
Stage 1,2,3
Stage 1,2,3
Totanoin
voisko joku selittää mitä tarkottaa Stage 1, 2, 3. Tuskinpa lähen heti autoa virittämään mutta kiinnostaa. T: juuri ensimmäisen auton saanut

Saab 9-5 2.3t vm 2000
Saab 9-3 TTID vm 2007
Saab 9-3 TTID vm 2007
Re: Stage 1,2,3
Rodriquez kirjoitti:Totanoinvoisko joku selittää mitä tarkottaa Stage 1, 2, 3. Tuskinpa lähen heti autoa virittämään mutta kiinnostaa. T: juuri ensimmäisen auton saanut
esim BSR'ältä saa viritys purkkeja ja nämä staget ovat "viritysasteita" kannattaa tutkia itse : http://en.bsr.se/products/
BSR'llä ainakin menee siten että mitä isompi stage sitä enemmän on teholisäys.. tämän asian paremmin tuntevat jatkakoot

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Stage 1,2,3
Ja niitä BSR:n paskavirejä ei sitten laitella mihinkään autoon. Selailemalla ja Etsi:ä käyttämällä löytyy paljon lisää tietoa.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Stage 1,2,3
Tai surffaa osoittteeseen www.maptun.fi
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Stage 1,2,3
Mutta BSR:n toimivia softia voi laittaa, esim. näiden OG9-3:sten nykyiset softat on kyllä ihan toimiviksi todettu.Ja niitä BSR:n paskavirejä ei sitten laitella mihinkään autoon. Selailemalla ja Etsi:ä käyttämällä löytyy paljon lisää tietoa.
Halvemmalla toki selviää jos joku harrastaja (löytyy tältäkin foorumilta) askartelee softan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Stage 1,2,3
Tuon tsekkaisin ihan ekana jos "ostosoftiin" lähtee. :)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=98830
-Sami
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=98830
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Stage 1,2,3
Sitä tässä olen ihmetellyt, jotta eikö Saabien ohjemointi onnistu kuin näiden Nordic, BSR -tuotteiden avulla? Tarkoitan että eikö nämä perinteiset suomalaiset viripajat (esim. Turbotec, Harinen) pysty ohjelmoimaan saabien ECU:ja? Tässä tapauksessa puhun esim. 9-5 Aerosta, jollaisen itse saan ensi viikolla käyttööni. Sen verran ymmälläni vielä olen koko Saab-maailmasta, että varmaan hölmöjä kysymyksiä nämä monen mielestä on.
Jos ohjelmoijien määrä on niin harvalukuinen, mitkä ovat ne käytettävissä olevat vaihtoehdot? Onko tuo Stage 1, 2 tai 3 jonkin tietyn valmistajan tuote? Ja mistä niitä voi hankkia? Ja kuinka hankitaan tämä Hirch-modifikaatio?
Jos ohjelmoijien määrä on niin harvalukuinen, mitkä ovat ne käytettävissä olevat vaihtoehdot? Onko tuo Stage 1, 2 tai 3 jonkin tietyn valmistajan tuote? Ja mistä niitä voi hankkia? Ja kuinka hankitaan tämä Hirch-modifikaatio?
BMW E61 Touring 520d
BMW E39 525iA facelift
BMW E39 525iA facelift
Re: Stage 1,2,3
Eli harine ym eivät osaa nettiä ja suitea käyttää
no ilkeää auto listas saab 93 bensatbohon viriä tarjota.

Re: Stage 1,2,3
T7-puukkomiehiä löytyy foorumilta useampikin, todennäköisesti olet jo joltain saanutkin yksityisviestiä.
Esim. Maptunin sivuilta näkee hyvin, millaiset tehotavoitteet milläkin "tasolla" on ja myös, mitä modifikaatioita niihin pääseminen vaatii. Stage3 käytännössä haluaa paremmin virtaavan putkiston ja tehokkaamman ic:n. Siitä eteenpäin menee jo astetta kalliimmaksi, kun alkaa mennä turbot sun muut vaihtoon.
Softa on mahdollista muokata myös kulloistakin kokoonpanoa vastaavaksi, eli ihan pakko ei ole käyttää juuri noita "valmiita stageja". Tuo kuitenkin vaatii enemmän aikaa eikä saavutettu hyöty ole välttämättä missään suhteessa vaivaan.
Jos haluat kuitenkin maksaa softasta enemmän, unohda BSR:t, Nordicit ja Maptunit ja hanki suosiolla Hirsch, jonka saat halutessasi myös muutoskatsastettua.
Esim. Maptunin sivuilta näkee hyvin, millaiset tehotavoitteet milläkin "tasolla" on ja myös, mitä modifikaatioita niihin pääseminen vaatii. Stage3 käytännössä haluaa paremmin virtaavan putkiston ja tehokkaamman ic:n. Siitä eteenpäin menee jo astetta kalliimmaksi, kun alkaa mennä turbot sun muut vaihtoon.
Softa on mahdollista muokata myös kulloistakin kokoonpanoa vastaavaksi, eli ihan pakko ei ole käyttää juuri noita "valmiita stageja". Tuo kuitenkin vaatii enemmän aikaa eikä saavutettu hyöty ole välttämättä missään suhteessa vaivaan.
Jos haluat kuitenkin maksaa softasta enemmän, unohda BSR:t, Nordicit ja Maptunit ja hanki suosiolla Hirsch, jonka saat halutessasi myös muutoskatsastettua.
Re: Stage 1,2,3
Mutta siitä huolimatta ainakin Harinen T7-koneita virittääHariset ym. eivät osaa puukottaa Trionicia.

Stage1 -viri on helpoin ratkaisu, halvimmillaan joltain foorumin osaajalta. Ei noissa softissa kovin isoja eroja ole, hintoja lukuunottamatta. Tosin on kyllä joka sentin väärti hinnasta riippumatta

Edit: Harisesta ei kokemuksia, mutta T7-osaamista mainostaa.
Viimeksi muokannut SS, Su Marras 07, 2010 22:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2