Olen ollut todella tyytyväinen autoon, on suhteellisen suorituskykyinen ja varustelu todella kohdillaan. Mutta ei niin paljon hyvää ettei jotain harmiakin. Muutamia esteettisiä vikoja ostaessa oli, kuten etupuskurin alaosa on hieman lohki. Ja tyttöystävä kerkesi parkkiin ajaessa kolhimaan oikean etuvanteen kiveykseen ja naarmuthan siihen tuli. Pissapojan säiliön korkki puuttui myös, mutta varaosaliikkeestä löytyi joku tarvikebensatankin korkki, joka kävi säiliöön juuri sopivasti. SIDistä puuttui pikseleitä, ne korjasin tänään pistelymenetelmällä, täältä foorumilta saaduilla ohjeilla. Tästä kysymys eli mikä SIDi tuossa vuoden -00 saabissa pitäisi olla, kun tuossa näytti olevan SID 1? Tuulilasi näyttäisi myös olevan aika huonossa kunnossa varsinkin kun näin aurinkoisilla syyskeleillä ajelee. Ohjaus puoltaa oikealle, eli pitäsköhän viedä suuntaukseen?
Sitten vähän vakavampi vika. Auto savutti sinistä savua kylmänä käynnistäessä reilusti. Käytin sitä huollossa ja huoltomies tarkasti, että turbossa ei ole vikaa, eikä ollut (onneksi!). Sitten se kaato jonkun puhdistusaineen öljyn sekaan ja käytti autoa n. 20 min. Tämän jälkeen teki öljynvaihdon. Seurauksena tyhjäkäynnillä selvästi kuulunut nakutus hävisi ja nyt ei ole kylmänä käynnistäessä savuttanutkaan. Pitää vaan nyt seurata tuota öljynkulutusta.
Täältä foorumilta katsomistani kuvistani päätellen autoon ei ole ilmeisesti tehty huohotinpäivitystä. Läksinkin sitten kyselemään merkkihuollosta tätä päivityssarjaa. Myyjä kovasti väitti, että ei sellaista ole olemassa ja, että ne letkut pitää sitten ostaa erikseen!! Ja minä kovasti takaisin väitin, että kyllä semmonen on oltava! Noh, ukko antoi sitten minun käyttää sen tietokonetta ja täältä foorumilta hain sille sen päivityssarjan numeron. Kyllähän se sieltä sitten löyty. Hinnaksi hän sai sarjalle 75€ ja jotkut lisäksi tulevat letkut, jotka ei kuulu sarjaan 100€. Eli yhteensä 175€. Minusta kuulostaa aika kovalta hinnalta. Millähän hinnalla muut foorumilaiset on saaneet ja mistä? Tulin siihen lopputulokseen, että en osta nyt sitä päivityssarjaa. Tarkkailen öljynkulutusta ja sitä savutusta, kun saappi muuten pelittää normaalisti. Mitä mieltä tästä? Olenko aivan väärässä? Ihmettelen myöskin, että miksi sitä ei ole koskaan tehty. Autosta löytyy täydellinen huoltokirja.
Summa summarum, olen erittäin tyytyväinen tuohon saappiin, ja nyt tuntuukin, että tointaako tuota merkkiä koskaan vaihtaa