Nykimistä kiihdytettäessä...
Nykimistä kiihdytettäessä...
Mikä minulla on?Olen 900i 16 -89 (sähköruisku).Nykii kiihdytettäessä. Katsastusmies sanoi, että käyn "laihalla". Voiko minua säätää?Miten???? Olen muuten täysin kunnossa.Nm. 430 th 

-
- "Aero"
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11190kontki-2 kirjoitti:Ai niin egr - mikäs se on.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: egr
Eikai nyt sentään niin rikkaalle kuin vaan meneeYKÄ kirjoitti:Tulppaa egr ja säädä ilmamäärämittarista niin rikkaalle kun menee,siinä se.

Tuttu oire tuo, ettei kylmäkäynnistyksen jäkeen meinaa ottaa kierroksia esim. vaihtaessa. Toisinaan toimii pitkäänkin oikein mallikkaasti, mutta sitten rupeaa taas oireilemaan. Olen käynyt aika ajoin ruiskun anturien liittimet crc:n kanssa läpi ja se tuntuu auttavan. Bensapaineensäätimellä saattaa olla myös jotain tekemistä tuon kanssa. Viime talvena oli säätimelle tuleva alipaineletku mennyt rikki siitä säätimen tyvestä ja oireet oli kahta pahemmat.
miksi ei
Miksi ei niin rikkaalle kun menee?.
Mä oon muutamasta kiertäny niin rikkaalle kun menee ja sillon se on hyvä,omassani on co 1,8 ja hc 100 paikeilla en muista nyt ihan tarkkaan
sillon se pelaa hyvin.Eli se on niin rikkaalla kun menee,tietty jos on mittari niin sitten voi säätää sen mukaan,mutta jos ei niin reilusti vaan rikkaalle ei se taida liian paksulle mennäkkään?.
Ohje arvo tais olla 1 co mutta saa olla paksummallakin jos ei hc nouse ja kierroksilla tippuu hyvin alas.
Eipä taida kulutukseen vaikuttaa onko co tyhjäkäynnillä esim 0,5 tai 2,
jos on laihalla niin tulee niitä nykimisiä pintakaasulla.
Mä oon muutamasta kiertäny niin rikkaalle kun menee ja sillon se on hyvä,omassani on co 1,8 ja hc 100 paikeilla en muista nyt ihan tarkkaan
sillon se pelaa hyvin.Eli se on niin rikkaalla kun menee,tietty jos on mittari niin sitten voi säätää sen mukaan,mutta jos ei niin reilusti vaan rikkaalle ei se taida liian paksulle mennäkkään?.
Ohje arvo tais olla 1 co mutta saa olla paksummallakin jos ei hc nouse ja kierroksilla tippuu hyvin alas.
Eipä taida kulutukseen vaikuttaa onko co tyhjäkäynnillä esim 0,5 tai 2,
jos on laihalla niin tulee niitä nykimisiä pintakaasulla.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159