nekin rahat käyttää asennusolueen.
juu yläpään tiivistesarja ja vanhat kannenpultit voi uusiokäyttää!!
korjatkaa toki jos olen väärässä... ex 2.0 i 16 valveen vaihdettiin kansipahvi ilman plaanausta...ei kerinnyt keittämään. kansi todettiin suoraksi.
voi nekin rahat käyttää asennusolueen.
juu yläpään tiivistesarja ja vanhat kannenpultit voi uusiokäyttää!!
korjatkaa toki jos olen väärässä... ex 2.0 i 16 valveen vaihdettiin kansipahvi ilman plaanausta...ei kerinnyt keittämään. kansi todettiin suoraksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti
jos ei kannessa ole mitään syöpymiä ja on suora niin en itsekkään ole oikaissut, se kun on lähimpään koneistamoon 60km matkaa...
hyvin ovat toimineet jos on kansi virheetön ollut, epäkeskolla on tullut lohko ja kansi pyöräytettyä...
paikasta, tilanteesta ja tiivisteistä riippuen kannattaa ostaa yläpään sarja tai vain tarvittavat tiivisteet, esimerkiksi yhtään vuotamattomia venttiilin tiivisteitä ei ole mielestäni mitään järkeä lähteä vaihtamaan tarvike tiivisteisiin joilla voi huonolla tuurilla ja asennuksella olla vähemmän matkaa edessä kuin vanhoilla...
hyvin ovat toimineet jos on kansi virheetön ollut, epäkeskolla on tullut lohko ja kansi pyöräytettyä...
paikasta, tilanteesta ja tiivisteistä riippuen kannattaa ostaa yläpään sarja tai vain tarvittavat tiivisteet, esimerkiksi yhtään vuotamattomia venttiilin tiivisteitä ei ole mielestäni mitään järkeä lähteä vaihtamaan tarvike tiivisteisiin joilla voi huonolla tuurilla ja asennuksella olla vähemmän matkaa edessä kuin vanhoilla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti
Kannen meinasin oikaista, onnistuu edullisesti.
Mitenkäs tuon kannen irroitus, onko mitään "kikkoja" tai mitä tulee huomioida? Mistä olette osanne, tiivisteet yms. ostaneet?
Mitenkäs tuon kannen irroitus, onko mitään "kikkoja" tai mitä tulee huomioida? Mistä olette osanne, tiivisteet yms. ostaneet?

Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti
Ainakin pitää muistaa avata ne kaksi inhottavaa pulttia, jotka kiinnittävät jakopään kopan kanteen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 900i16 2.1 -92 Kansiremontti
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00