JKen kirjoitti:
Jep, sama täällä. Vastaavaa kisaa käydään nykyään/joskus muinoin ala-asteella, että kuka vaihtaa pipoon viimeisenä.
Vähän noloo, jätkä käyttää pipoo lokakuussa, sano nyt vielä että sulla on pitkät kalsaritkin jo käytössä?
Rengas asiassa en ole samaa mieltä, mutta pitkiä kalsareita ei käytetä kun vasta 30 asteen pakkasella!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
kalle37 kirjoitti:
Rengas asiassa en ole samaa mieltä,
Ei se mitään, jokaisella on oikeus olla väärässä niin halutessaan
Reps.
Täytyy varmaan muuten ruveta kiertämään veroa jollain tapaa, koska vallitseva mielipide tuntuu olevan, että on täysin oikeutettua repiä asfalttia nastarenkailla 99-prosenttisesti ilman mitään syytä. Vaikka onhan se niinkin, että jos Jyväskylässä on tiet jäässä ja itse tekee työmatkansa välillä Helsinki-Vantaa ja mieluiten vielä välillä 9-17 lämpötilan ollessa kymmenen asteen pinnassa, niin riski jäiseen tienpintaan on olemassa. Ei suuri, mutta olemassa.
Ja taas korjataan tienpintoja noiden nastarengasvandaalien jäljiltä.
kalle37 kirjoitti:
Rengas asiassa en ole samaa mieltä,
Ei se mitään, jokaisella on oikeus olla väärässä niin halutessaan
Elukka
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Mitä ihmettä, tuo tutkimushan nimenomaan kertoo jo tiivistelmässään, että suurin kuluttaja on se nastarengas, etenkin täällä etelän vilkkaasti liikennöidyllä ja paksun päällysteen omaavilla teillä: Paksupäällysteisillä (> 80 mm) vahvarakenteisilla teillä,
joilla liikennemäärät ovat suuria, tärkeimmät vaurioitumisen syyt ovat
nastarengaskuluminen ja päällysteen väsymishalkeilu.
Eli kun Etelä-Suomen hätähousu-saabisti ujeltaa menemään niillä nastoillaan pari kk per vuosi ylimääräistä, niin tiestön kuluminen sen kun lisääntyy.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tulipa koettua että onpa tuosta nastojen rapinasta jotain hyötyäkin. Hirvi hyppäsi tielle, jolloinka minä jarrutin (tiessä oli mustaa jäätä), hirvi taas säikähti nastoista tulevaa jarrutusääntä ja ehti justiinsa kääntyä takaisin. Tilannetta ei helpottanut se, että perässä oli painava peräkärry ja oli aika pimeää.
V.J.S kirjoitti:
Saakeli, pelottaa jo etukäteen kun saa olla väistelemässä noita talvirenkailla luistelevia hätähousuja tuolla liikenteessä.
En ole kyllä kertaakaan kuullut, että joku olisi kolaroinut taikka ajanut ulos tieltä koska talvirenkaat olivat liian liukkaat kuivalla Tietty kesäkuumalla kitkoilla ajavat ovat asia erikseen...
Nyt kun kaiken maailman bioflexrefuel hässäköillä ja painoveroilla kerätään saabisti raukan loputkin pennoset, niin nastarenkaiden käyttö tulisi sallia ympäri vuoden.
Ripi rapi ralla, mul on nastat alla..
Nyt vain täytyy varoa, etten luistele kenenkään keulaan. Ajan kyllä käytännössä vain öisin, niin riski on pienempi.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
pezi kirjoitti:
En ole kyllä kertaakaan kuullut, että joku olisi kolaroinut taikka ajanut ulos tieltä koska talvirenkaat olivat liian liukkaat kuivalla Tietty kesäkuumalla kitkoilla ajavat ovat asia erikseen...
Johan se on täällä foorumilla moneen kertaan todettu useiden Asian Tuntijoiden toimesta, sekä TM:n kesärengastesteissäkin verifioitu, että jopa halpis-kiinakumikesärengas on hengenvaarallinen märällä / kuivalla asfaltilla. Kuinka hiton paljon hengenvaarallisempi on sitten vielä löysempi ja huonomman pidon omaava talvirengas samalla alustalla
Kiitä hyvää onneasi ettei ole vielä kukaan onneton talvirengastelija rysäyttänyt päälle, tai ettet itse ole aiheuttanut vaaratilanteita keliin täysin sopimattomalla rengasvalinnalla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84