Nykimistä kiihdytettäessä...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saab89
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Loka 13, 2004 17:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Nykimistä kiihdytettäessä...

Viesti Kirjoittaja saab89 »

Mikä minulla on?Olen 900i 16 -89 (sähköruisku).Nykii kiihdytettäessä. Katsastusmies sanoi, että käyn "laihalla". Voiko minua säätää?Miten???? Olen muuten täysin kunnossa.Nm. 430 th :lol:
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Vikaa bensanpaineensäätimessä?
Lambda sökö?

Tai sitten ei johdukaan ruiskupuolelta, eli kuluneet tulpat, johdot tms.?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla tonttu nyki kiihdytyksessä väärillä tulpilla.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

egr

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Tulppaa egr ja säädä ilmamäärämittarista niin rikkaalle kun menee,siinä se.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Samanlaisia oireita liikkeelle lähtiessä ei ota heti kierroksia ja vaihdettua seuraavan vaihteen ensin vähän odottaa ennenkuin ottaa kierroksia. Mikä neuvoksi??
Ai niin egr :?: :?: :?: :roll: mikäs se on.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

kontki-2 kirjoitti:Ai niin egr - mikäs se on.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11190
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: egr

Viesti Kirjoittaja hene- »

YKÄ kirjoitti:Tulppaa egr ja säädä ilmamäärämittarista niin rikkaalle kun menee,siinä se.
Eikai nyt sentään niin rikkaalle kuin vaan menee 8O 8O
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
mjm
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:48
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja mjm »

Tuttu oire tuo, ettei kylmäkäynnistyksen jäkeen meinaa ottaa kierroksia esim. vaihtaessa. Toisinaan toimii pitkäänkin oikein mallikkaasti, mutta sitten rupeaa taas oireilemaan. Olen käynyt aika ajoin ruiskun anturien liittimet crc:n kanssa läpi ja se tuntuu auttavan. Bensapaineensäätimellä saattaa olla myös jotain tekemistä tuon kanssa. Viime talvena oli säätimelle tuleva alipaineletku mennyt rikki siitä säätimen tyvestä ja oireet oli kahta pahemmat.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

miksi ei

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Miksi ei niin rikkaalle kun menee?.
Mä oon muutamasta kiertäny niin rikkaalle kun menee ja sillon se on hyvä,omassani on co 1,8 ja hc 100 paikeilla en muista nyt ihan tarkkaan
sillon se pelaa hyvin.Eli se on niin rikkaalla kun menee,tietty jos on mittari niin sitten voi säätää sen mukaan,mutta jos ei niin reilusti vaan rikkaalle ei se taida liian paksulle mennäkkään?.
Ohje arvo tais olla 1 co mutta saa olla paksummallakin jos ei hc nouse ja kierroksilla tippuu hyvin alas.
Eipä taida kulutukseen vaikuttaa onko co tyhjäkäynnillä esim 0,5 tai 2,
jos on laihalla niin tulee niitä nykimisiä pintakaasulla.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Seos?

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Mulla on kans laihan puoleisia oireita.. Paljonko sulla ohmimittari näyttää, kun mittaria on ruuvattu reilusti??
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Rikkaalle :?: Miten sen köyhä tekee ja mistä? Ilmamassamittaristako ja mihinpäin, vai ollaanko ihan hakoteillä?
Vastaa Viestiin