Stage 1,2,3

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Rodriquez
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Kesä 09, 2010 15:45
Paikkakunta: PKS

Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja Rodriquez »

Totanoin :oops: voisko joku selittää mitä tarkottaa Stage 1, 2, 3. Tuskinpa lähen heti autoa virittämään mutta kiinnostaa. T: juuri ensimmäisen auton saanut
Saab 9-5 2.3t vm 2000
Saab 9-3 TTID vm 2007
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Rodriquez kirjoitti:Totanoin :oops: voisko joku selittää mitä tarkottaa Stage 1, 2, 3. Tuskinpa lähen heti autoa virittämään mutta kiinnostaa. T: juuri ensimmäisen auton saanut

esim BSR'ältä saa viritys purkkeja ja nämä staget ovat "viritysasteita" kannattaa tutkia itse : http://en.bsr.se/products/

BSR'llä ainakin menee siten että mitä isompi stage sitä enemmän on teholisäys.. tämän asian paremmin tuntevat jatkakoot :wink:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ja niitä BSR:n paskavirejä ei sitten laitella mihinkään autoon. Selailemalla ja Etsi:ä käyttämällä löytyy paljon lisää tietoa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Tai surffaa osoittteeseen www.maptun.fi
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja SS »

Ja niitä BSR:n paskavirejä ei sitten laitella mihinkään autoon. Selailemalla ja Etsi:ä käyttämällä löytyy paljon lisää tietoa.
Mutta BSR:n toimivia softia voi laittaa, esim. näiden OG9-3:sten nykyiset softat on kyllä ihan toimiviksi todettu.

Halvemmalla toki selviää jos joku harrastaja (löytyy tältäkin foorumilta) askartelee softan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tuon tsekkaisin ihan ekana jos "ostosoftiin" lähtee. :)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=98830

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JKK
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Loka 28, 2006 17:16

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja JKK »

Sitä tässä olen ihmetellyt, jotta eikö Saabien ohjemointi onnistu kuin näiden Nordic, BSR -tuotteiden avulla? Tarkoitan että eikö nämä perinteiset suomalaiset viripajat (esim. Turbotec, Harinen) pysty ohjelmoimaan saabien ECU:ja? Tässä tapauksessa puhun esim. 9-5 Aerosta, jollaisen itse saan ensi viikolla käyttööni. Sen verran ymmälläni vielä olen koko Saab-maailmasta, että varmaan hölmöjä kysymyksiä nämä monen mielestä on.

Jos ohjelmoijien määrä on niin harvalukuinen, mitkä ovat ne käytettävissä olevat vaihtoehdot? Onko tuo Stage 1, 2 tai 3 jonkin tietyn valmistajan tuote? Ja mistä niitä voi hankkia? Ja kuinka hankitaan tämä Hirch-modifikaatio?
BMW E61 Touring 520d
BMW E39 525iA facelift
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Eli harine ym eivät osaa nettiä ja suitea käyttää :mrgreen: no ilkeää auto listas saab 93 bensatbohon viriä tarjota.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

T7-puukkomiehiä löytyy foorumilta useampikin, todennäköisesti olet jo joltain saanutkin yksityisviestiä.
Esim. Maptunin sivuilta näkee hyvin, millaiset tehotavoitteet milläkin "tasolla" on ja myös, mitä modifikaatioita niihin pääseminen vaatii. Stage3 käytännössä haluaa paremmin virtaavan putkiston ja tehokkaamman ic:n. Siitä eteenpäin menee jo astetta kalliimmaksi, kun alkaa mennä turbot sun muut vaihtoon.
Softa on mahdollista muokata myös kulloistakin kokoonpanoa vastaavaksi, eli ihan pakko ei ole käyttää juuri noita "valmiita stageja". Tuo kuitenkin vaatii enemmän aikaa eikä saavutettu hyöty ole välttämättä missään suhteessa vaivaan.

Jos haluat kuitenkin maksaa softasta enemmän, unohda BSR:t, Nordicit ja Maptunit ja hanki suosiolla Hirsch, jonka saat halutessasi myös muutoskatsastettua.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Stage 1,2,3

Viesti Kirjoittaja SS »

Hariset ym. eivät osaa puukottaa Trionicia.
Mutta siitä huolimatta ainakin Harinen T7-koneita virittää ;)

Stage1 -viri on helpoin ratkaisu, halvimmillaan joltain foorumin osaajalta. Ei noissa softissa kovin isoja eroja ole, hintoja lukuunottamatta. Tosin on kyllä joka sentin väärti hinnasta riippumatta :mrgreen:

Edit: Harisesta ei kokemuksia, mutta T7-osaamista mainostaa.
Viimeksi muokannut SS, Su Marras 07, 2010 22:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin